Slow Femme, nezávislá platforma zodpovědného životního stylu, spouští HitHit kampaň k vydání unikátní knihy o udržitelnosti!

Platforma Slow Femme propojuje ženy, které milují módu, ale není jim lhostejný její dopad na človeka a životní prostředí. Snahou Slow Femme je ukázat ženám, že oblékat se zodpovědně znamená vybírat kvalitní a dobře padnoucí kousky, byť i z vintage shopu. Být Slow Femme je životní styl. Znamená to vážit si hodnoty práce a života každého, kdo se na výrobě oblečení podílí. Věřit v hodnoty jako udržitelnost, transparentnost, lokálnost a etičnost a zároveň žít a oblékat se podle vlastního stylu. Slow Femme je být autentická, přirozená i se svými nedostatky a ‚svá‘ v životě i šatníku.

Slow Femme společně založily v roce 2018 Karolína Břinková a Veronika Ohrádková jako nezávislou platformu bez mediálního domu či investora. Platforma Slow Femme stojí na dobrovolné práci všech členek redakce. 

Vyrábíme a nakupujeme víc oblečení, než potřebujeme a stíháme vynosit. Činí nás to však šťastnějšími?

Slow Femme vstupuje do třetí sezóny. Za dva roky přinesl přes 200 inspirativních online článků, autorských textů a fotografií. 

Slow Femme nyní spouští HitHit kampaň k vydání ročenky, kde čtenář najde investigativní články, praktické rady a tipy, úvahy a rozhovory na téma udržitelnost v módním průmyslu i v běžném, každodenním životě. 

HitHit kampaň trvající od 5.10. do 5.11.2021 si klade za cíl vybrat minimálně 170 000 Kč, vydání ročenky je naplánováno na druhou polovinu listopadu, aby ji čtenáři dostali do rukou ještě před Vánoci. 

150 stran je doplněných o fotografie a ilustrace, které potěší oko i duši. Výsledkem je magazín s trvanlivou hodnotou o formátu knihy, jež se vejde do každé knihovny. Více než 150 stran nabídne 31 autorských textů a fotografií, část z nich tvoří nejlepší články ze Slow Femme doplněné o osm zcela nových článků. 

“Skrze Slow Femme platformu učíme ženy, jak zodpovědně přistupovat k výběru a péči o oblečení. Tuto misi jsme promítly i do Slow Femme Ročenky, která je doplněna mindfulness a úvahovými texty. Slow Fashion totiž není jen o změně nákupních návyků, ale o celkové změně vnímání oblečení jako spotřebního zboží. Protože se snažíme o publikaci nadčasových témat, rozhodly jsme se pro tisk Ročenky. Nechceme totiž, aby se naše texty ztratily v hlubinách internetu,” říká Karolína Břinková, spoluzakladatelka Slow Femme. 

10 faktů o módním průmyslu, jimiž se ročenka zabývá: 

  1. V roce 2015 využil módní průmysl 79 miliard kubických metrů vody, množství ideální pro jednoho člověka na téměř tři roky. 
  2. 80 až 90 % odpadové vody z výroby se vrátí do řek bez jakýkoliv úprav nebo filtrace
  3. Každý rok navíc módní průmysl vypustí do oceánů půl milionu tun mikroplastů a je zodpovědný za víc emisí, než vyprodukuje mezinárodní letecká i lodní doprava dohromady
  4. Jenom jedna z deseti módních značek přitom projevuje obavy ohledně znečišťování řek, oceánů a pitné vody.
  5. Ročně si lidé koupí na celém světě 450 miliónů párů džínů. Na výrobu pouze 40 párů přitom potřebné množství vody odpovídá objemu veřejného bazénu
  6. V současnosti nakupujeme o 400 % víc oblečení než v 80. letech minulého století a v průměru nosíme jen 20 % pravidelně
  7. Nenošení nás vede k zbavování se věcí a nákupu nových stylovějších kousků. Tento nekonečný cyklus způsobuje, že v některých zemích ročně končí na skládkach až 300 000 tun oblečení.
  8. Polyester je v módním průmyslu aktuálně nejpoužívanějším materiálem i přesto, že jsou fosilní paliva největším strůjcem klimatických změn. Až 90 % všech vyráběných oděvů obsahuje polyester, polyamid, elastan nebo acryl – materiály, které se vyrábí z ropy a jejich produkce je velmi náročná z hlediska produkce CO2.
  9. Jakožto konzumenti máme sílu ukázat oděvním firmám, že planeta je naší prioritou. Nejlepší věc, kterou můžeme udělat je nakupovat méně a kvalitněji. Budeme spokojenější, oblečení nám déle vydrží a zároveň se sníží náš textilní odpad. Říkáte si, jestli to pomůže? 
  10. Dle údajů organizace WRAP se ve Velké Británii snížilo množství vyhozeného oblečení mezi lety 2012 a 2015 o 14 %, což znamená o 50 000 tun textilií méně na skládkách! Jak se to povedlo? S největší pravděpodobností díky větší informovanosti lidí o problému textilního odpadu. Edukace zákazníků má tedy velký dopad. Jinými slovy, každý z nás má možnost něco změnit. 


Slow FemmeHitHit kampaň: https://www.hithit.com/cs/project/10385/slow-femme-rocenka-o-pomale-mode-a-zivotnim-stylu