Necelá polovina Čechů se snaží způsobem svého života co nejméně zatěžovat přírodu

Podepíše se tento trend i na českém vozovém parku?

Praha, 4. února 2021 – Čtyři z pěti Čechů se zajímají o to, jak svým chováním ovlivňují životní prostředí. Někteří proto zvažují například i výhradně používat veřejnou dopravu, nebo vyměnit automobil za jeho ekologickou alternativu. Ukázal to průzkum banky ING, která je celosvětově lídrem v oblasti udržitelnosti. 

Provoz na silnicích či registraci nových vozů za právě uplynulý rok silně ovlivnila pandemie koronaviru. A tento trend bohužel pokračuje i v letošním roce. Včera zveřejněná data Svazu dovozců automobilů za letošní leden uvádí meziroční pokles registrací nových osobních automobilů o 22,67 %. Počet registrovaných osobních automobilů s čistě elektrickým pohonem poklesl meziročně o 40 %. 

Podle dat průzkumu banky ING jezdí elektromobilem či hybridem v Česku jen necelá 2 % dotázaných. Dalších 13 % dotázaných o tom však začíná uvažovat.

Průzkum ING ukazuje i další trendy v oblasti mobility. Desetina Čechů zvažuje, že by se vzdali svého auta a používali veřejnou dopravu. Celkem 45 % dotázaných tak již učinilo, stejné procento se ale svého plechového miláčka vzdát nechce. A jak ukázala data výše, zatím jsou k možnosti přechodu na elektrické varianty aut spíše zdrženliví.

„Udržitelné chování se stává běžnou součástí našeho života. Jen něco přes 5 % Čechů v průzkumu ING uvedlo, že je to vůbec nezajímá a neřeší to. Nejde jen o přesvědčení, pro které je potřeba něco obětovat, téměř dvě třetiny (62 %) Čechů věří, že odpovědné chování může ušetřit jejich domácnosti peníze,“ vysvětluje Erik Fortgens, ředitel korporátního bankovnictví ING Česká republika.

S ohledem na odpovědnost a udržitelnost sdílí věci necelá třetina Čechů a více než 19 % o tom uvažuje. Je tak otázkou, zdali si do budoucna osvojí i vzrůstající počet služeb carsharingu

O průzkumu: 

Průzkum ING zaměřený na odpovědné a udržitelné chování proběhl v listopadu 2020 mezi 1000 respondenty. 

O ING Bank:

Skupina ING 

ING je globální finanční instituce holandského původu se silnou evropskou základnou nabízející bankovní služby. Staví na zkušenostech, odborných znalostech a závazku nabízet vynikající služby a uspokojovat tak potřeby široké klientské základny zahrnující jednotlivce, rodiny, malé a střední podniky, korporace, instituce i vládní organizace. Cílem je podporovat lidi v tom, aby byli stále o krok napřed, v životě i podnikání. 

ING Bank se svými více než 53 tisíci zaměstnanci nabízí služby pro zákazníky retailového i firemního bankovnictví ve více než 40 zemích světa. Silnou stránkou je dobře známá a silná značka s pozitivním vnímáním klientů v řadě zemí, silná finanční pozice, víceúrovňová distribuční strategie a mezinárodní síť. Udržitelnost a společenská odpovědnost je nedílnou součástí firemní strategie ING Bank, o čemž svědčí první příčka v kategorii Diversified Financials v indexu Dow Jones Sustainability a dále zařazení do indexu FTS4Good a indexu Euronext Vigeo Europe 120.

ING získala ocenění Best Bank In The World 2017, které uděluje časopis Global Finance.

ING Bank v České republice

ING v České republice aktuálně působí výhradně v oblasti bankovnictví a zaměstnává více než 250 lidí.

Historie ING Bank v České republice sahá až do roku 1992. V průběhu let si zde vybudovala silnou pozici v oblasti korporátního bankovnictví a svou komplexní nabídkou bankovních produktů a služeb v současné době uspokojuje všechny bankovní potřeby významných českých i mezinárodních společností i finančních institucí. 

V roce 2001 ING Bank představila svůj první produkt pro fyzické osoby, spořicí účet ING Konto, a založila tak kategorii spořicích účtů na českém trhu. Rok poté rozšířila svoji nabídku o ING Podílové fondy, které nabízejí široké veřejnosti možnost vyššího zhodnocení úspor, a stala se tak specialistou na zhodnocování úspor pro fyzické osoby.

Společenská odpovědnost je klíčovou hodnotou firemní kultury banky; finanční produkty a služby nabízí srozumitelným a transparentním způsobem, aktivně působí v oblasti finančního vzdělávání a dlouhodobě strategicky spolupracuje s Nadací Terezy Maxové dětem, s aktivním zapojením firemních zaměstnanců.