Nový průzkum ukazuje, že televize je způsob č. 1, jak podporovat naše zájmy

17. 1. 2020, Praha: Jedna z největších globálních studií, které kdy byly v oblasti lidských zájmů provedeny, ukazuje, že pokud jde o naše oblíbené koníčky, jako je sport, jídlo, domov, motorismus a život v přírodě, lidé je hledají spíše v televizi než v jiných zdrojích inspirace a informací.

Globální průzkum zahrnující 13 000 účastníků byl proveden na 13 trzích podle zadání společnosti Discovery Communications, globálního lídra v zábavě z reálného života. 

Televize je první způsob, jakým podporujeme své zájmy. 93 % respondentů uvádí, že televize je hlavním zdrojem inspirace. Na druhém místě jsou sociální média s 67 % a třetí jsou „ostatní lidé“ s 66 %.

Při vzbuzování zájmu má televize významně větší moc než kterákoli jiná třetí strana, včetně sociálních médií. Ve věkové skupině 35-54 let je pětkrát pravděpodobnější, že náš zájem vzbudí televize než sociální média, a dokonce i u obtížně oslovitelné demografické skupiny 18-24 let je více než dvakrát pravděpodobnější, že zájem podnítí spíš televize než sociální média. 

Celkově 8 z 10 z nás má v životě jeden a více koníčků, přičemž jeden člověk má v průměru čtyři koníčky. Naše zájmy se zpravidla utvářejí v pubertě a prvotní inspirací bývají rodiče (33 %), televize (23 %) a ostatní lidé (15 %). 

Dr. Tom Chatfield, spisovatel a filozof techniky, uvádí: „Pro mnoho lidí jsou televizní programy velkými externími spouštěči věcí, z nichž se později stanou velké osobní vášně. Je to dáno tím, že na vás příběh nebo událost velmi osobně, lidsky a niterně zapůsobí. Není to stejné, jako když o nich čtete, není to stejné, jako když o nich slyšíte, je to, jako byste do nich byli ponořeni, a to člověku může pomoci objevit pro sebe emocionální výboj, který ho přivede na vlastní cestu vášně a objevování.”

Podle průzkumu nám zájmy dávají pocit štěstí, úspěchu a naplnění, ale také nám mohou pomoci překonávat radosti a strasti života. Zhruba 8 z 10 z nás věří, že intenzivní zájmy jsou důležitější než dříve, a 9 z 10 souhlasí, že nám zájmy mohou pomoci uvolňovat stres každodenního života. 

Zájem nám také pomáhá vytvořit si pocit sounáležitosti a potlačit pocity izolace v mezinárodním světě, kterému čím dál víc chybí vzájemné propojení. Podle průzkumu nás naše zájmy sbližují s ostatními lidmi – 8 z 10 lidí sdílí zájem s přáteli a rodinou a 7 z 10 uvádí, že zájem nám dává pocit, že někam patříme. 

Dr. Nick Southgate, behaviorista, tvrdí: „Vášnivý zájem byl pro člověka vždy důležitý, protože mu pomáhá definovat, kdo je. Ve světě, který je stále bouřlivější, kde budoucnost zdánlivě přináší větší nejistotu… budou čím dál důležitější věci, do nichž se můžete pustit a kde jen vy určujete, na čem vám záleží, co to pro vás znamená a kam to směřuje.“ 

Discovery, Inc. podporuje zájmy lidí na celém světě a na všech zařízeních. Má portfolio značek, které poskytují zábavu z reálného života, včetně Discovery, Eurosport, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel a Animal Planet, i rostoucí portfolio direct-to-consumer služeb, které fanouškům umožňují na něco se dívat a něco dělat, kam patří dplay, GolfTV a Food Network Kitchen. 

Fulvia Nicoli, výkonná viceprezidentka pro obsah a produkt společnosti, uvedla: „Ve světě, kde se nám bolestně nedostává času a kde nás neustále něco ruší a něco se mění, nám koníčky pomáhají lépe vnímat sami sebe i okolní svět. Tato studie jasně ukazuje, že lidé více než kdy dřív touží po tom, aby je jejich zájmy spojovaly s ostatními i s okolním světem. Discovery propojuje vášnivé zaujetí, které je lidem vlastní, s obsahem a příběhy, které lidi inspirují, aby se svým zájmům věnovali. Pro každého skalního fanouška máme něco pro radost, od jídla nebo životního stylu přes sport až po život v přírodě.“

Globální průzkum se zabýval zájmy 13 000 respondentů ze 13 trhů (Dánsko, Francie, Německo, Itálie, Nizozemsko, Polsko, Rumunsko, Rusko, Jihoafrická republika, Španělsko, Turecko, Velká Británie a Spojené státy americké). Průzkum byl realizován jménem společnosti Discovery Communications, globálního lídra v oblasti zábavy, která vychází z reálného života. 

Průzkum obsahoval 38 zájmových oblastí a zaměřil se na 10 hlavních koníčků:  

  1. Sport 
  2. Jídlo  
  3. Život v přírodě 
  4. Znalosti  
  5. Výjimečné životy  
  6. Domov 
  7. Zkoumání a dobrodružství  
  8. Zjišťování pravdy  
  9. Motorismus 
  10. Svatby a vztahy  

Link na video:

https://drive.google.com/drive/folders/1_8IS4sN0C0yV08H_zKOcuEho7TUo5wGr

O společnosti Discovery

Discovery, Inc. (Nasdaq: DISCA, DISCB, DISCK) je globální lídr v zábavě inspirované reálným životem, který poskytuje služby zájmově orientovaným divákům po celém světě a nabízí jim obsah, který inspiruje, informuje a baví. Discovery dodává každý rok více než 8 000 hodin originálního programu a vede v kategorii velice oblíbených obsahových žánrů ve světě. Discovery je dostupný ve 220 zemích a teritoriích a téměř v 50 jazycích, je inovátorem platforem a  k divákům se dostává na všech typech obrazovek, včetně produktů TV Everywhere, jako je např. portfolio aplikací GO; direct-to-consumer streamovací služby, např. Eurosport Player a MotorTrend OnDemand; digital-first a společenský obsah od Group Nine Media a strategická aliance s PGA TOUR pro vytvoření mezinárodního domova pro golf. Portfolio prémiových značek společnosti Discovery zahrnuje Discovery Channel, HGTV, Food Network, TLC, Investigation Discovery, Travel Channel, MotorTrend, Animal Planet a Science Channel a patří k nim i OWN: Oprah Winfrey Network v USA, Discovery Kids v Latinské Americe a Eurosport, přední poskytovatel kvalitních, lokálně oblíbených sportů a Home of the Olympic Games across Europe.