Liftago má za sebou velmi úspěšný rok s obratem 400 milionů

PRAHA, 28. ledna 2020 – České Liftago, které se z taxi platformy vyvinulo v platformu pro sdílenou logistiku v oblasti přepravy lidí i zboží, v roce 2019 uskutečnilo o 40 % více jízd než v předchozím roce. Do databáze společnosti se během minulého roku registrovalo přes 200 tisíc nových zákazníků a obrat dosáhl na 400 milionů korun.

Liftago směřuje k maximálnímu využití kapacity svých řidičů

Cílem Liftaga je udržitelný růst. Společnost se snaží zaměřovat na maximální využití kapacity stávajících komerčních řidičů, a to nejen pro přepravu běžných pasažérů, ale také pro rozvoz a distribuci balíků. „V uplynulém roce se nám začalo dařit ukazovat, že pro svůj růst nemusí úspěšné firmy zahlcovat města dalšími komerčními řidiči, ale mohou své přepravní kapacity sdílet – proto naši přepravní kapacitu využívají stále více firemní, hoteloví a nově i e-commerce zákazníci. Díky tomu nám stále roste průměrný počet jízd na jednoho řidiče. S růstem naší platformy pro sdílenou logistiku, na kterou vsadila mimo jiné i Alza.cz, jsme schopni velice rychle a efektivně přepravit tisíce balíků a zásilek. Byl to pro nás rozhodně náročný, ale i přelomový a úspěšný rok,“ vysvětluje Ondřej Krátký, ředitel Liftaga, a doplňuje: „Děkujeme všem našim zákazníkům, kteří u nás loni ujeli vzdálenost odpovídající 315 cestám kolem světa a projezdili téměř 400 milionů korun. Letošní rok je pro nás výzvou a připravujeme desítky novinek a vylepšení pro přepravu osob i věcí.“

Nová klientela z firemního prostředí

Posun v číslech zaznamenalo Liftago v rámci přepravy firemní klientely, kde rychlou a spolehlivou přepravu aktuálně využívá více než 1 500 firem, od marketingových agentur přes právní kanceláře až po energetické giganty. Vloni byl také uveden na trh produkt pro hosty hotelů a restaurací, díky kterému mohou recepční či obsluha snadněji objednat či předobjednat odvoz pro své hosty a získat z toho navíc provizi. I zde mohou využít výhod Liftaga a vybrat si konkrétního řidiče nebo vůz.

Rozvoz zboží pro obchody

Liftago také představilo řešení pro e-commerce a další obchodníky, kterým umožňuje rozvážet zboží ze skladu nebo obchodu přímo k zákazníkovi. Již dnes Liftago komunikuje s více než 60 % e-commerce trhu a spolupracuje s významnými hráči. Službu expresního doručení si mohou lidé užít například na Alza.cz, kde společnost slibuje doručení do 60 minut od objednání a Alkohol.cz pak podobně rozváží vína a destiláty. Tyto spolupráce nyní běží jen v Praze, ale brzy by měly být dostupné i v dalších městech.

O Liftagu:

Liftago je česká firma, kterou v roce 2012 založili s myšlenkami o autonomním řízení a budoucnosti městské mobility Martin Hausenblas, Juraj Atlas a Ondřej Krátký. Zprvu se firma zaobírala pouze taxi dopravou. Jako jediná na trhu nabídla zákazníkovi možnost výběru z nabídek profesionálních taxikářů podle hodnocení řidiče, času příjezdu, typu vozu a odhadu ceny. Naopak každý řidič jezdící pro Liftago si vždy sám určoval, kterou zakázku vezme. Liftago je v současnosti nejlépe hodnocenou aplikací svého druhu na světě na Google Play i App Store.

Dalším logickým krokem bylo maximální využití kapacit stávajících řidičů. Proto se Liftago v současné době soustředí na vývoj vlastního systému, který umí nejen taxi řidičům, ale všem komerčním řidičům ve městě nabízet zakázky z různých odvětví (od rozvozu lidí po zásilky) a využít tak maximálně jejich stávající kapacitu bez nutnosti do města přidávat další řidiče a jen ho tak zahlcovat. Díky tomu Liftago pomáhá vytvářet plynulejší a efektivnější dopravu ve městě.

 

Kontakt pro média:

media@liftago.com