Festival Maker Faire Prague bude už v květnu a poprvé online. Z virtuálního studia vypustí balón do stratosféry, nabídne řadu workshopů, reportáží a překvapení

Praha 14. května – Novodobí kutilové a bastlíři se letos nemohou sejít v červnu osobně, a tak to zkusí v květnu digitálně! Online verze festivalu se uskuteční 29. a 30. května na https://www.makerfaireprague.online. Zájemci tu najdou bohatý program tvořený živým přenosem, rozhovory s makery, reportážemi přímo z makerských dílen a online workshopy. Velkou akci na pražském Výstavišti pro obvyklých 10 tisíc návštěvníků přesunuli organizátoři na listopad.

MFPonline_soc_fb-event-plus-cover-group_1920x1080_01.jpg

„Jdeme neprošlapanou cestou. Ale kdo jiný by měl zkusit přenést festival do online prostředí než právě lidé z makerského prostředí? Budeme první a snad se nám povede ukázat možnosti, které nám nabízí internet… a pozitivně překvapit,“ říká Jan Kužník, programový ředitel festivalu.

Organizátoři připravili pro návštěvníky několik hodin přímých přenosů, videí a reportáží, kde uvidí makery v akci tak detailně, jak by to v reálu prostě nebylo možné. Páteční odpoledne bude spolumoderovat Vladimír Kořen, sobotou provede vedle Jana Kužníka Milan Blažek.

Byli to právě i makeři a kutilové, kteří svým umem a okamžitou reakcí výrazně pomohli zvládnout epidemii koronaviru na samém začátku. Bez roušek ušitých doma, ochranných štítů vytištěných na 3D tiskárnách, bez podomácku vyrobených dezinfekcí a naší obecné schopnosti improvizovat to mohlo dopadnout mnohem hůř,“ dodává Jan Kužník.

Rozhodnutí zkusit zorganizovat online festival padlo v dubnu, kdy bylo jasné, že minimálně do poloviny roku není šance udělat žádný festival, veletrh nebo setkání několika tisíc lidí. „Spousta z nás je doma, a má tak nečekaně hodně času na své koníčky a tvůrčí projekty. Věřím, že online verze Maker Faire spoustu lidí inspiruje a třeba se pustí do něčeho vlastního,“ říká Josef Průša, CEO firmy Prusa Research. Právě společnost Prusa Research a také hl. m. Praha jsou hlavními partnery online festivalu. 

Balón do stratosféry, kreativní workshopy a apokalyptický svět

Nabitý program online Maker Faire Prague nabídne nejen zábavu, ale i tvořivé dílny, ve kterých se uživatelé naučí pracovat s 3D tiskárnou, vyrábět šperky, udělat spektrograf z cédéčka či z obyčejného papíru vytvořit pouhým ohybem něco krásného či užitečného. Na sobotu připravili organizátoři například návštěvu postapokalyptického světa na raketové základně Bratronice Junk Town.

Spolek Žádná věda, který je spolu s agenturou Taktiq Communications organizátorem akce, připravuje kromě dvou vědeckých experimentů také miniverzi projektu Stratocaching. Chystá se, že v pátečním přímém přenosu vypustí balón do stratosféry. Pokud se náklad s miniaturní kamerou a dalším užitečným nákladem dohledá, záběry a data budou k dispozici v sobotním vysílání. „Je to opravdu velká kutilská výzva. Abychom totiž mohli balón vypustit bez dodatečných administrativních povolení, smí mít celá sestava maximálně sto gramů,” vysvětluje Kužník.

Živý přenos poběží na internetové televizi Mall.TV, kde budou po akci k dispozici též sestřihy z nejzajímavějších workshopů, a tak si je diváci budou moct přehrát i zpětně. Na část workshopů je možné přihlásit se už teď na: https://www.makerfaireprague.online.

Všichni kutilové, kteří se chtějí potkat osobně, ať se těší na víkend 14.15. listopadu. V tomto termínu organizátoři plánují setkání na pražském Výstavišti. Předchozí dva ročníky Maker Faire Prague navštívilo přes 10 000 návštěvníků. Festival je určen nejen bastlířům, ale všem kreativním lidem, a především rodinám s dětmi.

Fotografie z předchozího ročníku si můžete stáhnout ZDE.

O festivalu Maker Faire Prague

Maker Faire je největší světová přehlídka novodobého kutilství a kreativity, která se pořádá od roku 2006 v mnoha městech po celém světě. Pražský organizují komunikační agentura Taktiq Communications, zapsaný spolek Žádná věda a eventová agentura Quix. Festival vzniká pod patronátem PRUSA Research, světového výrobce 3D tiskáren, a za podpory Hlavního města Prahy. Dalšími partnery letošního ročníku jsou iniciativa Make More a společnosti Hornbach, Fujitsu, sdružení CESNET a Středočeské inovační centrum. Mediálními partnery jsou internetová televize Mall.TV a internetový server Živě.cz