Velká cena MyRace 2020 vynesla závodníkům na simulátoru dohromady přes 103 tisíc korun

Praha – 21. srpna 2020 – První ročník Velké ceny MyRace 2020 přinesl milovníkům rychlých kol šanci změřit síly na závodním okruhu v nejrealističtějším simulátoru v ČR a vyhrát finalistům desetitisíce korun. Unikátní akce přilákala celkem 102 zájemců, kteří tak dostali možnost zažít realitu profesionálních jezdců. Vítěznou částku 50 000 Kč si z klání odvezl Michal Šmídl, který finálový 10kolový okruh Mugello zajel s vozem Maserati MC12 GT1 v čase 18:05,025. Na dohled je již nyní prodej voucherů na Novoroční Velkou Cenu 2021.

Dokonalé moderní simulátory společnosti MyRace dokážou vytvořit realistické podmínky závodních speciálů a všech okruhů světa. Zajet si skutečný závod o lukrativní ceny mohla díky Velké ceně MyRace 2020 i široká veřejnost. Kvalifikace se od 19. 5. do 31. 7. zúčastnilo celkem 102 lidí, kteří usedli za volant vozu Ferrari 488 GT3 a projeli si trať italského okruhu Imola. Jezdci během 45minutové kvalifikace věnovali 25 minut tréninku a poté se mohli naplno pustit do samotného 10kolového závodu. Výhodu bezesporu představovala možnost kdykoli si zkusit kvalifikaci znovu a svůj výkon se tak pokusit vylepšit.

Z kvalifikace postoupilo do Velkého finále celkem šest borců. Nikdo z nich do poslední chvíle netušil, jaký vůz na ně čeká, ani na které trati se o vítězi rozhodne. Během jízd stejně tak nebylo možné sledovat jízdu soupeřů, piloti tak neznali vzájemné výsledky a napětí vládlo až do posledních chvil. Organizátoři pro finálové klání přichystali vůz Maserati MC12 GT1 se sekvenčním řazením a trať Mugello, s níž si nejlépe poradil Michal Šmíd následovaný Simonem Kovačičem a Antonem Cazanicem, jen o sekundu rychlejším než soupeř na 4. místě. 

Nezapomenutelný zážitek si mohou dopřát i další vyznavači rychlé jízdy, a to v Novoroční Velké ceně MyRace 2021. Vouchery budou v prodeji již od listopadu a hodit se mohou jako unikátní vánoční dárek. Kvalifikace proběhne od půlky ledna do konce února a v půlce března bude na ty nejlepší opět čekat Velké finále o štědrou finanční odměnu.

PořadíJménoČas závoduNejrychlejší koloVýhra
1.Michal Šmídl18:05,0251:47:20750 000 Kč
2.Simon Kováčič18:21:1931:48:88225 000 Kč
3.Anton Cazanic18:34:1521:49:86110 000 Kč
4.Vojta Polesný18:35:6821:48:7677 hodinových voucherů
5.Jiří Voclon18:57:0691:51:9695 hodinových voucherů
6.Matěj Parma19:30:8551:54:1393 hodinové vouchery

Myrace, nejlepší simulátor na světě nyní můžete vyzkoušet i Vy

Vznik   

Dostupnost simulátorů ať už z finančního hlediska nebo složitostí softwaru byla před deseti lety prakticky nulová. Tehdy napadlo virtuálního závodníka Petra Lisu vytvořit simulátor, který bude dostupný nejen profi závodním jezdcům ale také široké veřejnosti. Spolu s konstruktérem Pavlem Dykem tak před šesti lety založili společnost Motorsportsimulator. K celému vývoji pak významně přispěla spolupráce s designérským studiem pana Mgr. Art. Petra Koreckého.

Vývoj

Velký zvrat nastal před třemi lety s vydáním novým softwarů, které díky poznatkům v oblasti IT a technologií umožnily stavbu dostupnějších simulátorů s možností výběru širokého spektra závodů.  Aktuální software obsahují automobily, jejichž fyzika je naprogramovaná dle telemetrických dat od výrobce. Tratě z celého světa jsou laserem scanované přímo na místě, můžete tak zažít simulaci 1:1 oproti realitě. Vývojáři, kterými není nikdo jiný než samotní závodní jezdci, umí díky zkušenostem z reálného závodění nastavit celý systém tak, aby řidič nepoznal rozdíl mezi jízdou v simulátoru nebo v reálném autě. K tomu slouží i unikátní motion systém se třemi stupni volnosti a volantu s forcefeedbackem

Elektra X

Nyní se již společnost Motorsportsimulator může pyšnit dvěma modely závodních simulátorů, a to ElektraX Xperience v hodnotě 85 000,- EUR a ElektraX Xtreme v hodnotě 125 000,- EUR. Na trhu jsou nejlepšími a nejsofistikovanější simulátory. Primárně jsou určeny pro simulaci okruhových závodů (Formulové série, GT série, DTM, TCR, Ferrari Challange a mnoho dalšího), ale lze na něm jezdit také rallye a autokros. Pro koncového zákazníka v centru nechybí možnost modifikovat geometrii sezení řidiče, změnit závodní sedačku, věnec volantu, tvrdost a sklon pedálů, výšku LED panelů a spoustu dalších nastavení včetně barvy.

Trenažér pro profíky i laiky 

Obliba simulátorů v posledních letech raketově roste.  V porovnání s reálným testováním se jedná výrazně levnější alternativu.  Díky přesnosti simulátoru 1:1 a možnosti osobního coachingu přímo v centru, využívají těchto služeb například nadějní mladí jezdci Autoklubu České republiky (Vašek Šafář jr., Dušan Kouřil jr. a další). Bezpečnost a atraktivita simulátoru umožňuje využití i široké veřejnosti. Ať se jedná o amatérské jezdce nebo úplné laiky.