Astratex letos chystá expanzi do západní Evropy

Největší středoevropský on-line obchod se spodním prádlem Astratex letos chystá expanzi do západní Evropy. E-shopy plánuje spustit v Německu, Rakousku a zvažuje také Švýcarsko. V současnosti Astratex působí v deseti zemích. 

Německo je podle marketingového ředitele Karola Guláše největší maloobchodní trh a zároveň největší trh s módou v Evropě, proto je zájem firmy logický. Další z plánů je také vstup na Amazon v Německu. Do Rakouska se Astratex vrací po dvou letech. 

„Obecně se tyto země například od českého trhu liší trochu jinou preferencí platebních metod. Nepoužívají dobírku, převažují platby na fakturu, bankovním převodem či přes Paypal. Určitě očekáváme vyšší zákaznickou náročnost na rychlost komunikace nebo rychlost dopravy,“ říká marketingový ředitel Astratex Karol Guláš. 

Pravděpodobný termín spuštění nových e-shopů je léto nebo druhá polovina letošního roku. Bude mimo jiné záviset na připravenosti IT systémů nebo omezeních na trzích v souvislosti s koronavirem. 

Astratex na těchto náročných trzích hodlá uspět zejména díky široké nabídce kvalitního sortimentu i jedinečným službám, jako je pomocník pro nalezení správné velikosti nebo nově on-line výměna zboží.  

„Postupně chceme na nových trzích získat adekvátní pozici specialisty na spodní prádlo. Respektujeme sílu konkurence a její dobu působení na trhu, ale náš úspěch na dosavadních trzích dokládá, že můžeme úspěšně oslovit se širokým sortimentem i zákazníky v západní Evropě,“ dodává Guláš. 

Astratex zaznamenal na začátku letošního roku strmý růst. V prvních dvou měsících se tržby zvýšily o polovinu na rekordní hodnoty a podobný vývoj společnost očekává v celém letošním roce.  

Největší středoevropský on-line prodejce spodního prádla Astratex loni zvýšil tržby meziročně o 20 procent na 804 milionů korun. Zhruba polovinu prodejů stále připadá na Česko, ale prodeje rostly i v dalších 9 zemích, kde Astratex působí. Silné prodeje byly vedle Česka zejména na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku. Firma loni vstoupila na ukrajinský trh. 

Astratex funguje od roku 2000, o pět let později se firma začala věnovat výhradně prodeji přes internet. Většinu sortimentu tvoří dámské spodní prádlo a plavky, ale i pánský sortiment, sportovní prádlo a prodává také ložní prádlo.