Covid mění nákupní zvyklosti: Každý třetí řidič si hodlá příští auto pořídit online

Více než 80 % lidí v západní Evropě upřednostňuje v době koronavirové krize vlastní automobil před veřejnou dopravou. Pandemie navíc vede k většímu zájmu o online nákupy – každý třetí řidič plánuje, že si příští vůz pořídí elektronickou cestou. Vyplývá to z průzkumu Covid-19 Mobility. Zadala jej evropská digitální platforma pro prodej ojetých vozidel CarNext.com, která nabízí vybrané vozy leasingové společnosti LeasePlan vrácené zákazníky po operativním leasingu. Aktivní je i v České republice.

Průzkumu se zúčastnily tři tisícovky respondentů ze šesti zemí: z Francie, Itálie, Německa, Nizozemska, Portugalska a Španělska. Přesně 81 % z nich potvrdilo, že během pandemie dává přednost jízdě autem před městskou hromadnou dopravou. Automobil je jasnou volbou číslo jedna, i pokud jde o plány na další dovolenou. Svým vozem na ni hodlá vyrazit 84 % účastníků průzkumu. 

„Vlastní auto je v nové situaci králem. Náš průzkum ukazuje, že velká většina lidí z důvodu bezpečnosti preferuje řízení svého automobilu před využitím veřejné dopravy. V průběhu pandemie jsme také zaznamenali posun směrem k elektronickému obchodování. Třetina řidičů, konkrétně 31 %, v průzkumu potvrdila, že při pořizování dalšího vozu bude vážně uvažovat o online nákupu. Je zřejmé, že se jedná o strukturální změnu, která dokazuje, že digitální prodeje automobilů nejsou jen dočasným trendem,“ uvedl k výsledkům studie Jan Wouter Kleinjan, produktový a marketingový ředitel CarNext.com.

Dotázaní navíc upřesnili, které faktory jejich zájem o online nákup zvyšují: 34 % oslovených považuje za důležitou možnost přistavení vozu až domů, pro 50 % z nich je podstatná garance vrácení peněz během čtrnácti dní od nákupu a 65 % vítá, když jim je prodávající schopen doložit úplnou servisní historii vozu a jeho mechanickou kontrolu před prodejem.

Stoupající zájem o digitální prodej automobilů potvrzují i zkušenosti české pobočky CarNext.com. „Počty online nákupů v letošním roce stoupají. Naši zákazníci mohou výběr i objednávku vozu kompletně vyřešit na dálku z domova nebo kanceláře. Tento trend se navíc snažíme podpořit souvisejícími doprovodnými službami. V době pandemie je velmi oblíbená zejména bezplatná dodávka vozu až domů. Jediný osobní kontakt s klientem v takovém případě proběhne až při předání vozidla. Pro zákazníky je to velmi komfortní a navíc bezpečné,“ vysvětluje Peter Škoda, ředitel tuzemského zastoupení CarNext.com.

LeasePlan je vedoucí společností na dvou velkých a rostoucích trzích: ve správě nových vozidel, pro kterou používá označení Car-as-a-Service, a v prodeji kvalitních tříletých až čtyřletých ojetých automobilů, které nabízí prostřednictvím online platformy CarNext.com. LeasePlan v rámci služby Car-as-a-Service nakupuje a financuje nová vozidla pro své zákazníky a poskytuje jim jejich kompletní správu s obvyklou dobou trvání smlouvy tři nebo čtyři roky. CarNext.com je celoevropská digitální platforma pro ojetá vozidla vysoké kvality. Vozy na ni dodává jak LeasePlan ze své evropské flotily, tak další partneři. LeasePlan má přes 55 let zkušeností. V současnosti má ve správě 1,9 milionu vozidel ve více než 30 zemích. Mise LeasePlanu je zprostředkovat auto kdykoli tak, aby se zákazníci mohli soustředit na svou budoucnost v souladu s firemním sloganem What’s next. LeasePlan Česká republika je součástí skupiny LeasePlan Corporation NV Group. Společnost vznikla v roce 1995 a je předním odborníkem na správu vozových parků v České republice. Více informací na: www.leaseplan.com.