Dvaadvacetiletý podnikatel vyrábí nádobí se záruční lhůtou deset let. Jeho firma Fabini je po prvním roce fungování v zisku

Praha, 28. ledna 2021 – Jan Fabini chtěl podnikat odmalička, vydal se však jinou cestou, než je u dvacátníků obvyklé. Založil značku nesoucí jeho jméno a vrhl se do výroby vlastního nádobí. Mezi úspěchy značky Fabini patří investice od Jiřího Hlavenky nebo Martina Rozhoně, roční obrat 9 milionů, první ukončený rok fungování v zisku a navíc každý 5. nákup od vracejících se zákazníků.

Ačkoliv se pohybuje ve velmi tradičním segmentu mezi značkami s více než stoletou tradicí, skončil výrobce kvalitního nádobí Fabini v roce 2020 v mírném zisku a s obratem přes 9 milionů korun. Jak se to jejímu zakladateli Janu Fabinimu podařilo?

V oblasti e-commerce se pohyboval už na střední škole, kde také založil svou první firmu zabývající se prodejem elektroniky, která však zhruba po roce existence svou činnost ukončila. „První neúspěch mě neodradil, naopak. Získal jsem díky němu nedocenitelné zkušenosti,” vzpomíná Jan Fabini. Díky svému fungování v oblasti e-shopů s kuchyňskými potřebami se následně přiblížil komunitě nadšenců do vaření a ta mu učarovala, ačkoliv sám nevaří. I proto se rozhodl, že s podnikáním začne znova právě v tomto segmentu. „U nádobí vidím na trhu velkou mezeru. Máte tu levné, ne moc kvalitní nádobí vyráběné sériově za pár korun. A potom high-endové luxusní značky s dlouhou tradicí, za jejichž produkty platíte klidně desítky tisíc korun. A nic mezi tím,” vysvětluje netradiční volbu mladý zakladatel.

Aby produkty dostály jeho požadavkům na kvalitu, zvolil Jan Fabini promyšlený design, práci s prvotřídními materiály a od roku 2020 také výrobu v Evropě. Jeho cílem byla zároveň rozumná cena, proto se vydal nevyšlapanou cestou přímého prodeje – D2C. „V segmentu nádobí a doplňků do kuchyně se marže přeprodejců pohybují kolem 30–50 %, a to nemluvím o maržích luxusních značek jako takových. My jsme šli opačnou cestou. Díky promyšlené konstrukci bez zbytečných příkras, kvalitním materiálům a cestě přímého prodeje dokážeme nabízet mimořádně kvalitní produkty, které jinde stojí násobně více, za dostupnou cenu,” vysvětluje prodejní strategii Jan Fabini, jehož nádobí je k dostání pouze na fabini.cz

Na své výrobky garantuje Fabini záruku 10 let a zakladatel značky tvrdí, že se jeho nádobí bude dědit po generace. „Kvalita u nás vždy bude na prvním místě. Když máte s nádobím svázané vlastní jméno, je naprosto klíčové, aby bylo prvotřídní,” vysvětluje své priority Jan Fabini. Cílem je, aby se jeho nádobí objevilo v každé české domácnosti. A první rok značky napovídá, že to není nereálné. Prodalo se více než 6500 kusů nádobí v celkové hodnotě přes 9 milionů korun a firma skončila v mírném plusu. Od začátku roku 2021 pozorují meziroční nárůst o více než 300 % a letos plánují své prodeje minimálně zdvojnásobit. „Těší nás i neuvěřitelná podpora a milá zpětná vazba od našich zákazníků. Momentálně je zhruba každý pátý nákup od lidí, kteří u nás již v minulosti nakupovali,” sdílí svou radost Jan Fabini.

V sortimentu značky Fabini naleznete bytelné nerezové hrnce, rendlíky a pánve z certifikované vícevrstvé nerezové oceli s dokonalým tepelným rozvodem, které jsou použitelné na všech typech vaření včetně indukce a mohou se používat v troubě i oplachovat v myčce. Pro snadnější vaření Fabini nabízí také pánve s nepřilnavým povrchem. Letos značka rozšiřuje portfolio o další nerezovou kolekci, sadu porcelánu, kuchyňských nožů nebo kuchyňských prkének z olivového dřeva. Cílem je nabídnout zákazníkům veškeré nádobí, které se v kuchyni využívá, v té nejvyšší kvalitě a za dostupnou cenu. Vlajkovou lodí značky Fabini však vždycky zůstane právě prvotřídní a do detailu promyšlené nerezové nádobí. 

O Fabini:

ehdy dvacetiletý Jan Fabini založil značku nádobí Fabini v roce 2018, první prodeje spustil na podzim 2019. Jeho cílem je nabízet vysoce kvalitní nádobí za dostupnou cenu, proto zvolili cestu D2C, přímého prodeje. Nádobí se od roku 2020 vyrábí v Česku, Francii a Itálii. Za firmou stojí investoři Jana Florentýna Zatloukalová s 6% podílem, Jiří Hlavenka s 30% podílem, Martin Rozhoň s 5% a Pavel Mezihorák s 13% podílem. Zbylých 46 % vlastní Jan Fabini. www.fabini.cz