Media projekt za 2. pololetí 2020: MAFRA se souhrnným zásahem 3,3 milionu čtenářů na vydání stále lídrem trhu.

Její tištěné tituly i v nestabilní době podávají stabilní výkon 

Souhrnný zásah tištěných titulů mediální skupiny MAFRA ve 2. pololetí roku 2020 mírně vzrostl na 3,3 milionu čtenářů na vydání. Potvrzují to aktuálně publikované výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt. Čtenost u 80 % titulů MAFRA zahrnutých do výzkumu roste nebo se drží na úrovni předchozích výsledků Media projektu (nárůst zaznamenalo 26 z celkových 33 sledovaných titulů).

Mediální skupina MAFRA tak upevnila pozici největšího multimediálního domu na českém trhu, jehož tištěné tituly i v nestabilní době představují kvalitu a bodují u čtenářů a inzerentů.

Tradičně stabilní součástí portfolia tištěných titulů MAFRA jsou celostátní zpravodajské deníky MF DNES (453 tisíc čtenářů) a Lidové noviny (180 tisíc čtenářů). Jejich čtenost se od předchozích výsledků Media projektu (za 2. a 3. čtvrtletí 2020) prakticky nemění a jejich vkládaným magazínům pak mírně roste. 

Čtenost roste také nejčtenějšímu deníku zdarma Metro (344 tisíc čtenářů). Týdeník zdarma 5plus2 s 600 tisíci čtenářů představuje třetí nejčtenější časopis ve výzkumu.

Společenský a zpravodajský týdeník TÉMA s počtem 208 tisíc čtenářů na vydání dosáhl historicky nejvyšší čtenosti za dobu své existence. 

Dařilo se i společenským vysokonákladovým týdeníkům Rytmus života (401 tisíc čtenářů) a Pestrý svět (213 tisíc čtenářů), rostly 3 ze 4 programových titulů (TV Max se 465 tisíci čtenářů; TV Plus 14 se 108 tisíci čtenářů a TV Revue s 92 tisíci čtenářů) i 8 z 9 titulů pro ženy, včetně těch exkluzivních: segmentu Časopisů pro ženy vévodí týdeník Chvilka pro Tebe (354 tisíc čtenářů), mezi Časopisy životního stylu pro ženy nadále patří první příčka čtrnáctideníku Žena a život (229 tisíc čtenářů). K vyššímu čtenářskému zásahu přispělo i aktuální zařazení společenského týdeníku Čas pro hvězdy s 62 tisíci čtenářů.

Zdroje: 

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. pololetí 2020; kancelář ověřování nákladů tisku ABC ČR, 2. pololetí 2020

Tituly mediální skupiny MAFRA: Čtenost a vývoj oproti předchozímu období Media projektu
Čtenost na vydání v tisících ve 2. pololetí 2020 a změna v %  oproti 2.- 3. čtvrtletí 2020
PLACENÉ DENÍKY                v tis.v %
MF DNES453-2%
Lidové noviny1802%
TITULY ZDARMA
5plus26001%
Metro3445%
VKLÁDANÉ MAGAZÍNY
Ona DNES3301%
Auto DNES1774%
Doma DNES2083%
Magazín DNES + TV5240%
Víkend DNES338-1%
Speciál DNES1521%
Pátek Lidové noviny2003%
CELOSTÁTNÍ ZPRAVODAJSKÉ TÝDENÍKY
Téma2085%
SPOLEČENSKÉ ČASOPISY
Rytmus života4013%
Pestrý svět2132%
Rytmus života RETRO1904%
Pestrý svět Nostalgie68-1%
Čas pro hvězdy62
ČASOPISY PROGRAMOVÉ
TV Max4653%
Týdeník Televize117-3%
TV Plus 1410826%
TV Revue926%
ČASOPISY PRO ŽENY
Chvilka pro tebe35411%
Napsáno životem15418%
Tina145-2%
Můj svět10618%
Čas na lásku10618%
Claudia9413%
ČASOPISY ŽIVOTNÍHO STYLU PRO ŽENY
Žena a život2297%
Cosmopolitan15014%
Harper´s Bazaar7923%
ČASOPISY O VAŘENÍ
Chvilka v kuchyni142-3%
ČASOPISY PRO ŽENY – ČTENÍ, KŘÍŽOVKY A SOUTĚŽE
Chvilka pro luštění193-1%
Chvilka pro tebe Napětí 9431%

Zdroje: 

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za 2. pololetí 2020; kancelář ověřování nákladů tisku ABC ČR, 2. pololetí 2020

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,3 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,02 milionu čtenářů, což představuje 56,8 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,5 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří  zábavný videoportál iDNES KINO, skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.