Kindest automatizuje výběr darů pro neziskovky v USA, jen za poslední půlrok předal 3,5 milionu dolarů. Na další činnost teď dostal investici od Creda

Santa Monica, USA, 10. listopadu 2020 – Platformu Kindest, která automatizuje výběr darů pro neziskové organizace v USA, čeká díky nové investici zásadní posílení dosavadní pozice na americkém trhu. Kindest buduje první plně automatizovanou SaaS platformu, která pomáhá americkým neziskovkám realizovat příspěvky online a zjednodušit komunikaci s dárci. V současnosti spolupracují s více než 200 neziskovými organizacemi v USA, jen za posledních devět měsíců zprostředkovali transakce ve výši 3,5 milionu dolarů. V září letošního roku vybrali o 909 procent více než ve stejném měsíci v loňském roce. Seedovou investici ve výši 1,66 milionu amerických dolarů (tedy necelých 40 milionů Kč) teď přineslo Credo, které se zúčastnilo již předchozího investičního kola. Za novým přílivem prostředků pak stojí také fond Precusor Ventures, který byl lead investorem pre-seedové fáze. Platforma, která vznikla jako spinoff z technologické firmy STRV v čele s Davidem Semerádem, už dříve získala v pre-seed fázi 650 000 dolarů (necelých 15 milionů korun).

Kindest buduje systém pro neziskové organizace (v USA) s cílem automatizovat procesy v oblasti marketingu, komunikace a raisingu peněz, aniž neziskovky za tímto účelem musí stavět vlastní týmy. „Neziskové organizace – ani malé, ani ty velké – často neumí pracovat s moderními marketingovými a fundraisingovými nástroji. Kindest automaticky vytváří kampaně, šíří je e-maily, SMS či přes sociální sítě a vše přizpůsobuje potřebám dané neziskovky. Správce kampaně tak nemusí mít prakticky žádné technologické know-how a nechává se pouze vést, vše zvládne ve čtyřech jednoduchých krocích,“ vysvětluje David Semerád, CEO Kindest a spoluzakladatel STRV. 

Semerád společně se spoluzakladatelkou Holly McKayovou vede 14členný tým sídlící v kalifornském městě Santa Monica u Los Angeles. Další čtyři členové týmu pak pochází z řad české pobočky STRV, na vývoji Kindest se dokonce podílí tři ze čtyř zakladatelů STRV, vedle Davida Semeráda Martin Šťáva a Pavel Zeifart. Startup časem plánuje posílit český tým o další kolegy.

“Američania ročne dajú na charitu cca 300 miliárd dolárov, ale len 8 % z tejto čiastky je darovaných online. Kindest so svojím unikátnym riešením a skúseným tímom ma podla nás potenciál doniest softverovu revoluciu do neziskového sveta v USA,“ říká Andrej Kiska, partner Credo.

Více peněz pro neziskovky

Zatímco mezi lednem a zářím roku 2019 prošlo přes Kindest neziskovkám bezmála 200 tisíc dolarů, za stejné období v roce 2020 už částka činila téměř 3,5 milionu. Výrazný nárůst – celkem 909 % – je i v poměru mezi jednotlivými měsíci: za září 2019 vybral startup 50 tisíc dolarů, v září 2020 už to bylo 505 tisíc dolarů. „Kindest je jedním z nejrychleji rostoucích startupů v celém mém portfoliu,“ potvrzuje Charles Hudson z Precusor Ventures.

V USA v současnosti působí kolem 1,5 milionu neziskových organizací. Podle Global NGO Technology Report je pouze 8,5 % peněžitých darů zprostředkováno online. Přitom 97 % amerických neziskových organizací má svůj vlastní web a 85 % přijímá peníze online. Avšak již pouze 39 % z nich používá peer-to-peer (dárce se spojí s neziskovou organizací napřímo) online nástroje. Současné platformy se však potýkají s řadou limitů, především ve složitosti systému a nutnosti zaškolení personálu neziskové organizace, aby se dostavily výsledky. Ten však často nemá potřebné znalosti z oblasti marketingu, analytiky, tvorby a správy kampaní. Přesně tyto problémy Kindest řeší tím, že je automatizuje, díky čemuž se mohou lidé v neziskových organizacích věnovat činnostem, pro které jsou kvalifikovaní.

Automatická obsluha, předdefinované kampaně, analytika a integrace sociálních sítí

Kindest veškeré problémy řeší automaticky ve čtyřech krocích. Nejprve se člověk, který spravuje profil neziskové organizace na sociální síti, propojí s Kindest a importuje své kontakty do aplikace. Kampaně a posty jsou tedy plně automatizované, lze je však upravovat manuálně. 

Kindest pomohl například neziskové organizaci Boys & Girls Clubs of San Francisco zdaleka překonat původní cílovou částku, kterou si stanovila na 40 000 dolarů. Celkem vybrala 100 000 dolarů, což je o 250 % více, než byl původní záměr. Kindest spolupracuje i s dalšími známými neziskovkami, jako jsou Spread The Vote, Fender Play Foundation či The Cameron Boyce Foundation.