CNC hledá recept na crossmediální měření reklamních kampaní

Již od jara CNC posiluje svoji crossmediální propozici a hledá nové cesty, jak reklamní kampaně svých klientů propojovat nejen napříč tituly, ale i jednotlivými mediatypy. Po jarním startu strategické spolupráce s MALL.TV se nyní CNC otevírají další možnosti nejen v oblasti kreativity klientských spoluprací, ale i pokud jde o měření dopadu reklamy. Nově se CNC pouští do hledání vhodné kombinace nástrojů pro doměření kampaní, které běží v printu, rádiích, digitálu i v on-line televizi. O první výsledky a zkušenosti se pak podělí již začátkem roku 2021 na dalších mini konferencích pro zadavatele reklamy. 

Že se kampaně v různých mediatypech vzájemně posilují, je základní premisa reklamy. Spolu s tím, jak rostou investice do digitální reklamy a doměřuje se jejich výkon, sílí i potřeba lépe a na stejných základech měřit efekt propojování reklamních sdělení napříč tištěnými deníky a magazíny, on-linovou reklamou, videoreklamou čí rádii. Jenže každý z těchto mediatypů má jiné standardy měření. V CNC máme přes 40 tištěných titulů, podobný počet online médií, 6 rádií a nyní i online televizi MALL.TV. Spolu s našimi klienty hledáme nejen optimální mediální mix pro jejich kampaně, ale i způsob, jak co nejpřesněji doměřit vliv jednotlivých zapojených médií,”  shrnuje Dušan Gajdoštík, head of cross-channel sales v Czech News Center a dodává: “Na přelomu nového roku proto budeme díky spolupráci s jedním našim klientem zkoušet spojit několik různých datových vstupů – tvrdých naměřených dat i deklarací, abychom si ověřili nakolik jsme kombinací dostupných zdrojů schopni nabídnout přesné crossmediální měření. Dokážu si představit, že to bude první krok k tomu, abychom začali pracovat na našem vlastním novém standardu crossmediálního měření, který nabídneme trhu.” 

CNC se domluvilo na testu nového přístupu ke cross reklamnímu měření kampaně s jedním výrobcem domácích spotřebičů. Během prosince a ledna se s kampaní budou čtenáři moci potkávat v Blesku, na Blesk.cz a zaznamenat by ji také měli diváci MALL.TV. Pro měření úspěšnosti jednotlivých částí kampaně se obě strany dohodly za propojení několika zdrojů dat. Využijí klasické formy dotazníkové metody před a po kampani, ale zároveň budou výsledky kampaně poměřovat i na základě analýzy expozice kampaně, využijí atribuční modelování, nebo sběr vteřinových dat o mediální konzumaci. Sledovat přitom budou i chování respondentů napříč různými zařízeními (kde všude a na jak dlouho přišel do styku s daným reklamním sdělením). To, co respondenti odpoví ve výzkumu, pak budou kombinovat s “tvrdými” daty z on-line služeb. Budou tak moci porovnat sdělovanou a reálnou chuť o produkt se zajímat, či jej dokonce koupit.

Máme velkou výhodu, že to, co nám lidé tvrdí o chuti konkrétní produkt koupit, umíme doložit na jejich zájmu o dané zboží na Mall.cz. Jde o jedinečnou pozici na trhu, kdy domnělá data umíme porovnat s reálnými dopady na konkrétní konverze. A to bude i do budoucna základ našeho crossmediálního měření,” dodává Dušan Gajdoštík. 

Ve svých závěrech chce být CNC velmi transparentní. Ze zmiňované reklamní kampaně chystá na začátku roku 2021 zveřejnit case-study. Nejprve s jejími výsledky ale seznámí hosty pracovních brunchů, které chystá na leden v Praze a na únor v Brně. Pražské setkání se bude věnovat tématu reklamy spojené s pro rok 2021 důležitou sportovní tématikou a marketingem okolo trendy e-sportů. Únorový event v Brně se podívá na specifika regionálních reklamních kampaní a poradí, jak je kreativně využít ve svůj prospěch právě díky zapojení různých typů médií. Více informací k oběma setkáním je k dispozici na https://www.inspirace.cncenter.cz.