V České republice už online nakupuje 57 % z celé populace, více než v Polsku, Rumunsku nebo Rusku

Praha, 28. duben 2021 – V České republice nakupuje online už přes 6 milionů uživatelů, což odpovídá 57% rozšíření internetového obchodování v celé populaci. Je to díky tomu, že Česká republika má jednu z nejvyšších penetrací internetu (81 %). Údaj vychází z nejnovější zprávy globálního elektronického obchodu společnosti PayU s názvem The Next Frontier. 

Zpráva PayU odhaluje, které trhy jsou nejslibnější pro začínající lídry v oblasti elektronického obchodování v roce 2021 a dále. Mezi její zjištění patří i velké výdaje spotřebitelů v letošním roce ve čtyřech odvětvích internetového obchodování: móda, krása, vzdělávání a digitální zboží na rychle rostoucích trzích, které byly často přehlíženy ve prospěch tradičnějších západních trhů.

Ve srovnání je pouze jedna země z 19, která má lepší hodnoty než Česká republika. Je to Chile s 84% ​​penetrací internetu a 59% penetrací online obchodování. Všech ostatních 17 zemí má ve srovnání s Českou republikou nižší hodnoty. Nejnižší ze všech je Keňa s penetrací online obchodu 25 %.

Máme nejvíce e-shopů na osobu v Evropě. Mnoho z nich vzniklo nedávno v důsledku situace ovlivněné pandemií Covid-19. Češi jsou velmi progresivní jak v online nakupování, tak i v online prodeji,“ říká Martin Prunner, country manager PayU Česká republika, Slovensko a Maďarsko a dodává: „Pro e-shopy nikdy nebyl lepší čas. Spojilo se několik faktorů, které nás v online obchodování přivedly do bodu zlomu. Online obchodníkům to přineslo víc příležitostí než kdykoli předtím.“

Česká republika má také jeden z nejvyšších potenciálů růstu v mnoha online odvětvích. Mezi ta nejsilnější patří móda. Předpověď tržeb v online nakupování módy pro rok 2021 je 1,13 miliardy USD pro celý český trh. To je téměř stejné číslo jako v Rumunsku, které je počtem obyvatel téměř dvakrát větší zemí.

Čeští online obchodníci a všichni ostatní, kteří se zajímají o nejnovější vývoj a trendy elektronického obchodování, se mohou dozvědět více o současných skvělých příležitostech v internetovém obchodování v kompletní zprávě The Next Frontier, která je dostupná ke stažení na webových stránkách společnosti PayU

O PayU:

PayU je přední poskytovatel online platebních služeb na 19 trzích s vysokým růstem, který se věnuje vytváření rychlého, jednoduchého a efektivního platebního procesu pro obchodníky a kupující. Společnost PayU je zaměřena na posílení postavení lidí prostřednictvím finančních služeb a vytvoření světa bez finančních hranic, kde může prosperovat každý, a je jedním z největších investorů v oblasti fintech. Její investice doposud přesáhly 700 milionů dolarů.

PayU poskytuje přes 300 platebních metod a platforem certifikovaných PCI. Trhy, na nichž PayU působí, představují potenciální zákaznickou základnu s téměř 3 miliardami lidí a obrovský potenciál růstu pro obchodníky. PayU má na těchto místních trzích více než 1 800 odborníků na platby, kteří podporují více než 300 000 obchodníků PayU a miliony zákazníků provádějících online platby.

PayU je jedním z klíčových hráčů online plateb na českém trhu. Poskytuje platby především velkým e-commerce zákazníkům a hráčům s mezinárodní působností. Pro malé a střední e-shopy nabízí PayU možnost aktivaci platební brány prostřednictvím auto-boardingu.