MALL Pay jako první fintech nabízí ověření bankovní identitou. Využily ji dvě třetiny klientů, bariérou zůstává cena

Tisková zpráva, Praha, 2. března 2021 – Jednoduché přihlášení do banky, potvrzení předání osobních dat. Podpis smlouvy, který by za jiných okolností vyžadoval například cestu kurýra, je během několika vteřin hotový. Tak vypadá v praxi využívání bankovní identity fintechem MALL Pay, jedním z největších českých poskytovatelů odložené platby, který ji svým klientům nabídl v rámci sjednávání nových skipovacích účtů. Výsledky jsou slibné – ověření pomocí banky volí většina klientů napříč všemi cílovými skupinami.

MALL Pay zavedl ověření pomocí bankovní identity v říjnu loňského roku spolu se spuštěním nových skipovacích účtů. Z 2500 tisíce klientů, kteří si zřídili některý z nových produktů, jich dvě třetiny využily právě možnost ověření pomocí bankovní identity, pouze 34 % volilo jinou cestu, jako například fotografii identifikačního dokladu nebo podpis smlouvy doručené kurýrem.

Služba funguje jednoduše. V momentě, kdy je třeba nového klienta identifikovat, se propojí pomocí rozhraní s bankou, u které má klient aktivní účet a která má uložené jeho osobní identifikační údaje. Ta mu zobrazí seznam informací, jež bude zpět do MALL Pay předávat, a jakmile je klient odsouhlasí, MALL Pay dostane informaci o úspěšném ověření identity uživatele.

MALL Pay v současnosti pokrývá většinu velkých bank, která řešení nabízejí. S ohledem na chybějící jednotný systém zvolil cestu samostatného navázání smluvního vztahu, k technickému propojení s bankou používá Bankovní vizitku technického integrátora Wultra. Dostupnost ověření pomocí bankovní identity by se mohla také brzy zlepšit po zapojení dalších subjektů do projektu Bankovní identita.

Překážkou pro větší využitelnosti ověření je v současnosti především cena ověření – ta se liší banku od banky, ale pohybuje se v řádech stokorun za ověření jednoho uživatele. Právě sloučení různých bank pod jednotnou hlavičku však ceny umožní snížit. Výhodou oproti tomu je rychlost a bezpečnost. Obejít ověření s pomocí bankovní identity by totiž vyžadovalo založení účtu na falešné identifikační údaje nebo získání údajů k vícefaktorovému ověření přihlášení jiného vlastníka účtu.

“MALL Pay je prvním fintechem, který využívá v praxi ověření pomocí bankovní identity u většího množství bank. Zkušenosti prvních měsíců jasně ukazují, že je to vhodná cesta i pro běžné české zákazníky. Pro nás je to jedno z klíčových rozšíření, které přináší klientům ještě větší pohodlí a také rozšiřuje zabezpečení služby,” zmiňuje Adam Kolesa, CEO MALL Pay. “Do budoucna si dovedeme představit také další zjednodušení – například předávání historie transakci k ověření příjmu klientů nebo automatickou aktualizaci osobních údajů na základě změn v bankovním systému.”

O MALL Pay

MALL Pay (MallPay s.r.o.) je společný e-commerce fintech skupiny MALL Group (MALL Group a. s.) a ČSOB (Československá obchodní banka, a. s). Jeho misí je vytvořit komplexní ekosystém služeb spojených s internetovými platbami. Je jedním z předních poskytovatelů takzvaných BNPL plateb (buy now – pay later), které jsou podle studie Global Payment Report nejrychleji rostoucí platební metodou v regionu. V současnosti je s MALL Pay možné nakupovat ve zhruba 160 českých e-shopech nebo online služeb, jako je MALL.cz, Vivantis, CZC.cz, Košík.cz, LeoExpress.cz nebo Patro.cz, se skipovací platební kartou, kterou MALL Pay nabízí jako alternativu kreditní karty, pak zcela kdekoli.