Komunikace uvnitř firem se opět masivně přesouvá do online prostředí

V důsledku bezpečnostních opatření zavedených v boji proti koronaviru se zásadně mění i mezilidská komunikace, která se masivně přesouvá do online světa. Potvrzuje to například i výrazný nárůst stažených aplikací určených k firemní či soukromé komunikaci a tento trend se se zhoršující situací vrací. Po létě je mezi nejstahovanější aplikace na českém Google Play znovu WhatsApp, Microsoft Teams či Google Meet. 

S vyhlášením nouzového stavu v březnu tohoto roku se velké množství firem uchýlilo k práci z domova, snížily počet zaměstnanců na pracovišti, či jinak změnily běžný pracovní režim. Lidé omezili i osobní kontakt s rodinnými příslušníky. Aplikace WhatsApp patřila i na konci roku 2019 k celosvětově nejstahovanějším a v Čechách byla ještě začátkem tohoto roku s Facebook Messengerem jednou z nejstahovanějších aplikací v Google Play určenou výhradně ke komunikaci. S vyhlášením nouzového stavu ji však doplnily další jako Microsoft Teams, Zoom či Google Meet a mezi deseti nejlepšími se udržely až do května. 

Firmy si pro své řízení a interní komunikaci musely zvolit řešení, které usnadní pracovním týmům komunikaci i přístup ke všem souborům. Mezi Čechy se nejvíce používalo řešení od Microsoftu, bylo čtvrtou nejstahovanější aplikací. Trend potvrzuje i Richard Baar, CEO společnosti Daktela: „Během trvajících bezpečnostních opatření se na nás začaly obracet desítky našich klientů, abychom integrovali Microsoft Teams do našeho multikanálového rozhraní. Před pandemií jsme nic takového nechystali, nicméně jsme na situaci promtně reagovali a v současné době už integraci testujeme u několika klientů.“ 

Rozvolnění pravidel v květnu se dotklo i firem, některé obnovily původní režim a poptávka po aplikacích umožňující snazší komunikaci pro početné skupiny se snížila. Whatsapp a Facebook Messenger během léta mezi nejlepšími zůstaly, ale doplnily je aplikace na předpověď počasí či Mapy.cz. Znovuzavedení vládních opatření ale dovedlo některé zaměstnavatele k obnovení krizového režimu, což vrátilo komunikační aplikace jako Microsoft Teams zpět mezi nejstahovanější nástroje. 

„Situace na jaře donutila naše klienty k přesunu většiny zaměstnanců na práci z domova. Museli tak celý systém práce překlopit do on-linu během několika dní. Při komunikaci naráželi na řadu překážek a nejlepším řešením pro ně byl program Microsoft Teams. Integrací do Daktely mají nyní k dispozici veškeré funkce telefonní ústředny, chatu, mohou pořádat videohovory, sdílet soubory nebo telefonovat. Díky tomu mají vše na jednom místě i se záznamy,“ vyjmenovává plusy Baar.

Ilustrační fotografie nalezete zde: http://bit.ly/Daktela_ilustracni 

Daktela

Vyvíjí a provozuje jednu z největších VoIP cloudových infrastruktur v CEE regionu, na kterou se každý den spoléhá více než osm set firemních zákazníků. Sídlo Daktely je v Praze, ovšem své pobočky má již na Slovensku, v Polsku, ve Spojeném Království, v Dubaji a nově také na Filipínách.