Nová Kia Sorento si odváží pět hvězd v hodnocení Euro NCAP

Nejlepší možný výsledek v bezpečnostních testech Euro NCAP pro nové SUV Kia Sorento

·            Karoserie z vysokopevnostní oceli AHSS pro všechna provedení modelu Sorento – Hybrid, Plug-in Hybrid a diesel

·            Elektronické řízení stability vozu, stabilizační systém VSM a sedm airbagů již ve standardu

·            Sorento v provedení Plug-in Hybrid v prodeji na evropských trzích během 1. čtvrtletí 2021

Praha, 9. prosince 2020 – Nové SUV Kia Sorento dosáhlo nejlepšího možného výsledku v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP. Celá modelová řada Sorento včetně připravované varianty Plug-in Hybrid dosáhla maximálního pětihvězdičkového hodnocení přední nezávislé evropské organizace zaměřené na testování bezpečnosti vozidel.

Sorento dosáhlo výsledku 82 % za ochranu dospělých cestujících, 85 % za ochranu dětských pasažérů, 63 % za ochranu chodců a 87 % za bezpečnostní asistenční systémy.

Komisaři Euro NCAP ocenili Sorento zejména za zachování neporušeného prostoru pro posádku v případě nehody, včetně vysoké úrovně ochrany všech pasažérů bez ohledu na tělesný vzrůst nebo konkrétní polohu při sezení. V nárazovém testu do boční bariéry vykázal vůz kvalitní ochranu všech kritických částí těla, kdy Sorento dokonce získalo maximum bodů za ochranu dětských pasažérů. V testech sedadel a hlavových opěrek se prokázala dobrá ochrana cestujících před rizikem poranění krku v případě zadního nárazu. Systém autonomního nouzového brzdění, který je součástí standardní výbavy každého Sorenta, napomohl vyhnout se kolizi při testování v kategorii ‚bezpečnostních asistenčních systémů‘*.

K výsledkům hodnocení bezpečnosti vozu rovněž přispěla karoserie se zastoupením komponent z vysokopevnostní oceli AHSS (standardně pro všechna provedení Sorenta); torzní tuhost karoserie je o 12,5 % vyšší než v případě modelu považovaného v tomto automobilovém segmentu za ‚leadera bezpečnosti‘. Každý vůz je standardně vybaven sedmi airbagy vč. nového čelního centrálního airbagu, který zajišťuje dodatečnou ochranu hlavy pro cestující na předních sedadlech. Všechna provedení Sorenta jsou standardně vybavena stabilizačním systémem Kia VSM a elektronickým řízením stability vozu, pomáhajícím řidiči udržet kontrolu nad vozidlem při brzdění a průjezdu zatáčkami.

Komentuje Pablo Martinez Masip, ředitel produktového plánování a tvorby cen ze společnosti Kia Motors Europe: „Sorento je vysoce kvalitní SUV až pro sedm cestujících – a nyní si též nárokuje titul jednoho z nejbezpečnějších vozů třídy. Nový model si již získává neuvěřitelnou oblibu mezi zákazníky z řad domácností, které zaujme atraktivním designem, výkony a jízdními schopnostmi. Je důležité, aby takový automobil nabízel širokou škálu vlastností a technologií ke snížení rizika nehody a také ochránil cestující v případě, že by nehoda byla nevyhnutelná.“

Aktivní a pasivní bezpečnost s nejmodernějšími jízdními asistenty

Pro nové Sorento jsou k dispozici nejmodernější vyspělé jízdní asistenty Kia (ADAS). V závislosti na konkrétní výbavě nabídne Sorento systém autonomního nouzového brzdění s rozpoznáváním chodců, cyklistů i vozidel a funkcí odbočování na křižovatkách (rozpoznávání vozidel v protisměru při odbočování napříč křižovatkou), automatické přepínání dálkových světlometů, systém sledování únavy řidiče s funkcí upozorňování na rozjezd vozidla vpředu, aktivní systém pro jízdu v pruzích a asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu. Z dalších technologií jmenujme asistent pro jízdu na dálnici s pokročilým adaptivním tempomatem na bázi navigace (v zatáčkách), inteligentní ukazatel rychlostních limitů, asistent pro bezpečné vystupování, asistent pro zamezení kolizím při couvání během parkování, 360° monitorovací systém a dálkově ovládaný inteligentní parkovací asistent.

Pro nové Sorento je rovněž k dispozici systém následování v jízdním pruhu (LFA), tedy technologie autonomního řízení ‚druhé úrovně‘ (s podporou rychlostí od 0 do 180 km/h). Systém LFA sleduje vpředu jedoucí vozidlo a rozpoznává vodorovné dopravní značení pro udržování Sorenta v příslušném jízdním pruhu na rychlostní komunikaci. Ve spojení s pokročilým adaptivním tempomatem s funkcí Stop & Go dokáže ovládat zrychlování, brzdění a řízení podle kolony vpředu jedoucích vozidel s využitím radarových senzorů k udržování bezpečného odstupu.

Nové Sorento je rovněž vybaveno novým kamerovým asistentem Kia pro sledování slepého úhlu (BVM) v roli ‚druhého páru řidičových očí‘. Přispívá k vyšší bezpečnosti posádky i ostatních účastníků silničního provozu tím, že eliminuje slepé úhly výhledu po levé i pravé straně vozidla – v digitálním přístrojovém štítu se zobrazuje záběr kamery ve vysokém rozlišení. Ve standardu je též multikolizní brzdový asistent, v rámci značky uplatněný vůbec poprvé a napomáhající zmírňovat závažnost škod v případě vícenásobných kolizí. Po aktivaci airbagů v důsledku prvotní kolize se automaticky aktivují brzdy vozidla, aby byli cestující lépe chráněni před sekundárním čelním nebo bočním nárazem.

Již k dispozici vč. sedmileté záruky Kia – provedení Plug-in Hybrid v prodeji během 1. čtvrtletí 2021

Prodej nového Sorenta byl již zahájen na evropských trzích; nová varianta Sorento Plug-in Hybrid se začne prodávat v průběhu 1. čtvrtletí 2021. Na všechna provedení modelu Sorento se vztahuje jedinečná sedmiletá záruka Kia s omezením na 150 tis. km již ve standardu.

 Poznámky pro redaktory

*Nezávislý systém nouzového brzdění (AEBS, systém pro zamezení čelním kolizím) představuje pouze asistenční systém a nikdy nezbavuje řidiče odpovědnosti za bezpečné ovládání vozidla. Řidič je i nadále povinen přizpůsobit způsob ovládání vozidla vlastním řidičským schopnostem, zákonným požadavkům, celkovému stavu vozovky a aktuální dopravní situaci. Systém AEBS není určen k autonomnímu řízení vozidla. Další informace naleznete v uživatelské příručce k vozidlu.

Označeno tagem