AAHI znovu reaguje na protipandemická opatření. Zavřeným restauracím nabízí možnost zřídit vlastní rozvoz a přes QR kód objednat jídlo i z domova

Praha, 16. října 2020 – Digitální restaurační platforma AAHI přichází s další novinkou, kterou vyvinula v reakci na nejnovější restrikce vyhlášené vládou. Všem provozům, které musí zůstat zavřené a své zákazníky mohou obsluhovat jen přes výdejní okénka, nabízí způsob, jak bez dalších nákladů zřídit vlastní objednávkový systém s možností spustit vlastní rozvoz a ušetřit poplatky, které si běžně účtují za rozvoz specializované firmy. Jako jediní na českém trhu navíc nabízí možnost objednání jídla přes QR kód z domova anebo kanceláře.

“Naším cílem je pomoci restauracím překlenout tuto těžkou dobu tak, aby mohly zůstat otevřené, v době enormně nízkých příjmů minimalizovaly své náklady, a ještě u toho zůstaly v kontaktu se svými zákazníky. Na českém trhu jsme zatím jediní, kteří umožňují objednání jídla přes QR kód i z domova anebo kanceláře,” vysvětlují zakladatelé startupu, jejichž služby založené na QR kódech využívá více než 500 restaurací po celém Česku, Alexey Yushin a Sofia Khomutova.

Jejich řešení stojí na jednoduchém principu – aplikace AAHI umístí všechny zapojené podniky do interaktivní mapy, ve které si budou moci vyznačit možnosti svého rozvozu. Ten si restaurace, kavárny a další provozy určí podle toho, jakou oblast zvládnou obsloužit, v ideálním případě vlastními lidmi, jako číšníky a provozními, kteří momentálně nemají práci. K objednávání a platbám pak využijí stávající funkce platformy.

“Pro restaurace to má hned několik výhod,” vysvětluje dál Sofia Khomutova, “nejenže jim tím nevzniknout žádné výdaje navíc, ale také budou mít práci pro své lidi a nebudou muset platit poplatky externím donáškovým službám, které běžně tvoří až třetinu ceny. A co je možná úplně nejdůležitější, i když si to leckdo neuvědomuje, posílí tím svůj vztah k zákazníkům a samotné značce, protože už nebudou náhodnou restaurací vybranou z již tak přeplněné nabídky rozvážkových služeb, ale konkrétním podnikem, na který si klienti vzpomněli,” doplňuje COO startupu. 

Se svým partnerem Alexeyem Yushinem, který je ve firmě zodpovědný za softwarovou část, myslí i na budoucnost a kromě toho, že si podniky mohou jejich prostřednictvím udržet kontakt se zákazníky, mají pro provozy připravenou i případnou online registraci hostů pomocí QR kódů.

Novinkový systém AAHI je už v provozu v pobočkách Page café, Spicymama či bistRAWveg v obchodním centru Westfield Chodov, dále jej používají například pražské sítě Artic Bakehouse, PokeHaus, Meat Vandals a WingHaus. Mezi další služby, které jsou součástí nabídky AAHI, patří možnost zveřejnění digitálního menu, QR objednávek či placení, ke spuštění je přípravný i zmíněný systém pro registraci a případné trasování hostů znovuotevřených provozoven.  

O AAHI.io

AAHI.io je komplexní SaaS cloudové řešení pro gastronomii, které zavádí nový způsob komunikace zákazníků s restauracemi. Prostřednictvím internetové platformy a QR kódů pomáhá efektivně zpracovávat online objednávky a zapojeným restauracím tak snižuje provozní náklady, využitím  vlastní umělé inteligence zase pomáhá řídit jejich zákaznickou zkušenost. Systém integrovaných nástrojů pro gastronomii byl v září rozšířen o možnost registrace a trasování zákazníků gastronomických provozů s cílem snížit šíření koronaviru covid-19. Nástroj od AAHI aktuálně používá přes 517 restaurací po celém Česku, nejvíce v Praze a dalších velkých městech. Digitální menu v aplikaci shlédlo jen za poslední měsíc a půl přes 15 tisíc uživatelů / zákazníků restaurací a barů. Startup nedávno uzavřel spolupráci se sítí Unibail-Rodamco-Westfield a s řetězci Costa Coffee či Fruitisimo. Vizí AAHI.io je do konce letošního roku vytvořit škálovatelný, plně automatizovaný „all-in-one“ software pro celý HoReCa segment a zapojit do něj minimálně 1500 podniků a dále expandovat na zahraniční trhy. Systém je už nyní multijazykový a multiměnový.  Spoluzakladatelem cloudového startupu pro gastronomii je softwarový vývojář a pilot Airbusu A320 a soukromého Gulfstreamu Alexey Yushin, který po 11 letech života mezi oblaky a hotely pověsil práci civilního pilota na hřebík a vrátil se k původní profesi programátora. S partnerkou Sofií dlouhodobě sledovali problematiku plýtvání a přebytků jídel, rozhodl se proto využít svoje znalosti z oboru a vytvořil platformu AAHI.io, aby do relativně konzervativního restauračního světa přinesl nový pohled.

Odkaz na aplikaci

iOS

Android