Firmy nabírají nové zaměstnance jako o závod, nestíhají dávat zpětnou vazbu zájemcům o práci

(Praha 12. 4. 2021) ‒ Personální agentura Předvýběr.CZ od loňského února každý měsíc zjišťuje u zájemců o práci, jak zaměstnavatelé informují uchazeče o výsledcích pohovorů. Březen byl za sledované období druhým nejslabším měsícem.

V uplynulém měsíci jen 42 % uchazečů dostalo od potenciálního zaměstnavatele nějakou zpětnou vazbu. Úplně nejslabší byl zatím listopad (39 %), naopak nadprůměrně dobré byly následující dva měsíce (v prosinci 53 %, v lednu 54 %).

„Firmy teď nabírají lidi jako o závod, březen byl pro nás obchodně nejúspěšnější měsíc za celých třináct let existence,“ říká František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ. Personální agentura v březnu dostala od zaměstnavatelů o 30 % poptávek na obsazení pracovních pozic víc, než je její obvyklý průměr za celou dobu trvání.

Zvýšeným zájmem o nové zaměstnance Předvýběr.CZ vysvětluje i pokles indexu zpětné vazby. „Není to omluvou, ale je to jedno z možných vysvětlení. Personalisté teď mají mnohem více práce,“ míní šéf personálky.

Oživení na trhu práce potvrdila i březnová čísla Úřadu práce, podle kterého po čtyřech měsících mírného růstu nezaměstnanost klesla na 4,2 %. 

::Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze, rozsáhlou interní databázi kontaktů a sociální sítě. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav, partnerem fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a generálním partnerem Bike Maratonu Kněžice. Podporuje činnost Nadačního fondu Toník a spolku Dobré víly.