Pilulka zaznamenala rekordní pololetí. Meziročně vyrostla o 45 % a zvýšila zisk o 37 milionů.

Skupina Pilulka zaznamenala nejsilnější pololetí ve své historii. Posilněna korona krizí, ve které sehrála v oblasti zdravotnictví významnou společenskou roli, dosáhla od ledna do června tohoto roku tržeb 1,6 miliardy korun a vyrostla o 45 %. Internetové tržby vzrostly meziročně o 68 %, kamenné lékárny Pilulka utržily o 33 % více než loni.

Tržby skupiny Pilulka tvoří přibližně z poloviny internetový prodej a z druhé poloviny tržby kamenných lékáren s označením Pilulka Lékárna. Část sítě kamenných lékáren je provozována společností Pilulka a část franchise partnery. Společnost Pilulka dosáhla v prvním pololetí provozního zisku EBITDA 16 milionů korun (bez franchise lékáren, které nejsou součástí výkazů společnosti) zatímco v loňském roce ve stejném období vykázala ztrátu 21 milionů korun.

“Dokázali jsme extrémně rychle reagovat na krizi, která přišla v březnu a sehráli důležitou roli v dodávkách lékárenského sortimentu. Potěšitelné je, že jsme provozně každý rok efektivnější, stoupá naše ziskovost ruku v ruce s růstem tržní pozice a navyšujeme technologický náskok před konkurencí. Na trzích, kde jsme již delší dobu a dosáhneme určitého objemu, jako je Česká republika, dokážeme být zajímavě ziskoví, a to i přesto, že nadále významně investujeme. Česko bylo za první pololetí provozně v zisku 21 milionů korun. Slovensko je též provozně ziskové. Chceme expandovat v Rumunsku, kde jsme zatím provozně ztrátoví, ale vyrostli jsme na pětinásobek loňských tržeb. Nadále plánujeme vstoupit do Maďarska, až nám to politicko-hygienická situace umožní. Pozitivně vidíme i druhé pololetí, které je v našem oboru vždy tržbami silnější než první polovina roku,” komentuje výsledky Martin Kasa, spolumajitel Pilulka.

V prvních týdnech korona krize Pilulka spustila projekt eRecept.cz, který umožňuje pacientům rezervovat si léčivé přípravky na předpis ve většině českých lékáren. Před několika týdny pak Pilulka.cz spustila první PilulkaBox, kde umožnila zákazníkům bezobslužné vyzvednutí zboží v Pilulka lékárně. A v neposlední řadě posílila na jaře nejužší vedení o komerčního ředitele Martina Navrátila, který přišel ze skupiny PPF, kde budoval online banky v Srbsku a Indii.

Finanční výsledky v tiskové zprávě za rok 2020 nejsou auditované.

Skupina Pilulka působí na českém, slovenském a rumunském trhu od roku 2013 a v současnosti provozuje více než 150 růžových Pilulka Lékáren společně s internetovými lékárnami Pilulka.cz, Pilulka.sk a Pilulka.ro. Společnost zaměstnává přes 380 lidí, převážně se zdravotnickým vzděláním. Je majoritně vlastněna českými fyzickými osobami, které se aktivně podílejí na jejím řízení. Pilulka v roce 2017 získala ocenění APEK E-

commerce Comment start Awards 2017 za nejvíce inovativní a originální internetový obchod. V 2017 získala Pilulka 1. místo v regionu CEE v kategorii vycházejících hvězd Rising Star o rok později získala 5. místo v hlavní kategorii ve střední a východní Evropě v soutěži Deloitte CE Technology Fast 50. V říjnu 2019 byla společnost Pilulka.cz oceněna z rukou ministra průmyslu a obchodu Karla Havlíčka a prezidenta SOCR ČR Tomáše Prouzy za inovace v digitalizaci obchodu. V roce 2020 byla společnost Pilulka oceněna programem Czech Best Managed Companies 2020 za kvalitu řízení předních soukromě vlastněných společností včetně jejich managementu.