Revoluce v pohostinství – ušetřený čas, vyšší spropitné, okamžité úhrada útraty. To jsou QR platby pomocí aplikace Qerko

Praha, 17. června – Qerko, mobilní aplikaci, která umožňuje platbu v gastronomických zařízeních pomocí QR kódu, registruje už přes 20 tisíc uživatelů. Denně aplikaci využívá až 430 klientů a to především v době obědů, kdy obsluha v restauracích špatně stíhá. Nyní aplikaci používá přes 230 restaurací napříč republikou a zákazníci s ní zaplatili již 35 244krát. Qerko sází na rychlost, efektivnost a také ekologii, protože veškeré účtenky jsou automaticky zasílány pouze do mailu. Qerko zaznamenává v průměru 40% návratnost zákazníků. U některých restaurací, které jsou na předních pozicích v užívání aplikace, jsou tato čísla výrazně vyšší.

“Největší výhodou aplikace je podle mě ušetřený čas, a to jak obsluze tak i samotným zákazníkům. Konkrétně je to celkem neuvěřitelných 1175 hodin obsluze, pokud počítáme 2 minuty na kasírování, a 2935 hodin zákazníkům, počítáme-li 5 minut od rozhodnutí zaplatit do reálného zaplacení. Díky tomu jsou pak restaurace schopné rychleji otočit stoly – nejvíce se to pochopitelně projeví v době obědů, kdy je obsluha nejvytíženější a nestíhá kasírovat,” říká CEO Qerka a původce celé myšlenky Lukáš Kovač. 

Z dat společnosti vyplývá, že při platbě přes Qerko si obsluha restaurace přijde na mnohem vyšší spropitné – v průměru přes 8 %. Oproti platbě kartou je to dokonce až o 40 % více. 

Nespornou výhodou Qerka je možnost navázat jej na jakýkoli pokladní systém bez výjimky. Aktuálně firma spolupracuje s 15 firmami, které POS nabízejí a stále jedná s dalšími. Mezi ty, kteří Qerko implementovali, patří například Septim, Harsys, Agnis, Vectron, R-Keeper, Storyous, Piano a další. 

Nejvíce lidé platí Qerkem v restauraci Pivo Karlín, od října minulého roku jich takto zaplatilo 4629. Obsluze tak ušetřili 154 hodin, ta je mohla věnovat samotnému servisu, a sobě samotným 365 hodin. 65 % zákazníků zde platí Qerkem opakovaně. Další velmi oblíbenou restaurací je Automat Churchil, kde 81% uživatelů platí Qerkem opakovaně a od října minulého roku zde Qerko registruje 3553 plateb. Na Krétě, v první restauraci, která Qerko implementovala, hosté aplikaci použili 1354krát.

Více o Qerko

Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné dohromady či zvlášť a poprosím vás k pokladně. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Oproti platbě kartou dostává i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují přímo do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.