Zalando investuje do společnosti Infinited Fiber Company zabývající se regenerací textilií

  • Technologie společnosti Infinited Fiber Company (IFC) transformuje surové materiály na bázi celulózy na regenerované textilní vlákno Infinna™
  • Finanční prostředky budou využity na přípravu výstavby vlajkové továrny IFC a posílení produkce pilotního závodu
  • Investice souvisí s cílem udržitelnosti společnosti Zalando, tj. do roku 2023 prodloužit životnost nejméně 50 milionům módních kousků

BERLÍN / ESPOO, 29. ZÁŘÍ  2021 // Zalando, přední evropská online platforma pro módu a životní styl, investuje do skupiny zaměřené na cirkulární módu a textilní technologie Infinited Fiber Company. Investice uzavírá kolo financování vedené v poslední době skupinou H&M, do něhož se zapojila i společnost Adidas a FWD A/S, investiční odnož společnosti BESTSELLER. Společnost Infinited Fiber Company prostředky použije na přípravu výstavby své vlajkové továrny ve Finsku. Chce tak reagovat na významný nárůst poptávky globálních módních a textilních značek po regenerovaném textilním vláknu Infinna™ vyráběném společností Infinited Fiber Company.

Technologie IFC transformuje surové materiály na bázi celulózy, například odpad s vysokým podílem bavlny, na unikátní vysoce kvalitní regenerované textilní vlákno Infinna™, které vypadá přirozeně jako bavlna a je stejné na pohled i na dotek. Vlákno Infinna™ je biologicky odbouratelné, neobsahuje žádné mikroplasty a oblečení, které je z něj vyrobeno, může být recyklováno stejným způsobem jako další textilní odpad. Společnosti také podepsaly tzv. letter of intent vyjadřující zájem Zalanda o dodávání surových materiálů společnosti Infinited Fiber Company a následném využívání regenerovaného vlákna Infinna™ Zalandem pro výrobky své vlastní značky.

„S radostí vítáme Zalando do skupiny našich partnerů jako nového strategického investora, a vnímáme jeho závazek jako další signál, že módní průmysl věří v naše inovace. Široké portfolio značek nabízených na platformě Zalando a iniciativy podporující cirkulární přístup jsou skvělým základem pro prohloubení naší spolupráce a zajištění přísunu surových materiálů pro naši vlajkovou továrnu,“ říká spoluzakladatel a CEO společnosti Infinited Fiber Company Petri Alava

Zalando se v rámci své strategie udržitelnosti zavázalo, že se bude řídit zásadami cirkulární ekonomiky. Společnost chce prodloužit životnost alespoň 50 milionů kusů módních produktů tím, že svým zákazníkům umožní volbu cirkulárního přístupu a bude podporovat změnu v jejich chování směrem k cirkulárním produktům a zkušenostem. Důležitým nástrojem Zalanda při naplňování této ambice stát se plně cirkulární společností je spolupráce s odborníky a partnery, kteří pomáhají otestovat cirkulární služby a řešení a nastavit jejich rozsah tak, aby systematická změna mohla proběhnout v celém odvětví.

„Chceme být součástí řešení směřujícímu k udržitelnějšímu módnímu průmyslu: Investicí do společnosti Infinited Fiber Company iniciujeme spolupráci s inovátorem v oboru cirkulárních technologií, abychom podpořili růst podílu recyklovaných textilií v módním odvětví. To se zatím pohybuje na pouhém jednom procentu,” dodává Co-CEO Zalanda David Schneider.

Společnost Zalando již spolupracuje s platformou pro udržitelné inovace v módě Fashion for Good a s berlínským start-upem circular.fashion na přípravě kapsulové kolekce redeZIGN for Circularity, a také s nadací Ellen MacArthur foundation pro podporu cirkulární ekonomiky v módním odvětví. 

Každý rok je ve světě vyprodukováno přes 92 tun textilního odpadu, většina končí na skládkách nebo ve spalovnách. Zároveň se ale zvyšuje poptávka po textilních vláknech. Organizace Textile Exchange odhaduje, že oproti 109 milionům tun v roce 2020 naroste globální trh s textilními vlákny do roku 2030 o 34 % na 146 tun. Technologie pro regeneraci vláken od společnosti Infinited Fiber Company, která jako surovinu používá vícero zdrojů textilního odpadu s vysokým podílem celulózy, nabízí řešení umožňující zastavit plýtvání a snížit břemeno, kterým textilní průmysl zatěžuje omezené přírodní zdroje.

Technologie společnosti Infinited Fiber Company názorně (zleva doprava): Po odstranění knoflíků a zipů začíná proces zpracování mechanickým rozdrcením druhotné textilní suroviny. Ze směsi se pro další zpracování separuje celulóza (bavlna). Kouzlo nastává, když celulóza reaguje s močovinou a dochází ke karbamaci, kdy vzniká celulózový karbamátový prášek. Ten po rozpuštění vytvoří tekutinu o podobné konzistenci, jako má med, nová vlákna – Infinna™ – pak vznikají krystalizací celulózy při procesu mokrého spřádání.

O společnosti Infinited Fiber Company

Společnost Infinited Fiber Company je skupina zaměřující se na cirkulární módu a textilní technologie, jejím posláním je vnášet do šatníků opět radost a naději díky cirkulárnímu přístupu, který se stává součástí každodenní reality. Naše přelomová inovace transformuje materiály s vysokým obsahem celulózy – tj. obnošené šatstvo, použitý karton a pšeničnou slámu – na prémiové textilní vlákno, které vzhledem i na omak vypadá jako přírodní bavlna. Vlákno Infinna™ je biologicky odbouratelné, neobsahuje žádné mikroplasty a textil, který je z něj vyroben, může být recyklován stejným způsobem jako další druhotné textilní suroviny. Naše centrála se nachází ve finském městě Espoo. Více informací najdete na: https://infinitedfiber.com

O společnosti Zalando 

Zalando (https://corporate.zalando.com) je přední evropská módní a lifestyle online platforma, založená v Berlíně v roce 2008. Našich přibližně 45 milionů aktivních zákazníků na 23 trzích oblékáme od hlavy až k patě: od oblečení, obuvi, doplňků až po beauty produkty. Do našeho sortimentu mezinárodních značek patří jak světoznámá jména, tak místní labely. Platforma Zalando platí za ultimátní destinaci přinášející inspiraci, inovaci a interakci ve světě módy. Jako nejvíce trendy technologická společnost v Evropě vytrvale pracujeme na nalezení digitálních řešení pro každý aspekt cesty k módě: pro zákazníky, obchodní partnery a každého, kdo hraje klíčovou roli v příběhu firmy. Naším cílem je být prvním místem, kam zákazníci zamíří, když pomyslí na módu – tzv. starting point for fashion, a zároveň udržitelnou platformou s pozitivním dopadem na lidi i planetu.