Modernizovaný Stinger představuje další technologie, vyšší výkon a vysokou míru bezpečnosti

Nové designové pakety pro sportovní fastback Kia z kategorie vozů gran turismo

·         Uvedení nové jednotky ‚Smartstream‘ 2,5 litru T-GDi pro korejský trh, Spojené státy a Mexiko

·         Nový variabilní výfukový ventil pro ještě atraktivnější zvuk u motorizace 3,3 litru T-GDi (pro vybrané trhy vč. ČR)

·         Modernizované technologie s 10,25″ systémem infotainmentu a podporou konektivity

·         Rozšířené bezpečnostní prvky vč. nové technologie sledování slepého úhlu výhledu

·         Zahájení celosvětového prodeje modernizovaného modelu ve třetím čtvrtletí 2020

Praha, 27. srpna 2020 – Dnes byly poprvé odhaleny veškeré podrobnosti modernizovaného modelu Kia Stinger – výkonný sportovní sedan s karoserií typu fastback se chlubí celou řadou vylepšení, která ještě posílí jeho charakter v duchu klasických cestovních vozů s označením gran turismo.

Zdokonalený Stinger kromě designových úprav (již představených v tomto měsíci) přináší nejnovější systémy Kia na podporu řízení a bezpečnostní prvky, stejně tak jako změny ve zpracování interiéru ve prospěch prostornosti a cestovního pohodlí. Na severoamerickém trhu bude pro modernizovaný model k dispozici nový výkonný benzínový motor 2,5 litru ‚Smartstream‘ s přeplňováním.

„Stinger je i nadále vlajkovou lodí značky Kia, a to bezmála dekádu poté, co jsme v roce 2011 odhalili naši studii Kia GT Concept. Zůstává naším nejvíce řidičsky orientovaným vozem a dokáže překonávat dlouhé vzdálenosti v pohodlí a patřičném stylu,“ uvedl Thomas Schemera, šéf produktové divize značky. „Modernizovaný Stinger doprovází zavedený étos velkého cestovního vozu s obrozeným smyslem pro elegantní design, novými pohonnými jednotkami a technologiemi, jakožto i vyšší praktickou využitelností, čímž se stává ještě atraktivnější volbou zájemců po celém světě.“

Nový Stinger se v Koreji začne prodávat ve třetím čtvrtletí 2020; o něco později budou ještě letos zahájeny prodeje na mnoha globálních trzích Kia včetně České republiky.

Nabídka výkonných pohonných jednotek rozšířena o nový agregát 2,5 litru T-GDi

Modernizovaný Stinger přichází s přepracovanou nabídkou tří výkonných benzínových motorů s přeplňováním, jak ostatně přísluší pověsti na výkon nejvíce zaměřeného vozu z modelové nabídky značky Kia. Každý z motorů se chlubí svižnou akcelerací a bleskovou odezvou na pokyny od řidiče, ale současně podporuje i kultivované cestování ustálenou rychlostí při zdolávání dlouhých vzdáleností.

Výhradně pro severoamerické zájemce o Stinger byl do nabídky doplněn nový motor. Nová pohonná jednotka ‚Smartstream‘ 2,5 litru T-GDi (zkr. Turbocharged Gasoline Direct injection) se výkonově řadí doprostřed mezi dva stávající benzínové agregáty a nabízí maximum výkonu 304 koní při 5800 ot/min. Nejvyšší točivý moment 422 Nm tohoto nového čtyřválce je k dispozici od 1650 do 4000 ot/min ve prospěch snadného rozjíždění a udržování požadované rychlosti za všech podmínek.

Beze změny zůstává nejvýkonnější agregát v nabídce motorizací Stingeru – dvojitě přeplňovaný motor 3,3 litru T-GDi V6 z rodiny pohonných jednotek Kia ‚Lambda‘, jehož jediným vylepšením je nový elektronický systém variabilního výfukového ventilu*. Ten zahrnuje malý škrticí ventil ve výfukovém potrubí, který svým otevíráním a zavíráním generuje výraznější a hlubší zvuk výfuku v jízdním režimu Sport, resp. tišší a utlumenější projev v režimu Eco nebo Comfort. Úpravou trasy proudění výfukových plynů se kromě zlepšení kvality zvuku podařilo navýšit výkon motoru o 3 k (celkem 373 k při 6000 ot/min). K suverénním jízdním schopnostem Stingeru za všech okolností přispívá i maximum točivého momentu 510 Nm v pásmu od 1300 do 4500 ot/min.

Beze změn je přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru ‚Theta‘, rovněž nabízený od uvedení vozu na trh v roce 2017; ten disponuje maximem výkonu 255 k při 6200 ot/min a nejvyšším točivým momentem 353 Nm v pásmu 1400 až 4000 ot/min.

Všechny tři motory spolupracují s hladce řadící osmistupňovou automatickou převodovkou, jejíž charakter dokonale odpovídá osobnosti gran turisma.

Nové širokoúhlé systémy infotainmentu a digitální displej v přístrojovém štítu

Centrem modernizované kabiny Stingeru je vylepšený palubní infotainment s dotykovým displejem a novými funkcemi, které reagují na zvyšující se očekávání zákazníků v otázkách palubních technologií.

V závislosti na konkrétním trhu a výbavě je modernizovaný Stinger nově k dispozici s novým dotykovým displejem o úhlopříčce 10,25″ (výbava na přání). Funkce multi-připojení Bluetooth dovoluje uživatelům připojit dvě mobilní zařízení současně – jedno pro hands-free telefonování a multimédia, resp. druhé pouze pro přehrávání médií. Díky zobrazování v režimu rozdělené obrazovky může uživatel souběžně ovládat nebo sledovat různé vlastnosti vozidla a upravovat si způsob zobrazování prostřednictvím různých widgetů. Systém s displejem o velikosti 10,25″ standardně podporuje technologie Apple CarPlay a Android Auto včetně hlasového ovládání řady palubních funkcí – např. topení, klimatizace, audiosystému nebo navigace.

K dispozici je i nový 8,0″ dotykový displej s tenkým rámečkem, nahrazující dřívější systém o úhlopříčce 7,0″. Větší displej (v závislosti na konkrétním trhu) rovněž podporuje bezdrátovou konektivitu prostřednictvím technologií Android Auto a Apple CarPlay.

V závislosti na výbavě vozidla může řidič volit mezi dvěma typy displeje v přístrojovém štítu. Standardní monochromatický TFT displej o velikosti 3,5″ byl nahrazen barevným TFT displejem 4,2″, který zaujme lepší čitelností se schopností zprostředkovat řidiči větší množství informací. Pro přístrojový štít je dále k dispozici plně digitální 7″ displej ‚Supervision‘ o vysokém rozlišení – plnobarevný displej s názornou grafikou pro různé jízdní režimy prezentuje řidiči okamžitě srozumitelné informace.

Technologie zaměřené na vyšší praktičnost v každodenním provozu

Modernizovaný Stinger na mnoha trzích přináší celou řadu nových funkcí palubní konektivity ke zvýšení pohodlí majitele. Dostupné technologie v závislosti na konkrétním trhu a výbavě vozidla zahrnují např. dálkové spouštění motoru, umožňující majitelům vozidla nastartovat na dálku pomocí chytrého klíčku pro Stinger.

Na některých trzích je k dispozici aplikace Kia UVO, která dovoluje předem dálkově aktivovat vyhřívání a odvětrávání sedadel v kabině Stingeru, a dosáhnout tak komfortní teploty ještě před nástupem do vozidla bez nepříjemného kontaktu s horkým či ledovým povrchem sedadel.

Nové technologie ADAS na pomoc při řízení a ochranu celé posádky

Modernizovaný Stinger přichází s dříve nabízenými vyspělými systémy na podporu řízení (ADAS), které však rozšiřuje o mnoho nových funkcí a vylepšení s cílem dosáhnout ještě vyšší úrovně ochrany řidiče, zbytku posádky i ostatních účastníků silničního provozu.

Nabídka prvků ADAS pro Stinger (v závislosti na konkrétním trhu a výbavě vozidla) je skutečně komplexní, přičemž řada stávajících systémů prošla modernizací:

·         Systém autonomního nouzového brzdění (FCA) nově nabízí ochranu při zatáčení napříč vozovkou na křižovatce, kde rozpoznává protijedoucí účastníky silničního provozu na druhé straně silnice. Kromě tohoto disponuje delším rozsahem rozpoznávání vozidel, chodců nebo cyklistů.

·         Aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA) nyní dokáže rozpoznávat krajnice i pruhy na vozovce, přičemž aktivními zásahy do řízení pomáhá zabránit tomu, aby řidič opustil daný jízdní pruh bez předchozí signalizace změny směru.

·         Asistent pro zamezení kolizím ve slepém úhlu výhledu (BCA) přináší vylepšení stávajícího systému sledování mrtvého úhlu (BCW). BCA nekončí u samotného varování řidiče před vozidly v sousedních pruzích dálnice, ale aktivně pomáhá vyhnout se možnému střetu přibrzďováním příslušných kol.

·         Na evropských trzích bude modernizovaný Stinger vybaven inteligentním asistentem pro sledování rychlostních omezení (ISLA), využívajícím funkci rozpoznávání dopravních značek.

·         Provozní rozsah systému sledování únavy řidiče (DAW) se zvýšil až na 210 km/h a přibyla funkce upozorňování řidiče v situacích, kdy si nevšimne, že vpředu stojící vůz se opět rozjel.

·         Pokročilý adaptivní tempomat na bázi navigace (NSCC) pomáhá s řízením v zatáčkovitých úsecích dálnice, kde automaticky zpomaluje vozidlo na přiměřenou rychlost ještě před nájezdem do zatáčky. Po projetí zatáčky se opět rychlost obnoví na původní hodnotu.

·         Podobným vylepšením je technologie pro snazší couvání z parkovacích míst, kde se uplatní systém pro monitorování provozu za vozidlem s asistentem pro zamezení kolizím (RCCA), který nyní při couvání pomáhá zabránit střetu s křižujícími vozidly (systém dříve řidiče pouze varoval).

Premiéru ve Stingeru mají následující nové technologie ADAS a funkce ke zvýšení pohodlí:

·         Systém varování pro bezpečné vystupování z vozu (SEW) při zaparkování nebo zastavení rozpoznává vozidla přijíždějící zezadu z libovolné strany Stingeru a varuje cestující (zvukem i opticky) v případě, že se pokusí otevřít dveře i přes blížící se vozidlo.

·         Nejnovější technologie Kia pro sledování slepého úhlu výhledu (BVM) funguje jako ‚druhý pár očí‘ řidiče, a účinně tak eliminuje slepé úhly výhledu po obou stranách vozidla. Když dá řidič znamení o změně směru jízdy s úmyslem přejet do jiného pruhu a ve slepém úhlu výhledu se skrývá jiné vozidlo, asistent v digitálním přístrojovém štítu ‚Supervision‘ zobrazí obraz kamery ve vysokém rozlišení. Zdrojem video obrazu jsou nenápadné širokoúhlé kamery zabudované v dolní části krytů vnějších zpětných zrcátek, zprostředkující tak řidiči širší úhel zobrazení ve slepých úhlech výhledu.

·         Systém následování v jízdním pruhu (LFA) pomáhá udržovat vozidlo uprostřed příslušného jízdního pruhu.

·         Asistent pro jízdu po dálnici (HDA) pomáhá na dálnici udržovat přednastavenou vzdálenost od vozidla vpředu a udržovat vůz uprostřed daného pruhu (i v zatáčkách).

·         Funkce upozorňování na zadní cestující (ROA) varuje řidiče v případě, že z roztržitosti zanechá ve vozidle např. dítě nebo domácího mazlíčka.

*Elektronický systém variabilního výfukového ventilu je standardní součástí výbavy všech vozů s motorizací 3,3 litru T-GDi s výjimkou vozů prodávaných v Evropě a Rusku (maximum výkonu 370 k při 6000 ot/min, resp. nejvyšší točivý moment 510 Nm od 1300 do 4500 ot/min).