Místo formuláře na recepci už jen podpis v mobilu. Český startup Mews představil další revoluční novinku, která změní svět ubytování

Praha 28. července 2020 – Český startup Mews, který poskytuje hotelům po celém světě systém pro jejich kompletní správu, přidal do svého online check-inu možnost elektronického podpisu, čímž celý proces plně zdigitalizoval. Hosté se tak mohou do hotelu či jiného ubytovacího zařízení zapsat klidně z domova, z ulice nebo na letišti, aniž by stáli frontu na recepci a vyplňovali formuláře ručně. To mimo jiné ušetří čas, pracovní síly i nutnost potkávat se s cizími lidmi tvář v tvář – v době po pandemii možnost ubytování bez nutnosti lidského kontaktu podle průzkumu Mews vítá až 78 % hostů.

Ubytovat se v hotelu bez potřeby nahlásit se na recepci. To je dlouhodobá vize českého startupu Mews, který nyní podnikl poslední krok ke kompletnímu zdigitalizování celého procesu. „Myšlenka digitalizace check-inu není nijak nová, vyvíjíme ji vlastně už od samého začátku a hosté dosud měli možnost předvyplnění dat online, čímž si mohli ušetřit velkou část zdlouhavého ubytovacího procesu. Přidáním elektronického podpisu se však celý proces zdigitalizoval úplně, což považujeme za revoluční krok,“ vysvětluje Richard Valtr, zakladatel Mews. Koncept elektronického podpisu se přitom už dávno osvědčil například při přebírání zásilek.

Více času pro personál, méně starostí pro hosty

Podle Valtra přináší nová funkcionalita spoustu výhod. „Online check-in šetří čas a dokáže urychlit práci recepčním, aby se mohli věnovat jiným požadavkům hostů. Minimalizuje případné překlepy při ručním zadávání do systému, což také skýtá větší bezpečí dat – zaměstnanci nepřijdou do kontaktu s osobními údaji. Je zde zároveň velký potenciál pro hladké řešení útraty navíc, například v minibaru nebo v hotelové restauraci – díky předvyplněným údajům na kartě se částka rovnou odečítá a není třeba dělat složité konečné vyúčtování,“ vyjmenovává zakladatel startupu.

Elektronické podpisy v aplikaci jsou v provozu od konce června a funkce je dostupná pro všechny hotely, které systém Mews využívají. Záleží jen na jejich provozovatelích, zda je uvedou do praxe. „Některé hotely mohou dopředu připravit vstupní karty do pokojů, jiné už mají digitální zámky a dokážou například poslat kód SMSkou. Další jsou například vybavené kiosky, kde stačí po příjezdu zadat číslo rezervace a klíč si vyzvednout ve speciální schránce,“ vysvětluje Valtr. 

Dodnes prý možnost online registrace užívalo 40–50 % hostů, startup ovšem s plným zdigitalizováním očekává další nárůst aktivních uživatelů. A to i kvůli nedávné pandemické situaci, která z minimalizace osobního kontaktu s recepčními učinila jednu z hlavních priorit. Podle nedávného průzkumu, který společnost Mews provedla, vítá bezkontaktní ubytovací proces více než 78 % oslovených hotelových hostů.

Více o Mews

Mews je český startup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Umí mimo jiné přijímat platby, řešit kompletní management hotelu včetně personálu a zároveň také podporuje připojení na vlastní API, takže se může jakákoli jiná služba v případě zájmu se systémem propojit. Platformu dnes využívá více než 1 600 ubytovacích zařízení v 62 zemích po celém světě. V posledním investičním kole Series B získal Mews 29 milionů eur od investičního fondu Battery Ventures, celková výše investice včetně Series A činila 35 milionů eur.