Riot Games si podmaňuje metaverse a oznamuje epický koncert a album skupiny Pentakill

Praha, 8. září 2021 – Už od dnešního večera čeká nejenom na herní a hudební fanoušky jedinečný zážitek. Herní vývojáři z Riot Games spojili své síly s technologickými lídry: společnostmi Wave, VFX a The Mill, aby vytvořili Lost Chapter: An Interactive Album Experience metalové skupiny Pentakill. Jejími členy jsou šampioni z oblíbené hry League of Legends. Vše odstartuje virtuální interaktivní koncert, během kterého budou moci diváci chatovat s fanoušky po celém světě, hlasovat o průběhu koncertu nebo ovlivnit to, co se bude dít na obří obrazovce. Koncert, na který naváže album III: Lost Chapters začíná 8. září ve 22:00 na platformě wave.watch.

Novinka je další milníkem vývoje universa Pentakill. Minulý týden tato virtuální skupina oznámila, že chystá nové album III: Lost Chapters. Nepůjde však o klasickou desku, ale o plnohodnotnou cestu do světa Pentakill. Virtuální show zapojí nejmodernější vysílací nástroje a technologie platformy Wave. K tomu navíc využije interaktivní animace VFX a herní technologie kreativního studia The Mill, které za svoji tvorbu již dříve získalo i Oskara. 

Od hádanky po epickou show

Už od 29. srpna byli fanoušci na sociální sítích vyzváni, aby vyřešili sérii hádanek, hlavolamů a šifrovaných zpráv od tajemného zdroje. Ten byl nakonec odhalen jako Viego, postava z League of Legends, kterého pohání posedlost po zdokonalování metalu. Po vyřešení hádanek v průběhu čtyř dnů Riot Games vyzve legii fanoušků Pentakill, aby pomohla určit další fázi cesty příběhu Lost Chapters. Ta je naplánována na 8. září ve 22:00. Ihned po koncertu bude album všem k dispozici.

Konceptuální album s hvězdami metalu

III: Lost Chapter je konceptuální album, které spojuje řadu metalových subžánrů. Pentakill se tak dostanou do nových zvukových sfér. Posluchači se mohou těšit na podmanivou sílu hlasů virtuálních postav Karthuse a Kayle, gargantuovské riffy Mordekaisera, brutální basové linky Yoricka, okouzlující zvuk harmonických kláves Soni a hromové údery bubeníka Olafa. 

Album III: Lost Chapter vytvořil interní hudební produkční tým Riot Games Music složený ze skladatelů, umělců, producentů a zvukových inženýrů. V týmu nechybí metalový zpěvák Jorn Lande (ex-Masterplan, hlas Karthuse), zpěvačka Noora Louhimo (Battle Beast, hlas Kayle) a zpěvák Per Johansson. Dalšími členy superkapely, která stojí za tvorbou Pentakill jsou Tyler „TELLE“ Smith (The Word Alive), Adam „Nolly“ Getgood (Periphery), Benjamin Ellis (Bloodshot Dawn), klávesista Jose „Atlan“ Aranda a houslista Ray Chen.

Hudební svět Riot Games

Album III: Lost Chapter představuje nejnovější počin Riot Games zaměřený na hudbu a metaverse, který staví na příběhu postav ze hry League of Legends. Tým Riot Games Music nedávno vstoupil do metaverse prostřednictvím hudby K/DA (virtuální dívčí skupiny inspirované K-popem) a hip-hopové party True Damage. Na začátku letošního léta navíc vydali Riot Games Music kompilaci Session: Vi, obsahující 37 písní od 21 různých umělců napříč hudebním průmyslem. Ta potěšila především streamery, neboť mohou tuto hudbu použít ve svých streamech bez obav z porušení autorských práv. 

O PENTAKILL

Skupina Pentakill se dostala do povědomi mainstreamu v roce 2014 poté, co debutové album I: Smite & Ignite překonalo Billboard Top 40 a dostalo se na první příčku hitparád iTunes v kategorii Metal a Rock. Pokračování Pentakill přišlo v podobě alba II: Grasp of the Undying ke kterému se připojili známí hudebníci a producenti, včetně Scotta Kirklanda z The Crystal Method, producenta a zpěváka Dannyho Lohnera, dříve Nine Inch Nails, světově uznávaného bubeník Tommyho Lee ze slavných Mötley Crüe, bubeníka Mike Pitmana, zpěváka Riche Thomsona a mnoha dalších.

O THE MILL

The Mill, součást společnosti Technicolor Creative Studios, je světově proslulé studio vizuálních efektů, imerzivních zážitků a kreativní produkce pro nejinovativnější společnosti na světě. Společnost The Mill, založená před 30 lety jako kreativní partner pro reklamní průmysl, byla lídrem ve vývoji počítačové grafiky od lineárních příběhů na obrazovce až po neuvěřitelné interakce na skutečných místech i fantazií v reálném čase ve virtuálních prostorech.

O WAVE

Posláním Wave je spojovat lidi prostřednictvím virtuálních zábavních zážitků. Patentované nástroje a platforma společnosti Wave umožňují umělcům a publiku spolupracovat při vytváření nejinteraktivnějších zážitků z živého hraní na světě. Waves jsou živé, interaktivní a pohlcující show, které se nepodobají žádnému virtuálnímu koncertu, jaký kdy byl. Waves kombinují to nejlepší ze živé hudby, her a vysílacích technologií, aby proměnily zážitek z živé hudby. Díky špičkové vysílací technologii a herní grafice v reálném čase jsou umělci transformováni do digitálního avatara a živě vystupují ve virtuálním prostředí, kde mohou komunikovat se svými fanoušky v reálném čase.

Wave je o živém streamování po celém světě na wave.watch a na populárních sociálních a herních platformách včetně YouTube, Twitter, Twitch, TikTok, Facebook a Roblox. K dnešnímu dni se streamů Wave zúčastnily miliony fanoušků po celém světě a společnost hostila více než 50 Waves pro řadu popových hvězd, DJů a umělců včetně The Weeknd, John Legend, Dillon Francis, Alison Wonderland, Tinashe, Imogen Heap, REZZ, Galantis, Jean-Michel Jarre a Lindsey Stirling.

Wave založili veteráni hudby a technologie Adam Arrigo a Aaron Lemke, jejichž zkušenosti zahrnují podporu designu a vývoje předních hudebních a herních aplikací včetně řady Rock Band a Dance Central. Společnost sídlí v Los Angeles, CA. Další informace najdete na https://wavexr.com.

O RIOT GAMES

Společnost Riot Games byla založena v roce 2006 s cílem vyvíjet, publikovat a podporovat hry, které budou nejúspěšnější na světě v zaměření se na hráče. V roce 2009 vydal Riot svůj debutový titul League of Legends, kterému se dostalo světového ohlasu. Hra se stala nejhranější PC hrou na světě a klíčovým motorem pro explozivní růst esportů 

Jak League of Legends vstoupila do své druhé dekády, pokračuje Riot v jejím vývoji a přináší hráčům nové zážitky v podobě titulů Teamfight Tactics, Legends of Runeterra, VALORANT, League of Legends: Wild Rift a několika dalšími, na kterých pracuje. Riot také buduje svět Runeterra prostřednictvím multimediálních projektů, které zahrnují hudbu, komiksy, deskové hry a připravovanou animovanou sérií Arcane.

Společnost Riot, kterou založili Brandon Beck a Marc Merrill, vede generální ředitel Nicol Laurent, má ústředí v Los Angeles v Kalifornii a má více než 2500 Rioterů ve více než 20 pobočkách po celém světě.