V centru pozornosti je zákazník! Productboard uvádí produktové novinky, vývoj usnadní roadmapy či integrace řešení Salesforce

Praha 22. října – V centru pozornosti musí být vždy zákazník – takový je trend, na kterém se shoduje přes 700 produktových manažerů ze světových společností, jako jsou Zendesk či Salesforce. Novým cílem při vývoji digitálních produktů je proto dokonalé poznání jeho potřeb a jejich efektivní zanesení do roadmapy, podle které se orientuje celý tým. K tomuto závěru došel ve svém průzkumu český startup Productboard, který pomáhá produktovým manažerům ve více než 3 000 firmách pracovat efektivněji. 

Na základě zpětné vazby Productboard představil produktové novinky; vylepšil roadmapy, které uživatelům pomáhají udržet si workflow a přehled nad vývojem. Dále umožňuje lepší dynamické třídění zákazníků podle různých kritérií, jako je velikost firmy či segmentu. S tím souvisí rovněž integrace CRM platformy Salesforce, která umožňuje import dat přímo do Productboardu. Produktový manažer bude mít díky tomu mnohem detailnější přehled o zákaznících – může tak lépe získávat zpětnou vazbu a pochopit jejich potřeby. 

Během posledních let změnily produktově orientované společnosti od základu své přemýšlení a chování. Důkladné pochopení zákaznických potřeb ovšem zůstává stěžejní pro strategické rozhodování. Uživatelé očekávají prvotřídní zkušenost při práci s digitálními produkty jejich požadavky nikdy nebyly vyšší. Ve finále je to vždy důraz na prozákaznicky orientovaný produkt, jenž odliší vítěze a poražené,” říká Hubert Palán, zakladatel a CEO Productboardu.

Co je nového? Funkcionality, integrace partnerských řešení i zjednodušení spolupráce týmů

Productboard pomáhá produktovým manažerům navrhovat ty správné funkcionality na základě potřeb zákazníků. Rovněž jim umožňuje jasně navrhnout strategii a následně podle ní postupovat, a to ve spolupráci napříč týmy i managementem. Tak, jako mají obchodníci specializované CRM nástroje, potřebují mít i produktoví manažeři k dispozici stejně efektivní software k řízení vývoje. Uvedením nových funkcionalit sledujeme jediný cíl: maximálně usnadnit vývoj inovativních produktů a během celého procesu udržet zákazníka v samém centru pozornosti,” dodává Hubert Palán.

Jako hlavní novinku představil Productboard inovované roadmapy, které obsahují rovněž rozvržení práce na timelinách. Produktoví manažeři tak snadno mohou sledovat postup během vývoje. Svojí workflow mohou rovněž sledovat týmy všech velikostí, které mají vždy přístup ke všem potřebným informacím. Díky tomuto transparentnímu sdílení celkové strategie mohou všichni jejich členové lépe plánovat úkoly, vydávání produktů a funkcionalit.  
Dynamická segmentace zákazníků je pak novodobým trendem, který umožňuje poznat zákazníky a jejich potřeby opravdu do hloubky. Importováním dat z platforem jako jsou Salesforce, Hubspot a další CRM nástroje, lze definovat základní parametry uživatelů, jako je velikost firmy nebo typ byznysu. Productboard tyto nástroje nyní zpřístupnil svým uživatelům.
Mezi další významné integrace patří Azure DevOps, která umožní export důležitých dat z Productboardu, což ještě posílí spolupráci mezi produktovými a vývojářskými týmy. Dále je to Notes API, díky které lze importovat zpětnou vazbu do centrální databáze Productboardu. Mezi další nové partnery patří Gong.io, FullStory a brzy rovněž InSided, jejichž řešení usnadní komunikaci a zvýší přehlednost pro všechny, kteří se podílí na vývojovém cyklu.
Nakonec došlo ke zlepšení spolupráce mezi týmy, a to pomocí nástrojů Advanced Team Collaboration, jenž pomáhá nastavit oprávnění pro různé členy týmu a Audit Log pro větší transparentnost a rozdělení odpovědnosti.

Produktoví manažeři: veškeré informace o produktu musí být na jednom místě 

Z pohledu produktových manažerů je základem při budování produktu udržovat veškeré informace na jednom místě. A to včetně zpětné vazby zákazníků, která je často rozhodujícím faktorem při budování nových funkcionalit. Nástroj na segmentaci zákazníků pomáhá našim vývojářským týmům snáze si vytvořit marketingové persony a zpracovat zpětnou vazbu. Díky Productboardu jsme k jejim potřebám mnohem senzitivnější, což nám umožňuje poznat silné stránky našeho produktu a podle potřeby upravit strategii. Můžeme tak prioritizovat vývoj některých funkcionalit a vytvářet tak produkty, které odpovídají potřebám zákazníků,” uvádí Shawna Wolverton, produktová manažerka Zendesku.

Nejlepší na nových roadmapách Productboardu je, že pomáhají udržet přehled nad vývojem produktu. Nemusíme tedy ztrácet čas, abychom je přizpůsobovali pro konkrétní vývojáře, každý si v nich totiž na pár kliknutí najde to, co potřebuje vědět pro svou práci. A i když jednotlivé vývojářské týmy využívají dle své volby řadu dalších nástrojů, mají vždy po ruce jediný zdroj informací, podle kterého se mají řídit. Při ladění interních procesů jsme se postupně upustili od různých nástrojů včetně PowerPointu, oproti kterým jsme ušetřili hodiny času týdně na procesech o předávání informací,” říká Noah Singer, produktový manažer platformy pro online měření zraku a dodání správných kontaktních čoček 1-800 Contacts.

Více o Productboardu

Online platforma Productboard zefektivňuje život všem, kdo jsou zodpovědní za návrh, realizaci a obchodní úspěch digitálního produktu. Přes 3 000 startupů i etablovaných firem ji integruje do svého product managementu pro lepší porozumění zákazníkům, ujasnění si strategie, sjednocení práce týmů na společném cíli a uvedení správných produktů na trh v pravý čas. Productboard v roce 2014 založili a stále vedou Hubert Palán s Danielem Hejlem. Jejich více než dvousetčlenný tým dnes na systému pracuje z kanceláří v Praze, San Franciscu a Vancouveru a stojí za ním renomovaní investoři Sequoia Capital, Bessemer Venture Partners, Kleiner Perkins, Index Ventures, Credo Ventures, Reflex Capital a Rockaway Capital. Bližší informace najdete na www.Productboard.com nebo na sociálních sítích pod @Productboard.

Press kit společnosti zde.