Téměř polovina mladých Čechů při hledání práce zvažuje, jak odpovědně se chová jejich budoucí zaměstnavatel

Třetina mladých má odpovědné chování firem na prvním, maximálně druhém místě svých požadavků při hledání práce

Praha, 15. prosince 2020 – Když Češi hledají práci, stále více se zajímají o odpovědné a udržitelné chování svého budoucího zaměstnavatele. Pro téměř polovinu (48 %) dotázaných v průzkumu ING patří mezi důležitá kritéria při volbě firmy, pro kterou budou pracovat. Dalších 36 % uvádí, že se o chování budoucího zaměstnavatele příliš nezajímají, ale připouštějí, že může ovlivnit jejich rozhodování.

„Firmy jsou nyní pod drobnohledem svých budoucích zaměstnanců. Pro desetinu dotázaných je důležitějším kritériem při volbě budoucího zaměstnavatele jen výše mzdy. Osm procent považuje odpovědné a udržitelné chování firmy dokonce za to nejdůležitější, podle čeho se rozhodují. Nastupující generace na trhu práce hodnotí firmy ještě přísněji. Třetina mladých do 26 let má udržitelné a odpovědné chování budoucího zaměstnavatele na prvním, případně druhém místě,“ upozorňuje Hedvika Holá, HR ředitelka ING Česká republika.

Cíleně sleduje firmy, jak se chovají, přibližně desetina Čechů (12 %). Téměř polovina (46 %) takové informace sice nevyhledává, ale připouští, že ovlivňují jejich chování. Více než pětina Čechů (22 %) sleduje tyto informace jen okrajově, protože hlavním účelem podnikání je přeci zisk. Další pětina (20 %) tyto informace nesleduje vůbec, protože je považuje jen za marketing.

„V praxi často slýchám termín férovost. Přání, požadavek, aby šéf šel příkladem. A pokud tomu tak není, ztrácí u zaměstnanců kredit, ti nemají motivaci k práci a z firmy odcházejí. Pod onou férovostí se skrývá to, aby se sám choval tak, jak chce od ostatních, a byl zodpovědný. Samozřejmě hlavně v mezilidských vztazích a pracovních povinnostech. Stále častěji se ovšem objevuje i téma chování firmy. Aktuální krize v tomto směru možná na chvíli zamíchá kartami a ochota odcházet z firmy se trochu posune. Při sezeních s mými klienty však pozoruji, že zisk a růst není zdaleka to jediné, v čem vidí smysl,“ dodává psycholožka Martina Viewegová.

O průzkumu: 

Průzkum ING zaměřený na odpovědné a udržitelné chování proběhl v listopadu 2020 mezi 1100 respondenty. 

O ING Bank:

Skupina ING 

ING je globální finanční instituce holandského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání. 

ING Bank se svými více než 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.

ING získala ocenění Best Bank In The World 2017, které uděluje časopis Global Finance.

ING Bank v České republice

ING v České republice aktuálně působí výhradně v oblasti bankovnictví a zaměstnává více než 250 lidí.

Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992. V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí. 

V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby.

Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců.