Automobilist oživuje inspirativní momenty motoristické historie. Spolupracuje s Ferrari, Mercedesem a nově také s F1

Praha 19. března 2020 – Česká firma Automobilist, která spojuje umění s počítačovou grafikou a vášní k motorismu, se nově stala výhradním partnerem Formule 1. Zároveň otevírá oficiální online shop F1 Print Store, který nabízí licencované produkty pro fanoušky Formule 1. „Technologie, inovace a drama, takové jsou znaky víkendových závodů F1. Stejné hodnoty inspirují, ovlivňují a utváří náš umělecký přístup. Je pro nás obrovskou ctí navázat dlouhodobé partnerství právě s tímto ikonickým motoristickým seriálem, ve kterém jsem strávil tolik let,“ komentuje Pavel Turek, který Automobilist spoluvlastní a od loňského ledna také vede. Firmu už objevili zákazníci v 69 zemích, jen v loňském roce prodala 28 000 uměleckých tisků a uzavřela řadu významných partnerství.

Misí firmy, za kterou stojí vedle Pavla Turka také kreativec Jan Rambousek a expert počítačové grafiky Petr Milerski, je oživovat inspirativní momenty motoristické historie. Ty se zhmotňují v podobě designových plakátů a obrazů v limitovaných počtech kusů, které si mohou lidé zakoupit na webu www.automobilist.com nebo na řadě motoristických událostí. Vznikají kombinací počítačové grafiky a reálných fotografií za důkladného studia dobových materiálů s důrazem na nejmenší detaily. To bude platit i v případě F1: aby mohl Automobilist vytvářet maximálně autentická umělecká díla, úzce spolupracuje jak s vedením F1, tak jednotlivými jezdci a týmy. Cílem je udržet naprostou věrnost předloze, a to od šroubů na podvozku monopostů až po nálepky na helmách řidičů. 

Automobilist pomůže oslavit 70 let F1

Již během prvního roku spolupráce, na který připadá sedmdesáté výročí Mistrovství světa jezdců F1 (FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP™), vytvoří Automobilist sběratelské a limitované edice plakátů. První řadou produktů jsou plakáty věnované všem Velkým cenám sezóny 2020. Plakáty vydané v minulých dnech u příležitosti březnových Velkých cen Austrálie a Bahrajnu se stávají velmi raritními, a to z důvodu zrušení těchto prvních dvou závodů sezóny. Automobilist po těchto plakátech zaznamenává enormní poptávku.

„Loni jsme společně s Automobilist úspěšně oslavili tisící Velkou cenu. Jsme rádi, že můžeme spolupráci výrazně rozšířit, a to vytvořením nové řady plakátů a fine artů a také jejich prodejem ve speciální sekci F1 Print Store na stránkách Automobilist.com. V roce 2020 si navíc připomeneme sedmdesáté výročí závodů Formule 1. Těší nás, že nám Automobilist pomůže oslavit dědictví a historii tohoto seriálu a opět si připomenout hrdiny za volantem F1,“ doplňuje Joan Carrera López, senior manager, Retail and CPG Licensing, Formula 1®.

Zvuční partneři, mistři světa mezi ambasadory a důraz na detail

„Dělá nám velkou radost, že se mezi našimi zákazníky objevují kromě fanoušků motorismu také lidé, kteří jsou jeho tváří – plakáty a obrazy z dílny Automobilist už zaujaly své čestné místo ve sbírkách několika pilotů F1 nebo členů top managementů automobilek. Naší dlouhodobou vizí je pak vytvořit platformu pro všechny automobilové fanoušky, kteří na jednom místě najdou vše, co je ohledně motorismu zajímá a co potřebují. Časem začneme prodávat umění a předměty s motoristickou tématikou jiných výrobců, pracujeme na rozvoji našeho blogu a jednáme o dalších strategických partnerstvích,“ prozrazuje Turek. 

Turkovi se již podařilo jako ambasadora získat například legendu závodů a trojnásobného mistra světa F1 sira Jackieho Stewarta, vítěze 13 Velkých cen Davida Coultharda nebo mistra světa v rallye z roku 2003 Pettera Solberga. S Automobilistem spolupracují také zvučná jména, která si nechávají vytvářet unikátní a často i limitovaná umělecká díla. Mezi ně patří italské automobilky Ferrari, Maserati a De Tomaso a další zvučná jména závodního světa jako McLaren nebo Mercedes-AMG F1. Automobilist spolupracuje rovněž s nadacemi Ayrton Senna Institute, Keep Fighting Foundation (nadace Michaela Schumachera), James Hunt Estate a Race Against Dementia. 

Firmu pohání vášeň pro přesnost a dechberoucí detaily. Kouzlo novátorské techniky tkví v propojení klasické fotografie a grafiky vytvářené počítačem (CGI, Computer-Generated Imagery), která umožňuje zachycovat historické momenty v jediném obrazu. Co do náročnosti je tvorba těchto děl srovnatelná s hollywoodskou kinematografií – s tím rozdílem, že předmětem nejsou několikahodinové filmy, ale pouze zachycení jednoho jediného okamžiku. Každému obrazu předchází obsáhlá rešerše reálií, aby byl výsledek co nejvěrnější. Proto se vždy fotí na místě historické události. Celého procesu se účastní až osmdesát lidí včetně herců. Tvorba jednoho obrazu může trvat i dva tisíce hodin. „V Automobilist chceme vždy to nejlepší a neděláme kompromisy,“ vysvětluje náročný proces vzniku Turek. Vysokou kvalitu svých děl umí Automobilist zajistit také proto, že využívá technologii VirtualRig, kterou vytvořil spoluzakladatel společnosti Jan Rambousek. Tento software využívají také přední světové automobilky.

Dynamická cena a stovky plakátů

Za dobu své existence vytvořil tým Automobilist 45 limitovaných obrazů z kategorie Fine Art Prints; některé kusy už se vyprodaly. Jak počet obrazů skladem klesá, prodejní cena se postupně zvyšuje. Jejich vytvoření zabere půl roku a Automobilist je nabízí ve třech velikostech. Nejmenší velikost o rozměrech 50 × 24 cm se vyrábí v počtu až 150 kusů. Střední velikost s rozměry 110 × 47 centimetrů se dostane ke třiceti zákazníkům. Z největšího formátu, jehož cena začíná na 125 tisících korun a jehož rozměry jsou 220 × 97 centimetrů, se může těšit pětice sběratelů. Cena malých fine artů začíná na 5 500 Kč, u těch středních pak na 35 tisících. Na druhé straně nabídky figurují designové plakáty, jejichž cena začíná na necelé tisícikoruně. I zde se zákazníci z celého světa potkají s limitovanými edicemi. Jedním z nejvýznamnějších plakátů je ten, který si vedení Formule 1 objednalo k loňské tisící Velké ceně, která se jela v Číně. Byl o něj tak obrovský zájem, že se vyprodal během jediné noci, doslova za pár hodin.

Automobilist také svými díly podporuje charitativní dražby. Jeho výtvory se dražily například skrze RM Sotheby’s v Abú Zabí nebo v rámci galavečera magazínu Forbes, kde se vydražily za více než 9 milionů Kč.