Bertíci se vrací do obchodů Albert. Zákazníci svým hlasováním rozdělí 4 miliony korun dětem z dětských domovů

Ve čtvrtek 22. října startuje ve všech hypermarketech a vybraných supermarketech Albert další ročník úspěšného charitativního programu Bertík pomáhá. Zákazníci opět rozhodnou o projektech na podporu dětí ze sociálně ohroženého prostředí z jejich blízkého okolí. Ty nejlepší budou bojovat o jejich hlasy do 5. listopadu. Bertíci pomůžou dětem ve vzdělávání, smysluplném trávení volného času nebo jim zpříjemní prázdniny.

Do letošního dvacátého prvního ročníku přihlásily dětské domovy a neziskové organizace, které pracují se sociálně slabými rodinami a jejich dětmi, téměř 130 projektů. Správní rada Nadačního fondu Albert z nich vybrala osmdesát nejlepších, které se utkají o hlasy zákazníků. Ve čtyřiceti regionech stojí proti sobě vždy dva projekty, kterým budou zákazníci dávat své hlasy. Rozhodují vždy o konkrétních projektech z jejich regionu. Podpořit tak mohou například volnočasové aktivity dětí, jejich přípravu do života prostřednictvím tréninkových bytů, přípravných kurzů, autoškol či odborných vzdělávacích kurzů.

Stačí vhodit žetonek

Hlasování probíhá pomocí žetonků „Bertíků“, které dostanou zákazníci všech hypermarketů a vybraných supermarketů Albert při platbě svého nákupu. Žetonek následně vhodí do připraveného boxu, čímž dají hlas jednomu ze dvou projektů. „Stejně jako v minulých letech ani letos žádný z místních projektů neprohraje. Podpoříme oba projekty, liší se jenom částka, kterou získají. Zákazníci si tak mohou být jistí, že každý hlas a vhozený Bertík má smysl,“ vysvětluje programová ředitelka Nadačního fondu Albert, Petra Režná. Vítěz regionu získává podporu v hodnotě 60 tisíc korun, druhý projekt si pak odnese 40 tisíc korun. Celkově Nadační fond Albert rozdělí částku 4 miliony korun.

Jeden klik, jeden hlas

Novinkou v letošním ročníku je online hlasování, které probíhá na webových stránkách Nadačního fondu Albert. Proti sobě se v něm utkají čtyři projekty, které se vážou k více regionům. „Chceme umožnit našim podporovatelům, kteří v čase hlasování nebudou moci navštívit některou z prodejen Albert, kde charitativní kampaň probíhá, aby svým online hlasem mohli podpořit znevýhodněné děti,“ vysvětluje Petra Režná.

Bertíci pomáhají i judistovi Bobovi

Bohuslav vyrůstá v dětském domově v Hranici na Moravě. Už od malička je ale velkým sportovcem tělem i duší. Kromě plavání a florbalu slaví úspěchy především v judu. Dostal se k němu náhodou. „Ve škole jsme dostali letáček s nabídkou juda. Tak jsme to šli s kluky vyzkoušet a mě to zkrátka hned chytlo,“ popisuje Bobo své začátky. Jednou chce být tak úspěšný jako Lukáš Krpálek. V jeho vysněné cestě ho už několik let podporuje Nadační fond Albert. 

O Albertu

  • Obchody Albert působí na českém trhu více než 29 let. První obchod přivítal zákazníky 6. 6. 1991 v Jihlavě. 
  • Síť prodejen Albert má více než 300 obchodů po celé České republice, hypermarkety a supermarkety Albert najdou zákazníci v každém kraji. 
  • Albert patří mezi největší soukromé zaměstnavatele v Česku, o zákazníky se denně stará 17 000 zaměstnanců. 
  • Nadační fond Albert založil řetězec Albert 1. září 2009 za účelem podpory zdravého životního stylu dětí i jejich rodičů a podpory vzdělávání, integrace a rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněných skupin. 
  • Zdravé stravování podporuje Nadační fond Albert prostřednictvím vzdělávacího programu Zdravá 5, který přibližuje dětem principy zdravé výživy a zdravého životního stylu. Sociálně znevýhodněné děti fond podporuje prostřednictvím hlasování zákazníků v rámci programu Bertík pomáhá a projekty Obchůdky s Albertem a Do Alberta na praxi
  • Za dlouhodobou podporu dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí získal Albert v roce 2018 ocenění Bílá vrána. 
  • Albert získal stříbrný certifikát v kategorii TOP Odpovědná velká firma roku 2017, ve stejném roce udělilo Fórum dárců Nadačnímu fondu Albert cenu za zaměstnaneckou sbírku a v roce 2016 byl fond zařazen mezi TOP 25 firemních fondů a nadací podle objemu rozdělených příspěvků. 
  • Již od roku 2012 darují desítky hypermarketů Albert neprodané potraviny Federaci potravinových bank. Neprodané čerstvé potraviny, které nesplňují nároky na konzumaci, putují zase do zoologických zahrad a farem ke zkrmení. Ve vybraných obchodech se používá také speciální kompostér, který dokáže během 24 hodin přeměnit organický odpad na hnojivo. 
  • Albert je tradičním partnerem Národní potravinové sbírky a v roce 2017 získal titul Obchodník s největším meziročním nárůstem objemu vybraných potravin.