Zapomenuté miliardy pomáhá hledat umělá inteligence z Brna

13. 7. 2021, Brno. Od 7. června 2021 v Česku funguje projekt Zapomenuté Miliardy, se kterým se mohou lidé dostat ke svým prostředkům z Kuponové privatizace. S hledáním jim pomáhá i konverzační umělá inteligence týmu Coworkers.ai. Virtuální asistentka Zuzana denně vyřizuje v průměru 200 konverzací, když během prvního dne jich bylo víc než 850. Spolehlivost odpovědí je přitom 92 % a dále se zvyšuje.  

I po třiceti letech od kuponové privatizace stále existují hodnotné akcie a nároky na dividendy, o nichž jejich majitelé neví. Online služba Zapomenuté miliardy, která spadá pod fintechový startupu Stock Convertor, si klade za cíl vyhledat a zpeněžit zapomenuté investice.  

Desítky témat, stovky formulací

Jakkoliv je služba jednoduchá a celý proces nalezení a případného odkupu zajišťuje Stock Convertor, ptají se lidé na desítky různých témat. Mezi nejčastější patří: 

  • Chybné zadání nebo ztráta přihlašovacích údajů 
  • Informace o ceně služby a akcií 
  • Jaké jsou nezbytné dokumenty 
  • Co dělat, pokud jsem dědic 
  • Jaké akcie je možné najít 

K dnešku našeho chatbota využilo více než 6 500 uživatelů, kterým jsme odeslali více než 18 000 zpráv,“ vypočítává teamleader Coworkers.ai Tomáš Lysek a dodává: „Jako vždy jsou lidé kreativní a například na zabezpečení osobních údajů se zeptali více než 30 způsoby. Naše umělá inteligence je přitom musí všechny rozpoznat a nabídnout správnou odpověď.“   

Integrace na jakýkoliv systém

Uživatelé si se Zuzanou „povídají“ v průměru 4 min. 30 sec. Virtuální asistentka tak svým živým kolegům ušetřila od 7. června už cca 480 hodin, tzn. 60 pracovních dní. Právě v tom je síla konverzační AI, když dokáže snadno odbavit opakující se dotazy a operátoři mohou řešit specifické situace.  

A zatímco konverzační AI od Coworkers pracuje na pozadí, provozovatel webu může využít propojení s libovolným komunikačním kanálem (MS Teams, FB messenger, webchat, Slack atd.) i s kterýmkoliv operátorem (Daktela, Zendesk, Cisco nebo Mluvii). „Coworkers zároveň velmi dobře spolupracují i s interními CRM jako Pipedrive, SAP, Salesforce nebo MS Dynamics,“ dodává Tomáš Lysek. 

 Za Stock Convertor hodnotí řešení navržené Coworkers.ai jednatel společnosti Daniel Surmař: „Zuzana od Coworkers.ai každý den úspěšně zodpoví stovkám uživatelů nejrůznější otázky o naší službě. Obzvláště oceňujeme vysokou přesnost, se kterou rozpoznává různě položené dotazy. Už dopředu jsme počítali, že Zuzana pro nás bude velkou pomocí, ale výsledky předčily očekávání. Za vše mluví citace jednoho z našich uživatelů, který se Zuzanou komunikoval: „Díky. Tohle je zatím nejlepší virtuální chatbot, na kterého jsem narazil. Kudos.””

O Coworkers: 

Tým zabývající se konverzační umělou inteligencí existuje ve firmě ARTIN od roku 2019. Od roku 2021 se však osamostatnil a vznikli Coworkers.ai. Základem jejich řešení je vlastní NLP (Natural Language Processing) technologie, která rozumí i natolik barvitým jazykům, jako je čeština a slovenština, a která podává lepší výsledky než běžně používaná zahraniční řešení. Chatboty a voiceboty od Coworkers využívají značky jako Komerční banka, Generali Česká pojišťovna, Bezrealitky.cz nebo Košík.cz.