Vodafone opět v barvách duhy jako generální partner festivalu Prague Pride. Svým zaměstnancům zároveň přináší nové speciální benefity

6. srpna 2020  – Podruhé je Vodafone hrdým generálním partnerem festivalu Prague Pride. Ten letos slaví své desáté výročí a nabízí přes 100 akcí a 5 hodin online vysílání denně. Festival, který zvyšuje povědomí o lesbických, homosexuálních, bi a trans lidech (LGBT+) v České republice, se koná od 3. do 9. srpna a poprvé ve své historii spojuje lidi prostřednictvím online interaktivního vysílání. Konektivitu pro takové vysílání zajištuje právě Vodafone.

Partnerství festivalu Prague Pride staví společnost Vodafone na svých závazcích vytvářet kulturu, ve které jsou všichni respektováni: bez ohledu na sexuální orientaci, genderovou identitu, etnické, národnostní nebo kulturní zázemí, bez ohledu na pohlaví, věk, rodinný stav, zdravotní znevýhodnění nebo náboženské a politické přesvědčení.

„Pandemie onemocnění covid-19 přinesla komunitám LGBT+ nové výzvy, ubylo bezpečných míst a příležitostí setkat se s těmi, kteří mohou nabídnout podporu. Proto letos považuji za ještě důležitější, že Vodafone je pro Prague Pride viditelným partnerem, který lidi s odlišnou sexuální orientací podporuje,“ říká Carl Clarke, viceprezident pro lidské zdroje a majetek Vodafonu v Česku.

Mezinárodní průzkum specializované agentury Out Now zjistil, že v České republice 43 % LGBT+ absolventů škol začne po nástupu do prvního zaměstnání svou sexuální orientaci znovu skrývat. Bojí se negativních reakcí a dopadů, které to může mít na jejich kariéru. Carl Clarke k tomu dodává: 

„Viditelná podpora komunit LGBT+ a debata o jejich tématech je jedním ze způsobů, jak mohou  společnosti vyslat kolegům jasný signál: i v práci můžete být sami sebou.“

Podpora Vodafonu ale výrazně překračuje rámec festivalu Pride Prague. Firma se aktivně účastní kampaně Jsme fér na podporu stejných práv pro všechny, pokud jde o manželství. A vybízí k podpisu nové internetové petice na podporu kampaně. V roce 2019 označila organizace Stonewall firmu Vodafone jako celosvětového lídra, pokud jde o začleňování LGBT+ komunit. A v Česku Vodafone mimo jiné získal čtyřikrát za sebou cenu za nejlepšího LGBT+ zaměstnavatele.

Nové inkluzivní benefity pro zaměstnance

Jsou okamžiky, kdy mohou LGBT+ zaměstnanci potřebovat speciální podporu. Právě na základě zkušeností těchto lidí přináší Vodafone nové benefity.

„Tato nová podpora myslí na trans zaměstnance. Kromě toho, že mají ve firmě k dispozici genderově neutrální toalety, je chceme podpořit i během tranzice. Přispějeme jim finančně na vybrané druhy  lékařských zákroků souvisejících se změnou pohlaví, které nehradí pojišťovna,“  říká Jana Vychroňová, manažerka pro diverzitu a inkluzi ve Vodafonu.

„Vytváření atmosféry, ve které se kolegové cítí sami sebou, je jednou z našich klíčových hodnot. Během změny pohlaví je důležité nabídnout lidem bezpečné prostředí a podporovat je právě v čase, kdy mohou být velmi zranitelní,“ dodává Jana Vychroňová. 

Kromě toho mohou všichni zaměstnanci Vodafonu čerpat mnoho jiných benefitů. Jde třeba o 16 týdnů plně placené rodičovské dovolené, jejímž cílem je poskytnout každému rodiči více času s novými dětmi v rodině. Tato politika platí i pro páry stejného pohlaví. Každý zaměstnanec, jehož partner má dítě nebo adoptuje dítě, dostává během prvních 18 měsíců od narození dítěte flexibilitu a může si kdykoli vybrat až 16 týdnů placené dovolené. Tento benefit je spojený i s možností postupného návratu do práce, kdy zaměstnanci pracují po dobu dalšího půlroku 30 hodin týdně za plnou mzdu.

“Zavázali jsme se podporovat všechny kolegy ve chvílích, kdy to nejvíce potřebují. Ať už jde o neskrývání sexuální orientace, o založení rodiny nebo o změnu pohlaví. Chceme, aby se všichni naši kolegové cítili bezpečně a věděli, že mohou ze sebe dávat maximum, aniž by se obávali diskriminace nebo odsouzení od druhých,” dodává Carl Clarke.

Program festivalu opravdu pro všechny 

Letošní festivalový koncept online Pride streamů i samotná skladba festivalu vznikaly v době koronavirové pandemie. Proto ubylo zahraničních hostů, ale na rozmanitosti a atraktivitě programu to neubírá. Jednotlivé akce mají široký záběr a poprvé se na festivalu objeví téma domácího násilí v LGBT+ párech. V nich se za svůj život podle britské studie setká s násilím každý třetí člověk. 

Odhalit nebezpečný vztah a vystoupit z kruhu násilí ale není jednoduché. Výzkum zaměřený na téma domácího násilí v LGBT+ komunitách naznačuje, že přibližně 25 % LGBT+ lidí bylo ve vztazích, které zahrnují násilné nebo ohrožující chování. Počet skutečných případů bude vyšší,  protože lidé se často bojí odhalit svou sexuální orientaci. Koronavirová pandemie navíc téma domácího násilí zdůraznila – jednotlivci byli izolováni, uvězněni doma a neměli přístup k přátelům nebo záchranné síti rodiny

Unikátní aplikace Bright Sky CZ

V rámci Prague Pride představí Nadace Vodafone unikátní mobilní aplikaci Bright Sky CZ, která obsahuje komplexní informace o tom (včetně zaměření na LGBT+ obsah), jak poznat nebezpečný vztah, co dělat, kam se obrátit a jak si bezpečně uchovat důkazy. Zároveň představí inspirativní příběh jedné z obětí, která ve Vodafonu pracuje.

Leitmotivem letošního festivalu je „Pride LIVE“ – všichni mají možnost se do programu zapojit, a to odkudkoliv. Pomocí online technologií se propojuje celé Česko, právě Vodafone jako technologický partner poskytuje mobilní konektivitu pro zajištění stabilních a pro diváky ničím nerušených přenosů. Z festivalu Prague Pride se tak stává celorepubliková událost, kterou si mohou užít všichni – ať už naživo na jedné z více než 100 akcí, nebo prostřednictvím živého interaktivního programu Pride Stream, který mohou sledovat z domova.

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje přes 1,5 milionu firemních SIM karet. Po integraci UPC Česká republika v červenci 2019 se Vodafone rozrostl o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace, která poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, půl milionu zákazníků kabelovou televizi a dvě stě tisícům uživatelů pevné telefonní služby. Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností umlaut (dříve P3). Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE přes 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to 99 % českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a prostřednictvím technologií mění budoucnost k lepšímu. Vodafone chce dál přispívat k digitální společnosti, která bude pestrá a otevřená všem bez rozdílu věku nebo pohlaví, a zavázal se do roku 2025 zlepšit život miliardě lidí. Zaměstnanci firmy věnují ročně dobrovolnickým aktivitám více než 7500 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 14 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Vodafone přispívá i k ochraně životního prostředí – do pěti let chce snížit environmentální dopad svého podnikání na polovinu.  Více informací na www.vodafone.cz.