Adform v roce 2020 navýšil zisk o 9,6 mil. €

Dánská technologická společnost Adform, která provozuje softwarovou platformu pro správu online reklamy, přináší přehled finančních výsledků za rok 2020. Je z něj patrný růst ve všech sledovaných ukazatelích.

Adformu se navzdory skutečnosti, že rok 2020 byl pro online reklamu velmi turbulentní, podařilo zvýšit obrat o 1,5 mil. €. Hrubý provozní zisk EBITDAC vzrostl pětinásobně z 2,4 mil. € v roce 2019 na 13,2 mil. € v roce 2020. Rok 2020 se tedy nesl ve znamení výrazného posílení finanční pozice Adformu.

“Máme radost z výsledků, kterých jsme dosáhli v roce 2020. Dokazují úspěch Adformu u klientů z různých oborů a zemí. V důsledku pandemie koronaviru byl pro nás druhý kvartál velmi náročný a zažili jsme výrazný propad tržeb. Ve třetím a čtvrtém čtvrtletí jsme se však dokázali vrátit k silnému růstu. V tomto kontextu si myslím, že můžeme být spokojeni s výsledky, kterých jsme dosáhli,” říká CEO Adformu Troels Philip Jensen.

“Po celý rok 2020 jsme se drželi našeho strategického plánu, zefektivňovali jsme byznys, představili jsme nová produktová řešení a tím jsme položili základy pro další budoucí růst,” dodává Jensen.

Obrat Adformu v loňském roce dosáhl úrovně 74,3 milionu €. Hrubý provozní zisk EBITDA vzrostl o 91 % na 16,8 mil. €. Marže EBITDA vzrostla z 12 % na 23 %. Zisk po odpisech a finančních nákladech byl na úrovni 1,9 mil. €, což je zlepšení 9,6 mil. € oproti roku 2019.

“Adform je mezinárodně působící společnost, která má kořeny ve Skandinávii. Více než 70 % našeho obratu je tvořeno na trzích mimo Skandinávii. V roce 2020 se nám nadále dařilo získávat celosvětově působící značky, které svěřily své digitální reklamní kampaně naší technologii a schopnosti být v ní maximálně transparentní. Každý den se snažíme pomocí vyspělých technologií vytvářet přidanou hodnotu pro naše zákazníky. Čím více se nám podaří zlepšit, tím větších úspěchů dosáhnou naši klienti. Tato strategie je klíčem k budoucím úspěchům Adformu,” říká Troels Philip Jensen.

Potenciál pro Adform je nadále velký

Reklamní průmysl prochází po celém světě zásadními proměnami a je poháněn pokračující digitalizací reklamy ve všech marketingových kanálech. Adform tedy může se svou technologií využít růstu trhu. V současné chvíli je Adform největším severoevropským hráčem na poli digitální reklamy a jeden z nejpreferovanějších technologických partnerů pro správu digitálních reklamních kampaní. Adform působí po celém světě. Má 27 kanceláří ve 24 zemích a zaměstnává 650 lidí. Mezi zákazníky Adformu patří globálně působící značky jako Vodafone, Tiffany, BMW a největší mediální agentury světa.

Adform na podzim roku 2020 spustil integrovanou platformu FLOW pro optimalizovanou správu reklamních kampaní s pomocí algoritmů. Jejímu spuštění předcházel několikaletý technologický vývoj.

Platforma byla na trhu přijata velmi pozitivně a napomáhá nám na cestě stát se celosvětově předním hráčem na poli reklamní technologie,” uzavírá Jensen.

O Adformu

Adform je jedinou celosvětově působící, nezávislou a plně integrovanou reklamní platformou stvořenou pro účely moderního marketingu. Unikátní technologie Adform Flow spojuje dokonalou uživatelskou zkušenost s modulární, otevřenou a škálovatelnou architekturou, která umožňuje bezproblémovou správu kampaní po celou dobu jejich životního cyklu. Klientům nabízí vylepšenou kontrolu nad kampaněmi včetně dat, která v jejich průběhu získají. Adform svou technologii vylepšující spolupráci mezi lidmi a stroji rozvíjí již od roku 2002.
Více informací se dozvíte na www.adform.com.