Časopis Cosmopolitan z portfolia mediální skupiny MAFRA přichází s novým obsahem i grafikou. Cílí na novou generaci čtenářek z řad mileniálek.

Časopis Cosmopolitan, nejčtenější tištěný měsíčník pro mladou ženu na světě, přichází s novou koncepcí, která reflektuje přání a potřeby nové cílové skupiny čtenářek (25-35 let). Dospělé mileniálky se ve vnímání světa od předchozí generace v mnohém liší. Mají jiná očekávání od života, jiné pracovní návyky i jiný způsob získávání informací. Vyrostly s chytrým mobilním telefonem v ruce. Měsíčník Cosmopolitan se vyvíjí a roste společně s nimi, což se aktuálně odráží i v novém obsahu a grafice. Textovou publicistiku střídají stránky podobné instagramovým formátům. Nechybí také zábavné a výstižné piktogramy, na které je čtenářka zvyklá ze sociálních sítí.

Zatímco na Instagramu ale čtenářky nahlížejí do života druhých a ukazují i svůj život, v časopise získávají pozornost výhradně pro sebe. Dostává se jim inspirace a informací, které sahají daleko za hranici běžně sdělovaných skutečností, a to ve všech oblastech jejich života (práce, zdraví, láska, krása, móda, planeta, sex, dekor, jídlo, cestování, cvičení, příběhy inspirativních žen, rozhovory s celebritami a influencery atd.). Oproti hektickým veřejným sociálním sítím Cosmopolitan čtenářkám nabízí také více osobní intimity a zklidnění. S časopisem mohou navíc snadno komunikovat přes digitální platformy.

„Generace mileniálek nás vyškolila v tom, že není nejdůležitější v životě soustředěně tlačit na výkon, být první, perfektní a s křečovitým úsměvem na rtech zvládat všechno. Tyhle mladé úžasné ženy dokážou zpomalit, odpočívat, uvolnit se, přiznat své slabosti, ale zároveň střídat své identity, zkoušet, co jim vyhovuje, vybírat si. Časopis Cosmopolitan roste s nimi, stojí na jejich straně, respektuje jejich jedinečnost a dokáže je inspirovat a povzbudit tak, aby žily život, který mají chuť lajknout, uvedla k novému konceptu Sabrina Karasová, šéfredaktorka titulu.

Čtenost měsíčníku Cosmopolitan podle výsledků národního výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2019 a 1. čtvrtletí 2020 vzrostla na 116 tisíc čtenářek a čtenářů.

Zdroj dat: Media projekt za 4. čtvrtletí 2019 a 1. čtvrtletí 2020

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,4 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,8 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,1 milionu čtenářů, což představuje 58 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,8 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.