Media projekt za 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021: Deník MF DNES roste o 2 %, lídr časopisů životního stylu pro ženy Žena a život o 13 %, týdeník TÉMA o 8 % a čtenost roste i dalším klíčovým titulům MAFRA

Aktuálně publikované výsledky národního výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021 opět potvrdily pevnou pozici mediální skupiny MAFRA jakožto lídra domácího tiskového trhu. Ve sledovaném období posílila čtenost u klíčových titulů skupiny napříč segmenty: mezi deníky, magazíny deníků i celostátními zpravodajskými týdeníky, v rámci titulů zdarma, programových titulů i v případě časopisů životního stylu pro ženy, kde rekordní nárůst zaznamenal čtrnáctideník Žena a život, nejčtenější titul životního stylu pro ženy v ČR. Zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA dosahuje své historicky nejvyšší čtenosti a významně rostou také tituly pro luštění pod značkou Chvilka pro tebe. 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem v ČR, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. 

Deníky:

Deník MF DNES roste o 2 % a se 461 tisíci čtenářů zůstává nejčtenějších celostátním zpravodajským deníkem. Lepších výsledků a silného zásahu tématicky afinitní reklamy dosahují také pravidelné vkládané magazíny, které představují úspěšné rozšíření zpravodajského a servisního obsahu MF DNES o volnočasové čtení.

Deník Metro roste o 1 % na 347 tisíc čtenářů a dlouhodobě si drží pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma. 

Týdeník zdarma 5plus2 se čteností převyšující 600 tisíc čtenářů zůstává jedním z nejčtenějších titulů domácího tiskového trhu, s velmi silným inzertním zásahem.

Zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA výrazně roste nad dvousettisícovou hranici, o 8 % na 225 tisíc čtenářů a dosahuje tak opět historicky nejvyšší čtenosti za dobu své existence. 

Lifestylové a společenské časopisy:

Týdeník Pestrý svět se 198 tisíci čtenářů a zejména týdeník Rytmus života s 365 tisíci čtenářů ovládají horní polovinu žebříčku společenských časopisů.

V segmentu časopisů pro ženy představují mezi tituly s vysoce kvalitním obsahem, který oceňuje vysoký počet čtenářů, jistotu stabilního a vysokého inzertního zásahu především týdeník Chvilka pro tebe s 344 tisíci čtenářů a čtrnáctideník Napsáno životem se 177 tisíci čtenářů. Úspěch u čtenářů mají také týdeník Tina a měsíčník Můj svět.

Mezi tituly životního stylu pro ženy žebříčku nadále vévodí čtrnáctideník Žena a život, který navyšuje čtenářský zásah o 13 %  na 259 tisíc čtenářů – na 30 tisíc nových čtenářů představuje nejvyšší nárůst v rámci kategorie.   

Měsíčník Cosmopolitan, zaměřený na cílovou skupinu tzv. dospělých mileniálek, posiluje o 8 % na 162 tisíc čtenářů. Prestižní měsíčník Harper´s Bazaar si drží stabilně úroveň 75 tisíc čtenářů.

Významný nárůst čtenosti mezi tituly MAFRA zaznamenaly časopisy pro luštění pod značkou Chvilka pro tebe: Chvilka napětí roste o rekordních 28 % na 120 tisíc čtenářů a Chvilka pro luštění překročila dvousettisícovou metu s počtem 208 tisíc čtenářů.  

Televizní časopisy: 

Také všechny programové tituly MAFRA rostou: vedoucí čtrnáctideník TV Max se konkurenci v rámci své kategorie vzdaluje se 4% růstem na 484 tisíc čtenářů.

Zdroje: 

Media projekt, Unie vydavatelů – ASMEA, Median – STEM/MARK, data za  4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,02 milionu čtenářů, což představuje 56,8 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,5 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží obchodní podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem holdingu Agrofert.