BILLA jde v udržitelnosti o krok dál a jako první nabídne opakovatelně využitelné sáčky na ovoce a zeleninu z recyklovaného plastu. Za tento rok ušetří 300 tun plastu

  • Tzv. „re sáčky“ mají ambici snížit množství spotřebovaných jednorázových mikrotenových sáčků, kterých se jen na prodejnách BILLA spotřebuje zhruba 200 milionů ročně a minimalizovat tak jejich dopady na životní prostředí
  • BILLA tak pokračuje v dlouhodobé strategii podpory druhotného zpracování surovin, díky níž letos ušetřila již více jak 300 tun nevyužitého plastového odpadu, což je ekvivalent 8 000 000 PET lahví o objemu 1,5l

Společnost BILLA nabízí od dnešního dne opakovaně použitelné sáčky na odnos potravin, převážně čerstvého ovoce a zeleniny, ale i pečiva. Zavedení tzv. resáčků je dalším krokem ve snaze firmy minimalizovat plastový odpad. Předpona „re“ vyjadřuje jejich opakovanou využitelnost a také to, že jsou z 80 % vyrobené z recyklovaného plastu. BILLA je prvním řetězcem v Česku, který takové sáčky vyrábí z recyklátu. C:\Users\CZ0107272\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Outlook\HGWHSB05\dsc02756.jpg

Zavedením resáčků BILLA pokračuje ve strategii podpory druhotného zpracování surovin a omezení vzniku plastového odpadu. V současné době má už řetězec v nabídce 

plastovou tašku ve dvou velikostech a termotašku vyrobené z 80 % z recyklovaného plastu a dále také polyesterovou tašku vyrobenou z plastů vylovených v Pacifiku. Těmito taškami BILLA nahradila dřívější papírové, které neměly dlouhou životnost a jejich výroba zatěžovala životní prostředí více než plastové varianty. Tato opatření, spolu se zavedením resáčků, znamenají v součtu více než 300 tun znovu využitého plastu, což je ekvivalent 8 000 000 PET lahví o objemu 1,5l.

Nové resáčky mají mezinárodní ekologickou certifikaci Global Recycled Standard. Jejich papírový přebal je vyroben z recyklovaného papíru s certifikací FSC, která garantuje, že použitý papír pochází z šetrně obhospodařovaných lesů. 

„Věříme, že si resáčky zákazníci oblíbí, a pomohou nám tím omezit používání sáčků mikrotenových. Ty se bohužel velmi zřídka recyklují a následně i druhotně zpracovávají, takže dochází ke vzniku zbytného jednorázového plastového odpadu. Navíc, v prodyšných resáčcích zůstávají potraviny déle čerstvé, než v mikrotenu,“ říká Dana Bratánková, manažerka korporátní komunikace společnosti BILLA. 

V příštím roce BILLA navíc plánuje nabídnout velké pevné tašky z LDPE folie, které budou rovněž vyrobené z 80 % z recyklovaných plastů a certifikaci Modrého anděla.

Resáčky zákazníci naleznou v sekci ovoce a zeleniny. Za cenu 29,90 Kč si zákazníci pořídí sadu 2 sáčků stejné velikosti, přičemž nosnost sáčku je 2 kg. Doporučení pro zákazníky je vážit ovoce a zeleninu bez sáčku a potraviny do něj vložit až po zvážení. Sáčky jsou pratelné na 30 °C a pokud doslouží, lze je vhodit jakožto polyester do kontejnerů na textil, a dát jim tak šanci na další využití. Při běžném užívání je jejich životnost několik let.  

S ohledem na aktuální zdravotnickou situaci BILLA doporučuje zákazníkům využívat je zejména na ovoce a zeleninu, nicméně jsou použitelné i pro některé druhy pečiva (ideálně nemastného či pečiva bez pocukrování či polevy). 

Problematických mikrotenových sáčků, které se jen zřídka následně recyklují, se v prodejnách BILLA ročně spotřebuje přibližně 200 miliónů kusů. Při této roční spotřebě a délce sáčku 40 cm by spotřebované sáčky jen ze supermarketů BILLA 2x obepnuly rovník (vznikl by pás 

o délce 80 000 km). Běžný český zákazník spotřebuje při nákupech za rok přes 400 těchto jednorázových sáčků.

BILLA ČR je součástí skupiny REWE International AG. Na českém trhu působí od roku 1991. S obratem ve výši přes 34 mld. Kč (2019), s 239 prodejnami a více než 6 500 zaměstnanci je BILLA lídrem na trhu supermarketů. Na průměrné prodejní ploše 900 m2 nabízí široký výběr produktů známých i privátních značek. Velký důraz je kladen na čerstvý sortiment, jako jsou lahůdky, pečivo, ovoce a zelenina, mléčné produkty, maso a chlazené produkty. 

BILLA se soustředí na podporu českých producentů, proto české potraviny tvoří již 72 % jejího celkového obratu. České potraviny jsou také součástí privátních značek řetězce BILLA – Vocílka, Česká farma, BILLA Naše bio, BILLA, BILLA Premium, BILLA Easy či Clever. 

REWE International AG je lídrem na rakouském trhu v oblasti prodeje potravinového a drogistického zboží a jedním z největších zaměstnavatelů v Rakousku. Ve 3 694 prodejnách v Evropě zaměstnává téměř 80 000 pracovníků. 

REWE International AG je součástí německé REWE Group, která působí ve 13 zemích Evropy a patří k nejvýznamnějším evropským maloobchodním skupinám a prodejcům rodinných dovolených. 

REWE International AG se sídlem v rakouském Wiener Neudorfu provozuje obchodní společnosti BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA a ADEG a řadu vlastních produktových značek. V segmentu supermarketů má prodejny v 7 zemích střední a východní Evropy. 

Více informací na http://www.billa.cz