Media projekt za 1. pololetí 2020: MAFRA je stále lídrem trhu, její tištěné tituly prokázaly své kvality i v covidové době: zájem vzrostl zejména o programové tituly a lifestyle

Čerstvě publikované výsledky čtenosti z národního výzkumu Media projekt, které zahrnují také období karantény pokryté speciálním dotazováním, opět potvrdily silnou pozici mediální skupiny MAFRA na domácím tiskovém trhu a také fakt, že i v současné mimořádné době hrají tištěné tituly MAFRA podstatnou roli a prokazují čtenářům své nesporné kvality. Svými tištěnými tituly MAFRA pravidelně oslovuje 3,3 milionu čtenářů a drží se tak na špici mezi mediálními domy v České republice.

„Vzhledem k tomu, že tématem číslo jedna v jarním období byla celosvětově pandemie koronaviru, podle výzkumu Unie vydavatelů o mediálním chování v době covidové krize lidé ocenili práci novinářů a reportérů. Jak potvrdilo 71 % respondentů výzkumu, v době trvání nouzového stavu měl tisk nezastupitelnou roli. V přehledném a komplexním zpravodajství si svůj významný podíl udržely deníky i celostátní zpravodajské týdeníky. V  souvislosti s vynucenou změnou životního stylu bodovaly především společenské časopisy, programové tituly, tituly o vaření a luštění a také časopisy životního stylu pro ženy,“ uvedla Miloslava Nováková, ředitelka Corporate Affairs pro Česko a Slovensko mediální skupiny MAFRA.

Prostřednictvím deníků Mladá fronta DNES, Lidové noviny a Metro mediální skupina MAFRA oslovuje pravidelně 911 tisíc čtenářů

Mladá fronta DNES je s 479 tisíci čtenářů na vydání aktuálně i nadále nejčtenějším zpravodajským deníkem, počet čtenářů deníku Lidové noviny dosahuje 178 tisíc.

Metro s 359 tisíci čtenářů zůstává v pozici nejčtenějšího deníku v Praze a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma.

Týdeník TÉMA má v segmentu celostátních zpravodajských týdeníků dlouhodobě nejvyšší prodej tištěného vydání a svoji velmi silnou pozici potvrzuje nárůstem čtenosti a překonáním hranice dvě stě tisíc čtenářů (201 tisíc). 

Týdeník Rytmus života nadále obsazuje přední místo mezi společenskými časopisy (376 tisíc čtenářů), a podobně dobře si vede také týdeník Pestrý svět215 tisíci čtenářů.

Silnou pozici si mediální skupina MAFRA dále udržuje:

– mezi nejčtenějšími tituly vůbec, kdy prostřednictvím týdeníku zdarma 5plus2 oslovuje 650 tisíc čtenářů,

v segmentu titulů životního stylu pro ženy – díky čtrnáctideníku Žena a život na první příčce s 230 tisíci čtenářů a rostoucím měsíčníkům Cosmopolitan (na 118 tisíc čtenářů) a Harper´s Bazaar (na 54 tisíc čtenářů),

mezi programovými tituly – s vedoucím a rostoucím čtrnáctideníkem TV Max (466 tisíc čtenářů), 

– i mezi časopisy o vaření – s výrazně rostoucím časopisem Chvilka v kuchyni (142 tisíc čtenářů). 

Zdroje: 

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 1. a 2. čtvrtletí 2020

Výzkum mediálního chování v době krize, květen 2020, Median a STEM/MARK pro Unii vydavatelů

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,3 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,2 milionu čtenářů, což představuje 58,7 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,5 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Počátkem roku 2018 se skupina stala novým mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.