Digitální televize na rozcestí: nahradí ji streamovací služby? Jak do situace promluví 5G a co se bude dít s FM rádii?

Klíčová témata 16. ročníku odborné konference DIGIMEDIA 2021, která se uskuteční příští středu 22. září 2021 v Kongresovém sálu České televize v Praze na Kavčích horách

Praha 16. září 2021 – Jak dlouho ještě vydrží terestrické televizní vysílání? Nenahradí ho postupně streamovací služby a optika až do domu společně s mobilními sítěmi 5G? A proč se po letech příprav na rozhlasovou digitalizaci ministerstvo kultury rozhodlo zachovat analogové rozhlasové vysílání v FM pásmu? To jsou zásadní témata odborné konference DIGIMEDIA 2021, která se uskuteční již po šestnácté příští středu 22. září 2021 v Kongresovém sálu České televize v Praze na Kavčích horách.

Na akci se sejdou všichni klíčoví hráči z oblasti televizního a rozhlasového vysílání, ale také mobilních a internetových služeb. Přechod na DVB-T2 a aktuální stav terestrického televizního vysílání v tuzemsku zhodnotí náměstek ministra průmyslu a obchodu Petr Očko a předsedkyně Rady Českého telekomunikačního úřadu Hana Továrková, o rozvoji digitálního vysílání České televize promluví generální ředitel Petr Dvořák. Pohled operátorů sítí na aktuální situaci zprostředkují Vít Vážan, generální ředitel Českých Radiokomunikací a Jakub Juhas, výkonný ředitel společnosti Digital Broadcasting. O vývoji placených televizních služeb a televizní reklamy pohovoří ředitelka agentury Atmedia Michaela Vasilová a pohled na vývoj televizního trhu mezi dvěma digitalizacemi nabídne Tereza Šimečková, předsedkyně představenstva výzkumné agentury Nielsen Admosphere.

Jak se daří červenému tlačítku?

Tématu 5G sítí a jejich využitelnosti pro televizní vysílání se budou na konferenci věnovat výkonný předseda Asociace provozovatelů mobilních sítí (APMS) Jiří Grund a ředitel odboru správy kmitočtového spektra ČTÚ Jiří Duchač, statistikám využívanosti HbbTV v českých domácnostech pak Ad Intel Business Director agentury Nielsen Admosphere Tomáš Hynčica a ředitel sekce regulace Českých Radiokomunikací Marcel Procházka. O streamovacích službách pohovoří Head of Digital ve společnosti CME Daniel Grunt a výkonný ředitel sekce Nová média v České televizi Marek Doležel

Debata v třetím bloku konference o digitálním rozhlasovém vysílání bude letos o něco bouřlivější než v předchozích letech. Ministerstvo kultury coby garant strategie přechodu na DAB+ totiž poprvé připustilo, že oproti původním plánům Česká republika nebude vypínat analogové rozhlasové vysílání v FM pásmu, a tudíž k žádnému řízenému přechodu na DAB+ nedojde. Jak tuto otočku o 180 stupňů vnímají zástupci rozhlasového trhu a operátorů sítí? 

Debatovat na toto téma přijdou technický ředitel České televize Karel Zýka, ředitel vnějších vztahů společnosti Digital Broadcasting Martin Roztočil, ředitel sekce regulace Českých Radiokomunikací Marcel Procházka, výkonný ředitel společnosti RTIcz Roman Kropáček, ředitel společnosti Teleko digital Tomáš Řapek, člen Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Milan Bouška a ředitel odboru správy kmitočtového spektra ČTÚ Jiří Duchač

Konference DIGIMEDIA 2021 se koná pod záštitou ministerstev průmyslu a obchodu a kultury, Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a Českého telekomunikačního úřadu. Generálním partnerem akce je Česká televize a Český rozhlas, hlavními partnery České Radiokomunikace a společnost Digital Broadcasting. Mediálními partnery pak časopis Marketing a Media a odborné servery ICT Network News, B2B Network News, MediaGuru.cz, Televizníweb.cz a Averia. Pořadatelem konference je Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace. 

Úplný program konference naleznete na této internetové stránce.

Registrace účastníků na konferenci DIGIMEDIA 2021 probíhá zde.

O konferenci DIGIMEDIA

Odborná konference DIGIMEDIA je největší akcí svého druhu v České republice, na níž se setkávají zástupci provozovatelů televizního a rozhlasového vysílání, internetových a mobilních služeb, operátorů vysílacích sítí a státních regulačních orgánů. Dlouhodobě se věnuje především tématům audiovizuálních médií, distribučních platforem, reklamy, placených služeb a mediální legislativy. Pořadatelem konference je Asociace českých reklamních agentur a marketingové komunikace (AČRA-MK). Tradice této akce započala v roce 2005, letos se koná již 16. ročník.