Restaurace ušetří za rozvoz a eliminují fronty při výdeji. Qerko rozjíždí take-away Okénko

Praha,  27. ledna 2021 – Nekončící lockdown v Česku stále neumožňuje restauratérům pustit hosty do svých provozoven. Ti však nepřestávají bojovat a alespoň skrze rozvoz či objednání a vyzvednutí v okénku se snaží nahradit část svých tržeb. Právě těmto bojovníkům podává Qerko pomocnou ruku se svým Okénkem. Nový nástroj restauracím zjednoduší práci s objednávkami, sníží náklady a v neposlední řadě motivuje hosty k loajalitě jejich oblíbeného podniku. Zákazníci si v aplikaci jednoduše objednají z menu a počkají na notifikaci, že si mohou jídlo vyzvednout. Vyhnou se zimě ve frontě před restaurací, protože znají přesný čas, kdy je jejich jídlo připravené. Jedny z prvních restaurací, které Okénko zavedly jsou Kolkovna Dock nebo Potrefená Husa Albertov v Praze. Služba však funguje i mimo hlavní město, využít ji momentálně mohou lidé v Českých Budějovicích, Olomouci, Dvoře Králové či Nymburce.

“Nikdo přesně neví, jak dlouho bude tento stav trvat. Většina podnikatelů již nějakou dobu sahá do železných rezerv, aby udržela své gastro podniky při životě. To však nelze dělat donekonečna. Právě proto přinášíme nástroj, který restauracím pomáhá těžké časy překonat a udržet si kontakt se svým hostem. Každého zákazníka, který využije take-away, může restaurace snadno kontaktovat a udržovat s ním vztah do doby, než bude moci znovu otevřít, a samozřejmě pak i nadále, stále pomocí Qerka, na které je host zvyklý,” říká Lukáš Kovač, spoluzakladatel a CEO Qerko.

Proč Okénko?

Oproti běžné rozvozové službě si Qerko za službu Okénko neúčtuje nic navíc. Pro restaurace to znamená veliké ušetření nákladů, které jsou při rozvozu často mezi 20 – 40 % ceny objednávky, což vede k vyšším tržbám. Další výhodou je možnost implementace po celé republice, i tam kde žádné rozvozové služby nefungují. S tím souvisí i to, že podniky nemusí vyvíjet vlastní objednávkový systém, který je často velice finančně nákladný.

Zákazník si pohodlně vybere jídlo v appce. Pak už přehledně vidí stav objednávky. Samozřejmostí jsou notifikace o přesném čase vyzvednutí pokrmu u Okénka. Už žádné fronty u výdeje v zimě na snídani, oběd či večeři.

V neposlední řadě umožňuje Qerko restauracím ve své aplikaci zdarma komunikovat se zákazníky a budovat jejich loajalitu. Například motivačními programy k pravidelným objednávkám. Každý podnik si může zvolit individuální benefity jakou jsou sleva na každou desátou objednávku nebo sleva na útratu nad určitou částku, možností je v podstatě libovolné množství – záleží na preferencích dané restaurace.

“Okénko je nástroj, který restauracím umožní zůstat v kontaktu se svými hosty, díky čemuž se zákazníci rádi vrátí, až se situace vrátí k normálu. Což je v každé době, ale nyní o to víc, klíčové,” dodává Kovač.

Více o Qerko
Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné dohromady či zvlášť a poprosím vás k pokladně. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko umožňuje svým podnikům skutečně poznat své zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a CRM systému, ze kterého je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž by bylo narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují přímo do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.