BILLA se stává partnerem Národní sítě záchranných stanic. Spolupráci rozjíždějí symbolicky na Mezinárodní den zvířat

  • Obchodní řetězec BILLA rozšiřuje své CSR aktivity. Nově podpoří Národní síť záchranných stanic, kde ročně skončí na 25 000 divokých zvířat
  • V rámci celé České republiky BILLA podpoří aktivity 35 zařízení sítě Národních záchranných stanic, které se starají o hendikepovaná divoce žijící zvířata a vyléčená je navracejí zpět do volné přírody

Ročně přijmou záchranné stanice více než 25 000 poraněných zvířat. Zhruba 40 % z nich bohužel zranění nepřežije, nicméně zbylá zvířata jsou ve většině případů do roka vyléčena a vypuštěna zpět. O pomoc zraněným či jinak hendikepovaným živočichům se stará Národní síť záchranných stanic a společnost BILLA se nyní stává jejím generálním partnerem. K uzavření partnerství dochází symbolicky na Mezinárodní den zvířat, který připadá na neděli 4. října. 

Partnerství společnosti BILLA s Národní sítí záchranných stanic je další aktivitou, která se stane součástí konkrétních CSR aktivit společnosti BILLA v České republice a zapadá do strategie dlouhodobé udržitelnosti, jejíž součástí je například omezování plastů, druhotné zpracování materiálů a jejich znovupoužívání, ale také pomoc přírodě. 

Do záchranných stanic se dostávají divoká zvířata s nejrůznějšími hendikepy. Mezi nejčastější úrazy patří zejména popálení od elektrického proudu, poranění nárazem na skleněnou plochu či postřelení. Stovky případů nicméně tvoří i poranění zvířat, která přišla do styku s odpadky pohozenými do volné přírody. S plastem související případy se pak v drtivé většině týkají zaškrcení zvířat nebo pozření nejrůznějších plastových částí, obalů či sáčků.

„Je alarmující, kolik zvířat ročně skončí poraněných kvůli lidské neopatrnosti a bezohlednosti. Cílem společnosti BILLA je dát našemu claimu ‚Aby si nás příroda zase oblíbila‘ skutečnou podobu. Proto se také dlouhodobě věnujeme obnově přírody výsadbou sadů a alejí. Pomoc živočichům, kteří se vlivem lidské činnosti zranili, byla proto další logickou volbou,“ uvedl Jaroslaw Szczypka, generální ředitel BILLA ČR.

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši přes 34 mld. Kč (2019), s 239 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA Naše bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy či Clever. 

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. 

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. 

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. 

Více informací na http://www.billa.cz