Život Čechů se přesouvá do online prostředí. MALL.cz zákazníkům za necelé tři týdny doručil už více než 1,5 milionu trvanlivých potravin

Praha, 26. března 2020 Zájem Čechů o nákup potravin na internetu se od vypuknutí pandemie nového koronaviru a zavedení vládních opatření neustále zvyšuje. Výrazný nárůst je vidět v segmentu trvanlivých potravin, které MALL na začátku března zařadil do své nabídky. Za necelé tři týdny zákazníkům doručil už více než 1,5 milionu výrobků. V sousedním Slovensku jich rozvezl dokonce třikrát tolik.    

Zájem roste od konce února

Sortiment trvanlivých potravin e-shop rozšířil na začátku března. Do té doby u něj zákazníci mohli z potravin pořizovat dětskou výživu, jako jsou přesnídávky nebo mléka, kávu a čaj nebo například výživu pro sportovce. Na konci února ale na webu začalo skokově růst vyhledávání i dalších potravin. K nejvyhledávanějším výrazům patřily právě trvanlivé potraviny, jako jsou těstoviny, rýže nebo konzervy. E-shop se proto na začátku měsíce rozhodl nabídku rozšířit o dalších více než 500 potravin, jako jsou konzervy, ať už masové nebo zeleninové, cukrovinky nebo těstoviny a rýže. S vyhlášením celostátní karantény toto vyhledávání vzrostlo v neděli 15. března dokonce o 1 000 procent. 

Současná mimořádná situace přesouvá naše životy čím dál více do digitálního světa. Lidé se snaží vyhýbat místům s velkou koncentrací osob a e-shopy, jako jsme my,  jsou pro ně teď řešením, jak nemuset na nákupy ven chodit tak často. Vnímáme, že je pro zákazníky faktor bezpečnosti čím dál důležitější,“ říká Oldřich Bajer, CEO MALL Group, a dodává: „Provoz na našem webu je oproti loňskému roku dvojnásobný a zákazníci u nás už zdaleka nepořizují jen elektroniku a spotřebiče, ale vracejí se častěji, a těch potřeb u nás řeší čím dál více, včetně těch každodenních věcí. A k tomu patří i potraviny.“ 

Nákup nejčastěji do tisícovky

Za tři týdny prodejů je zatím nejoblíbenější produkt hovězí maso ve vlastní šťávě a jednou z nejprodávanějších položek jsou špagety v balení po 24 kusech. Kvůli uzavřeným kavárnám a restauracím rostou také každý den prodeje kávy a kávových kapslí. E-shop zákazníkům doposud doručil tisíce kartonů potravin a průměrná hodnota nákupu potravin činí 927 korun. S potravinami lidé  nyní nejčastěji objednávají také hračky nebo knížky a často do košíku přidávají příslušenství k notebookům, jako jsou bezdrátová sluchátka, monitory nebo HDMI kabely, které nyní potřebují pro práci z domova. Zákazníci si trvanlivé potraviny nechávají nejčastěji doručit bezkontaktně kurýrem.  

Slováci nakupují třikrát víc než Češi 

E-shop spustil současně prodej trvanlivých potravin i v sousedním Slovensku. K dnešnímu dni MALL.sk prodal už 4,6 milionů kusů, což je třikrát více než v Česku. Důvodem je absence velkých online prodejců potravin jako je Košík.cz. Průměrná cena nákupu trvanlivých potravin je na slovenském e-shopu 58 eur. 

O MALL Group / Poznámka pro editory:

MALL Group je největší e-commerce skupina střední a východní Evropy, jejíž portfolio kombinuje čtyři hlavní oblasti: tradiční e-commerce, online prodej potravin, internetovou televizi a finanční služby pro internetové nakupování. Působí v sedmi zemích a s více než dvěma tisící zaměstnanci nabízí své služby 90 milionům obyvatel střední a východní Evropy. Během roku 2019 doručila svým zákazníkům více než 9,4 milionu objednávek. Strategií MALL Group je vytvořit kolem samotného nákupu celou platformu rozšiřujících služeb a funkcí, aby se stala synonymem pro e-commerce skupinu 21. století. Je spoluvlastněná investiční skupinou Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, skupinou PPF a EC Investments Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Role řídícího akcionáře připadá skupině Rockaway.

Více informací na http://mallgroup.com/ a https://www.mall.cz/o-mall-group