Její tištěné tituly i v nestabilní době podávají stabilní výkon
Souhrnný zásah tištěných titulů mediální skupiny MAFRA ve 2. pololetí roku 2020 mírně vzrostl na 3,3 milionu čtenářů na vydání. Potvrzují to aktuálně publikované výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt. Čtenost u 80 % titulů MAFRA zahrnutých do výzkumu roste nebo se drží na úrovni předchozích výsledků Media projektu (nárůst zaznamenalo 26 z celkových 33 sledovaných titulů).
Mediální skupina MAFRA tak upevnila pozici největšího multimediálního domu na českém trhu, jehož tištěné tituly i v nestabilní době představují kvalitu a bodují u čtenářů a inzerentů.
Tradičně stabilní součástí portfolia tištěných titulů MAFRA jsou celostátní zpravodajské deníky MF DNES (453 tisíc čtenářů) a Lidové noviny (180 tisíc čtenářů). Jejich čtenost se od předchozích výsledků Media projektu (za 2. a 3. čtvrtletí 2020) prakticky nemění a jejich vkládaným magazínům pak mírně roste.
Čtenost roste také nejčtenějšímu deníku zdarma Metro (344 tisíc čtenářů). Týdeník zdarma 5plus2 s 600 tisíci čtenářů představuje třetí nejčtenější časopis ve výzkumu.
Společenský a zpravodajský týdeník TÉMA s počtem 208 tisíc čtenářů na vydání dosáhl historicky nejvyšší čtenosti za dobu své existence.
Dařilo se i společenským vysokonákladovým týdeníkům Rytmus života (401 tisíc čtenářů) a Pestrý svět (213 tisíc čtenářů), rostly 3 ze 4 programových titulů (TV Max se 465 tisíci čtenářů; TV Plus 14 se 108 tisíci čtenářů a TV Revue s 92 tisíci čtenářů) i 8 z 9 titulů pro ženy, včetně těch exkluzivních: segmentu Časopisů pro ženy vévodí týdeník Chvilka pro Tebe (354 tisíc čtenářů), mezi Časopisy životního stylu pro ženy nadále patří první příčka čtrnáctideníku Žena a život (229 tisíc čtenářů). K vyššímu čtenářskému zásahu přispělo i aktuální zařazení společenského týdeníku Čas pro hvězdy s 62 tisíci čtenářů.
Zdroje:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. pololetí 2020; kancelář ověřování nákladů tisku ABC ČR, 2. pololetí 2020
Tituly mediální skupiny MAFRA: Čtenost a vývoj oproti předchozímu období Media projektu | |||
Čtenost na vydání v tisících ve 2. pololetí 2020 a změna v % oproti 2.- 3. čtvrtletí 2020 | |||
PLACENÉ DENÍKY | v tis. | v % | |
MF DNES | 453 | -2% | |
Lidové noviny | 180 | 2% | |
TITULY ZDARMA | |||
5plus2 | 600 | 1% | |
Metro | 344 | 5% | |
VKLÁDANÉ MAGAZÍNY | |||
Ona DNES | 330 | 1% | |
Auto DNES | 177 | 4% | |
Doma DNES | 208 | 3% | |
Magazín DNES + TV | 524 | 0% | |
Víkend DNES | 338 | -1% | |
Speciál DNES | 152 | 1% | |
Pátek Lidové noviny | 200 | 3% | |
CELOSTÁTNÍ ZPRAVODAJSKÉ TÝDENÍKY | |||
Téma | 208 | 5% | |
SPOLEČENSKÉ ČASOPISY | |||
Rytmus života | 401 | 3% | |
Pestrý svět | 213 | 2% | |
Rytmus života RETRO | 190 | 4% | |
Pestrý svět Nostalgie | 68 | -1% | |
Čas pro hvězdy | 62 | ||
ČASOPISY PROGRAMOVÉ | |||
TV Max | 465 | 3% | |
Týdeník Televize | 117 | -3% | |
TV Plus 14 | 108 | 26% | |
TV Revue | 92 | 6% | |
ČASOPISY PRO ŽENY | |||
Chvilka pro tebe | 354 | 11% | |
Napsáno životem | 154 | 18% | |
Tina | 145 | -2% | |
Můj svět | 106 | 18% | |
Čas na lásku | 106 | 18% | |
Claudia | 94 | 13% | |
ČASOPISY ŽIVOTNÍHO STYLU PRO ŽENY | |||
Žena a život | 229 | 7% | |
Cosmopolitan | 150 | 14% | |
Harper´s Bazaar | 79 | 23% | |
ČASOPISY O VAŘENÍ | |||
Chvilka v kuchyni | 142 | -3% | |
ČASOPISY PRO ŽENY – ČTENÍ, KŘÍŽOVKY A SOUTĚŽE | |||
Chvilka pro luštění | 193 | -1% | |
Chvilka pro tebe Napětí | 94 | 31% | |
Zdroje:
Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. pololetí 2020; kancelář ověřování nákladů tisku ABC ČR, 2. pololetí 2020
O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA
Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,3 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu.
Celková čtenost titulů MAFRA je 5,02 milionu čtenářů, což představuje 56,8 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,5 milionu reálných uživatelů.
Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další.
Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2.
Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii. Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.
Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.
Do skupiny dále patří zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.
Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing.
MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku.
Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz.
Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů.
Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.
Skupina je členem holdingu Agrofert.