Revoluce v pojištění produktů na e-shopech. Díky MALL Pay a ČSOB Pojišťovně ho zdarma mohou nabídnout i malí obchodníci, vhodnou pojistku k produktu přiřadí chytrý algoritmus

Tisková zpráva, Praha, 1. prosince 2020 – Pojištění kupovaného zboží pro případ poškození a krádeže nebo prodloužená záruka sjednaná e-shopem již nebude zákaznickým benefitem pouze u největších hráčů. Platební služba MALL Pay ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou představila pojišťovací produkty určené pro online obchodníky všech velikostí. Tisícovky malých a středních e-shopů tak poprvé dostanou šanci konkurovat nabídkám těch největších a díky férovému nastavení si zajistit také další důležité příjmy. Podle MALL Pay zájem o doplňkovou službu v podobě pojištění kupovaného zboží pro případ poškození a krádeže prodlouženou záruku ze strany zákazníků dlouhodobě roste. Nabídka navíc není podmíněná využíváním odložené platby MALL Pay a e-shop ji může využít zdarma.

MALL Pay umožní všem e-shopům nabízet hned několik druhů pojištění pro koncové zákazníky. Ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou připravil pojištění proti krádeži a poškození zboží, ale také prodlouženou záruku. Podmínky vychází z klasického pojištění ČSOB Pojišťovny, díky čemuž může e-shop nabídnout zákazníkům jedno z nejatraktivnějších připojištění na trhu. V případě záruky nabídne možnost jejího prodloužení na 1, 2 a 3 roky. Podmínky pro uznání záruky budou totožné s těmi, které definuje zákon.

Pro e-shop je zásadním benefitem jednoduchá implementace a dostupnost. Zatímco dnes podle odhadů nabízí tuto možnost jen nízká procenta e-shopů, MALL Pay by mohl z možnosti pojištění produktů udělal masovou záležitost. Zájem zákazníků o tento typ produktů je totiž veliký a většímu rozšíření bránila především roztříštěnost e-commerce sféry s tisícovkami velmi drobných e-shopů, kterým pojišťovny nedokázaly nabídnout adekvátní produkt. To se nyní může změnit díky univerzálnímu řešení, které MALL Pay nabídne.

“Rozhodně to není maličkost. Zejména malé a střední e-shopy nebývají pro pojišťovny natolik zajímavé, aby jim dokázaly nabídnout odpovídající produkt pro koncové zákazníky. Pokud by chtěl e-shop nabídnout doplňkové služby po vlastní ose, musel by si zajistit kompletní regulatorní a právní záležitosti nebo rozšířit zákaznický servis, což se vyplatí jen těm největším hráčům,” vysvětluje Jan Bruder, obchodní ředitel MALL Pay. “Máme unikátní produkt s jednoduchou implementací, takže si věříme na desítku partnerů ještě letos a stovky partnerů do startu příští vánoční sezony.”

Právě jednoduchost kategorizací a implementace je jednou z hlavních výhod nového produktu. Obchodník nemusí zalistovávat každou položku svého e-shopu, pouze se s MALL Pay propojí pomocí API. Chytrý algoritmus na základě ceny, názvu a kategorie produktu dokáže vyhodnotit, jaké pojištění je pro daný produkt vhodné. Pojistit všechny produkty tedy zvládne v podstatě automaticky. Nový produkt zároveň chystá postupnou integraci do většiny majoritních e-shopových platforem, což dále zvýší jeho dostupnost.

Pojišťovací produkty, které MALL Pay ve spolupráci s ČSOB Pojišťovnou nabízí, si zároveň zakládají na férovosti pro e-shop. Nabídka pojištění e-shop sama o sobě nic nestojí, e-shopy naopak mohou díky produktu získat významný finanční bonus. Podmínky nejsou ovlivněné velikostí e-shopu ani podmíněné počtem smluvených pojistek. Aby mohl e-shop svým zákazníkům nabídnout doplňkové pojištění, stačí podepsat pojistnou smlouvu, kterou mu MALL Pay zprostředkuje a připraví.

Trh s doplňkovými produkty začíná být pro e-shopy velice zajímavý a jedná se o jednu z cest, kde si mohou i malé a střední e-shopy zajistit potřebné zisky navíc. Podle průzkumu, který MALL Pay uskutečnilo s více než stovkou malých a středních e-shopů, je využívání doplňkových služeb díky větší četnosti nákupů online na vzestupu. Ochoty zákazníků připlatit si za doplňkové služby v podobě například prodloužení záruky, pojištění proti krádeži nebo poškození si všimlo 43 % oslovených e-shopů.


MALL Pay je fintech vlastněný rovným dílem MALL Group a bankou ČSOB. Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém služeb spojených s internetovými platbami. Je jedním z předních poskytovatelů takzvaných BNPL plateb (buy now – pay later), které jsou podle studie Global Payment Report nejrychleji rostoucí platební metodou v regionu. V současnosti je s MALL Pay možné nakupovat takřka na stovce českých e-shopů nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz nebo Patro.cz