Gartner předpovídá, že většina nově nastupujících CIO a IT ředitelů bude hodnocena podle osobnostních kritérií rozhodnosti a vnímavosti.

Rozhodnost a vnímavost budou podle dat z průzkumu Gartneru TalentNeuron hlavními preferovanými osobnostními rysy při náboru na pozice CIO a IT ředitelů v roce 2021. Pokračující pandemie dál mění prostředí, v němž CIO působí, spolupracují a reagují na požadavky a potřeby svých kolegů. „CEO se při náboru zaměřují na ty, kdo jsou schopní čelit nepřízni či krizi, vývoj v příštích měsících je stále nejistý, a největší hodnotu tak má CIO schopný okamžitě se rozhodovat a konat, zároveň je ale důležité, aby byl emočně zručný, taktní a nescházela mu empatie,“ vysvětluje ředitel výzkumu Gartneru Daniel Sanchez-Reina. 

Zatímco požadavek na rozhodnost a schopnost konat v minulém roce stoupl oproti roku 2019 o 34 %, nárůst požadavků na vnímavost a empatii činí meziročně 94 %. A netýká se to jen CIO – obě dovednosti či vlastnosti patří mezi top 10 obecných náborových požadavků a vztahují se i na dosavadní zaměstnance. Tyto dovednosti je přitom možné cíleně rozvíjet – pracovat se sebevědomím, osobní disciplínou a rozvojem. 

Z průzkumu vyplývá, že CIO tráví v průměru 30 minut denně vzděláváním a osobním rozvojem. V samotné oblasti emočních dovedností je nejvíce ceněna transparentnost v kombinaci s komunikačními dovednostmi a schopností spolupráce. Průzkum také jasně ukazuje, že nejúspěšnější CIO (řídící úspěšné IT organizace či IT organizace ve výrazně prospívajících podnicích) se častěji věnují koučingu a mentoringu a tráví výrazně více (až ¾) času nasloucháním spíše než nařizováním.

Další podrobnost naleznete v původní tiskové zprávě společnosti Gartner (anglicky):

https://www.gartner.com/en/newsroom/press-releases/2021-01-05-gartner-predicts-the-majority-of-new-cio-hiring-processes-will-rank-determination-and-sensitivity-as-critical-personal-characteristics-in-2021

O společnosti Gartner

Gartner je přední nezávislá výzkumná a poradenská společnost zaměřená na informační technologie. Více než 2 tisíce analytiků Gartner se zabývá technologickými a byznysovými tématy, sleduje trendy, výrobce a dodavatele a produkuje 14 tisíc benchmarků ročně (v oblasti IT, financí, marketingu, provozu a obchodu). V databázi Gartner je více než 300 tisíc vlastních reportů a analýz. Nabízí klientské interakce a konzultace s analytiky. Po celém světě organizuje více než 75 konferencí ročně. Gartner má celosvětově přes 15 tisíc klientů – organizací z více než 100 zemí; je mezi nimi 73 % firem z žebříčku Global 500.