Ve Fabini začala vánoční sezona. Oproti loňskému září zaznamenali pětinásobné tržby, svůj díl na tom má i pandemie

Praha, 13. října 2021 – Mladá česká značka nádobí Fabini slaví v říjnu dva roky na trhu. K narozeninám si nadělila rekordní září, které s více než pětinásobně vyššími prodeji než stejný měsíc loni předčasně odstartovalo vánoční sezonu. Podle zakladatele značky, třiadvacetiletého Jana Fabiniho, jehož cílem je zdostupnit to nejlepší nádobí, však ani takové tržby nepokryjí zvyšující se náklady na materiál, a proto nebude možné stávající ceny dlouhodobě udržet.

Komplikace spojené s pandemií zasáhly i českou značku Fabini, která nabízí kvalitní nádobí, zejména výrobky z vícevrstvé nerezové oceli. „Kvůli problémům s materiály a komplikacím s dopravou jsme byli schopni dodat nové zboží na trh s tříměsíčním zpožděním a pocítili jsme to na tržbách během července a srpna,” uvádí zakladatel značky Jan Fabini.

Díky novinkám v sortimentu a brzkému startu vánoční sezóny však společnost Fabini zaznamenala rekordní tržby ještě na sklonku léta. „V září jsme konečně naskladnili řadu unikátních novinek, a to se okamžitě projevilo v prodejích. Zaznamenali jsme pětapůlkrát vyšší prodeje než stejný měsíc loni. Zákazníci si naše nádobí velmi oblíbili a vítají všechny novinky,” vysvětluje úspěšný měsíc Jan Fabini. Na rekordních tržbách má kromě propadu v létě, rozšíření sortimentu a věrnosti zákazníků podíl také předprodejová kampaň, kterou ve Fabini spustili. Předprodeje umožňují limitované zboží předobjednat, aby měli zákazníci jistotu, že se na ně dostane, jako odměnu za čekání získají slevu. Tento model se osvědčil už na jaře, firma díky němu získala prostředky na vývoj a realizaci nové kolekce a zároveň si ověřila sílu své komunity.

Všudypřítomná inflace se však nevyhnula ani nádobí Fabini, které v říjnu slaví dva roky na trhu. „Ačkoliv se snažíme co největší část absorbovat sami, kvůli zvyšování cen v dopravě a materiálu budeme nuceni sáhnout u některých výrobků ke zdražení o jednotky procent,” připouští Jan Fabini a pokračuje: „Zákazníkům se to budeme snažit kompenzovat výhodnými předprodeji, které se nám osvědčily, a proto je plánujeme opakovat u každé nové kolekce.” Momentálně probíhá také narozeninový předprodej, ve kterém si mohou zákazníci výhodně pořídit novou kolekci porcelánového nádobí nebo nadčasové příbory.

O Fabini:

Značku Fabini založil dvacetiletý Jan Fabini v roce 2019. Jeho cílem je nabízet vysoce kvalitní nádobí za dostupnou cenu, proto zvolili cestu D2C, přímého prodeje. Produkty se od roku 2020 vyrábí v Česku, Francii a Itálii. Za firmou stojí investoři Jana Florentýna Zatloukalová s 6% podílem, Jiří Hlavenka s 30% podílem, Martin Rozhoň s 5% a Pavel Mezihorák s 13% podílem. Zbylých 46 % vlastní Jan Fabini. www.fabini.cz