POST OPULENCE: Rolls-Royce odhalil první náhledy nového super-luxusního modelu Ghost

28. července 2020, Goodwood

  • První ze čtyř videí, která nabídnou nahlédnutí do podstaty nového modelu vozu Ghost, právě vychází
  • Post Opulence je nový design, který se identifikuje zejména jednoduchostí a střídmostí
  • Série podcastů zkoumá a objevuje design a filozofii vozu Ghost, který bude k dispozici v nové podobě

Před více než šesti lety se sešel tým designerů, inženýrů a řemeslníků, aby zahájili vývoj nového vozu Rolls-Royce Ghost. Stejně jako u prvního speciálního modelu Goodwood Ghost, který byl uveden na trh v roce 2009, pracoval tým na tom, aby si vůz obhájil své místo v portfoliu značky a zároveň uspokojil potřeby a hodnoty klientů.

Od představení Ghostu, který se stal nejúspěšnějším vozem v historii značky vůbec, umožnila vzájemná blízkost klientů a samotné značky přístup k velkému množství nových informací. Průzkum odhalil u zákazníků vozu Ghost rozdílné zájmy, názory a měnící se chování v rámci oceňování luxusu. Tento výzkum dal vzniknout produktu stvořenému právě pro tuto skupinu zákazníků a designeři, řemeslníci a inženýři tak vytvořili zcela nový model vozu Ghost.

Stejně jako u všech jiných výzkumů Rolls-Royce, byli odborníci požádáni, aby předložili svá zjištění. V krátkém filmu poodhaluje Rolls-Royce některé ze svých nových poznatků, a to ještě před odhalením samotného vozu, které proběhne na podzim. 

V sérii podcastů tak uvidíte jako prvního designera Henryho Clokea, který vytvářel novou estetickou podobu definovanou především čistotou a minimalismem, pojmenovanou Post Opulence. Cloke říká: „Zjistili jsme, že klienti vozu Ghost vyhledávali nenáročné a výjimečné věci. Odmítají složité detaily a prvoplánové triky. Chtějí mimořádně kvalitní, promyšleně navržené vozy, které obstojí i při intenzivní kontrole. Tato filozofie pak dala vzniknout designu nového Ghostu.“

Značka se rozhodla využít stále populárnější médium animovaných ilustrací k zprostředkování těchto nových poznatků. K tomu si vybrali proslulého ilustrátora Charlieho Davise, aby výsledky průzkumu prezentoval způsobem, jenž odpovídá novému progresivnímu Ghostu.

Kromě těchto poznatků prezentovaných formou animace byla také zahájena řada pěti podcastů, které postupně odhalují výsledky průzkumu značky a vhled do podstaty nového vozu. Podcasty vás provede Johanna Agerman Ross, kurátorka moderního a současného designu nábytku a produktů v muzeu Victoria & Albert Museum v Londýně. Podcasty jsou k dispozici na platformách Apple, Google, Spotify a Deezer.