Roste zájem o novou práci, až 70 % lidí hledalo zaměstnání i během lockdownu. Chybí pocit zapojení ve firmě

Praha, 29. července 2021 –  Strach z hledání nové práce během pandemie se vytrácí. Lidé se začínají opět poohlížet po nových příležitostech. Zatímco před rokem byla pro více než dvě třetiny kandidátů pandemická situace překážkou k hledání práce, letos je tomu tak jen u necelé třetiny. Ukazuje to průzkum společnosti Welcome to the Jungle na téma angažovanosti v práci během covidu. Zaměstnavatelé by měli své lidi více zapojovat do dění ve firmě a dbát na dobré vztahy v týmu.
 

„Největší změna se odehrála v myšlení lidí. Před rokem po prvním lockdownu byli lidé v nejistotě a přesun přijímacího řízení do online režimu byl překážkou navíc. Po téměř roce práce z domova se ale online pohovory staly samozřejmostí. Firmy i kandidáti navíc zjistili, že díky přesunu do online prostředí se celý proces náboru zrychlil a je flexibilnější. Kandidáti se osmělili a přestávají váhat nad změnou zaměstnání. Na podzim letošního roku očekáváme nárůst konkurence u jednotlivých pracovních nabídek,“ komentuje situaci Honza Klusoň, CEO platformy pro život a práci Welcome to the Jungle.
 

Že jsou lidé oproti loňskému roku mnohem připravenější na hledání nových pracovních příležitostí, ukazuje aktuální průzkum Welcome to the Jungle z května a června 2021.* V něm až 70 % respondentů uvedlo, že jim pandemická situace nijak nekomplikovala hledání práce a přijímací řízení. Ve srovnání s obdobným průzkumem společnosti z května a června 2020** se jedná o posun k lepšímu. V minulém roce totiž až 73 % dotazovaných uvedlo, že jim pandemie naopak hledání práce ztížila. 

Více než čtvrtině zaměstnanců klesla angažovanost
V důsledku nuceného home office bylo pro zaměstnavatele složitější udržet angažovanost zaměstnanců a dostatečně je zapojovat do dění ve firmě. Podle průzkumu cítilo 27 % zaměstnanců menší pracovní angažovanost po vypuknutí pandemie. 
„I my jsme se potýkali problémem, jak na dálku zaměstnance utvrdit,  že jsou důležitou součástí firmy a mají přehled o dění uvnitř. Zavedli jsme proto kvartální meetingy, tzv. Jungle Mornings,  během kterých náš top management pravidelně představuje vizi a plány na další čtvrtletí. Jednou za dva týdny pak pořádáme Jungle News, kdy se každý může nejvyšších dvou šéfů zeptat na cokoliv, co ho zajímá nebo tíží. Tyto aktivity nám hodně pomohly motivovat lidi a budeme v nich pokračovat i do budoucna,” říká Honza Klusoň. 

Vztahy s kolegy pokulhávají
S nižší angažovaností může souviset i zhoršení vztahů s kolegy, které pociťovala většina dotazovaných. Až 59 % respondentů uvedlo, že se během pandemie cítili být méně ve spojení se svými kolegy. „Udržet dobré vztahy na dálku bylo během nucených home office složitější. Odpadly small talky v kuchyňce a společné obědy, během kterých by se tým za běžných okolností spontánně pobavil o nepracovních tématech. V současném hybridním režimu, kdy se kombinuje práce z domova a kanceláře, bude pro zaměstnavatele i nadále výzvou udržet dobré vztahy v týmu.  Nyní je ten pravý čas, aby si manažeři se svými týmy ujasnili potřeby a očekávání a nastavili si udržitelnou spolupráci,” dodává Honza Klusoň. 
 

* Studie vypracované společností Welcome to the Jungle v květnu a červnu 2021 se zúčastnilo 301 respondentů z Česka. 
**Studie vypracované společností Welcome to the Jungle v květnu a červnu 2020 se zúčastnilo 502 respondentů (311 z Česka a 191 ze Slovenska). 

O Welcome to the Jungle
Welcome to the Jungle je platforma pro život v práci. Nabízí širokou škálu kvalitního obsahu (článků, videí, podcastů, časopisů či událostí), jejichž cílem je inspirovat k profesnímu růstu. 
Firmám Welcome to the Jungle pomáhá najít ty správné kandidáty skrze employer branding. Propracované profily firem umožňují kandidátům nahlédnout přímo do firemní kultury. Na webu Welcome to the Jungle naleznete na 3 000 profilů různých firem obsahujících videa, fotografie a rozhovory, které slouží jako zdroj cenných informací pro potenciální uchazeče o pracovní místa.