Vodafone je třetím nejžádanějším zaměstnavatelem v ČR. Republikové i světové prvenství navíc potvrdil jako LGBT+ zaměstnavate

4. listopadu 2020 – Vodafone patří v ČR k nejžádanějším zaměstnavatelům – v soutěži Sodexo Zaměstnavatel roku 2020 se v kategorii do 5000 zaměstnanců umístil na třetím místě, v Praze obsadil dokonce druhou příčku. O týden dříve navíc získal již poněkolikáté cenu pro nejlepšího LGBT+ zaměstnavatele, kterou každoročně uděluje platforma Pride Business Forum. Ta také udělila viceprezidentu Vodafonu Carlu Clarkovi titul The Pride Business Forum Hero. Vodafone Group jako LGBT+ zaměstnavatel přitom nedávno opětovně potvrdil i světové prvenství . Od organizace Stonewall, která oceňuje nejlepší mezinárodní zaměstnavatele LGBT+ lidí, získal ocenění Top Global Employer for 2020.

Navzdory náročné situaci se Vodafonu daří i letos držet na špičce mezi nejžádanějšími zaměstnavateli v České republice.  V soutěži Sodexo Zaměstnavatel roku 2020 je mezi firmami do 5000 zaměstnanců v celé zemi třetím nejlepším zaměstnavatelem. V regionu Praha je na tom ještě lépe, tady obsadil druhé místo. 

Vodafone je velmi aktivní v oblasti zaměstnanecké politiky. „Umístění mezi nejlepšími zaměstnavateli v zemi je pro nás potvrzením, že dlouhodobě investovat do zaměstnanců se opravdu vyplatí. Zakládáme si na kvalitním náboru, velký důraz klademe na soustavné vzdělávání nejen v odborných dovednostech. Dlouhodobě investujeme do takových benefitů, které pomáhají co nejvíce skloubit práci a soukromý život a především umožňují všem být sami sebou. Vysoká míra angažovanosti zaměstnanců nejen v pracovních, ale i dobrovolných charitativních aktivitách, které podporujeme, nám ukazuje, že jdeme správnou cestou.“  komentuje výsledky v soutěži ředitelka rozvoje a talentu Vodafonu Magdaléna Wavle. 

Ocenění Sodexo Zaměstnavatel roku uděluje každoročně Klub zaměstnavatelů a zaměřuje se na společnosti v České republice z pohledu lidských zdrojů. Smyslem soutěže je přiblížit lidem firmy s výborným přístupem ke svým zaměstnancům, a to nejen celostátně, ale i v jednotlivých regionech. Soutěž přitom hodnotí firmy napříč odvětvími. Hodnocení probíhá celosvětově uznávanou metodikou Saratoga od společnosti PricewaterhouseCoopers Česká republika. Firmy jsou nejdříve porovnávány ve svém sektoru a výsledné oborové skóre je poté zařazeno do celkového pořadí.

Nejlepší LGBT+ zaměstnavatel v Česku i ve světě 

Nejlepší zaměstnavatele vyhlašovala také říjnová konference Pride Business Forum, která se věnovala diskusi na téma diverzity na pracovišti a překonávání překážek, se kterými se LGBT+ lidé v práci potýkají. Ocenila společnosti, které zavádějí principy rovnosti a obecně zlepšují pracovní podmínky LGBT+  lidí. 

Vodafone se stal laureátem ceny PBF pro nejlepšího LGBT+ zaměstnavatele – LGBT+ Friendly Employer 2020 již potřetí. Celkem je oceněn však popáté (v předchozích letech tuto cenu udělovala platforma bePROUD), což potvrzuje jeho dlouhodobý a hluboký závazek k rovnosti na českém pracovišti. Ocenění Vodafone získal za svůj inovativní přístup v inkluzivních benefitech pro všechny zakotvených v interních směrnicích.

Zavedl například 16týdenní plně hrazenou rodičovskou dovolenou pro všechny, jejichž partnerkám se narodí dítě nebo spolu dítě adoptují, a to včetně stejnopohlavních párů. Kompenzuje jim také otcovskou dovolenou, kterou stát poskytuje pouze mužům.  Podporuje kolegy procházející změnou pohlaví, kdy přispívá na vybrané lékařské zákroky, které nehradí zdravotní pojišťovna.

Ocenění The Pride Business Forum Hero pro viceprezidenta Vodafonu Carla Clarka 

Konference oceňuje i jednotlivce a vyzdvihuje roli členů a členek nejvyššího vedení

organizací a firem, kteří se aktivně zasazují o rovné podmínky pro LGBT+ zaměstnance a zaměstnankyně a aktivně tak zlepšují postavení LGBT+ lidí ve společnosti. Titul The Pride Business Forum Hero si letos odnesl viceprezident Carl Clarke za dlouhodobé vedení a prosazování globální strategie pro začleňování LGBT+ lidí.

Z našeho průzkumu ve spolupráci se specializovanou organizací Out Now vyplynulo,  že svou identitu na pracovišti plně odhaluje jen 24 % LGBT+ lidí. Mezi nejčastější důvody patří obava z negativních reakcí a neinkluzivní prostředí ve firmě. Potřeba skrývat svou identitu má přitom negativní dopady na angažovanost a přispívá ke zvyšování míry stresu při práci. My takové prostředí odmítáme, všichni zaměstnanci včetně LGBT+ mají právo na rovný a podporující přístup, a my jsme hrdí na to, že jako společnost na tomto právu stavíme. “ vysvětluje Carl Clarke. „Jsem hrdý na obě ocenění a na to, že se naším přístupem inspiruje čím dál více firem, které budují inkluzivní prostředí pro LGBT+ zaměstnance.“ 

Celosvětový leader mezi LGBT+ zaměstnavateli

Vodafone Group byla také nedávno oceněna organizací Stonewall jako Top Global LGBT+ Friendly Employer for 2020. Tato organizace pravidelně vyhlašuje nejlepší mezinárodní zaměstnavatele pro LGBT+ komunity a snaží se o vytváření inkluzivnějšího pracovního prostředí.  

O Vodafone Czech Republic

Vodafone Czech Republic je od roku 2005 součástí jedné z největších telekomunikačních skupin na světě Vodafone Group. V České republice poskytuje služby více než 3,9 milionu zákazníků. Od roku 2007 přináší komplexní telekomunikační služby pro firemní zákazníky prostřednictvím řešení Vodafone OneNet a nyní provozuje přes 1,5 milionu firemních SIM karet. Po integraci UPC Česká republika v červenci 2019 se Vodafone rozrostl o 1,5 milionu domácností připojených k síti nové generace, která poskytuje více než půl milionu zákazníků služby vysokorychlostního pevného internetu, půl milionu zákazníků kabelovou televizi a dvě stě tisícům uživatelů pevné telefonní služby. Vodafone už několikrát dostal ocenění Best in Test za kvalitu hlasových služeb a datových přenosů na základě testů provedených společností umlaut (dříve P3). Aktuálně pokrývá jeho mobilní síť LTE přes 99 % populace ČR. Zároveň Vodafone nabízí pevné připojení k internetu, a to 99 % českých domácností. Kromě toho na podzim 2017 pokryl Českou republiku speciální sítí úzkopásmového internetu věcí NB-IoT a v prosinci téhož roku spustil komerční provoz. Vodafone se řídí dlouhodobou strategií udržitelného podnikání, hlásí se ke globálním Cílům udržitelného rozvoje (SDGs) a prostřednictvím technologií mění budoucnost k lepšímu. Vodafone chce dál přispívat k digitální společnosti, která bude pestrá a otevřená všem bez rozdílu věku nebo pohlaví, a zavázal se do roku 2025 zlepšit život miliardě lidí. Zaměstnanci firmy věnují ročně dobrovolnickým aktivitám více než 7500 hodin prostřednictvím Nadace Vodafone. Ta se za 14 let od svého založení dostala mezi nejdůležitější podporovatele a investory do technologických sociálních inovací, které zlepšují život společnosti a znevýhodněných skupin. Vodafone přispívá i k ochraně životního prostředí – do pěti let chce snížit environmentální dopad svého podnikání na polovinu.  Více informací na www.vodafone.cz.