Bedýnky z Lidlu šetří jídlem

Společnost Lidl pokračuje ve svém dlouhodobém směřování k udržitelnosti. Od pondělí 15. listopadu si tak budou moci zákazníci ve všech 283 prodejnách zakoupit za symbolickou cenu 25 Kč  bedýnky plné ovoce a zeleniny, které mají za cíl snížit plýtvání jídlem. 

Food waste neboli plýtvání jídlem je celosvětový problém, který se musí začít co nejdříve řešit. A kdo by k tomu mohl přispět, jsou obchodní řetězce. „Tímto novým projektem bychom rádi našim zákazníkům ukázali, že i my nad plýtváním potravinami přemýšlíme, snažíme se jít odpovědným směrem a minimalizovat odpad. V našich prodejnách už z podstaty zbývá určité množství zboží, které je dále neprodejné, i když je ve vysoké kvalitě. Toto jsme již výrazně snížili naším propracovaným objednávkovým systémem prodejen, ale chceme jít ještě dál. Začali jsme tak spolupracovat s potravinovými bankami nebo také se zoologickými zahradami, kam dodáváme ovoce a zeleninu, která se již neprodá. A právě u tohoto sortimentu nás napadla další možnost využití. Často nám totiž zůstávaly v prodejnách nepoškozené kusy, bohužel však např. s protrženou síťkou (obalem). To na kvalitu ovoce a zeleniny samozřejmě vliv nemá, rozhodli jsme se proto zkusit zákazníkům nabídnout koupi jiným způsobem. A reakce při testovacím režimu v několika prodejnách nás velmi mile překvapily,“ komentuje nový projekt bedýnek tiskový mluvčí Lidlu Tomáš Myler,

Zákazníci si již k dnešnímu dni mohou zakoupit ve všech prodejnách Lidl 3 kilové bedýnky plné různorodého ovoce a zeleniny za jednotnou cenu 25 Kč. Ty budou umístěny v prostoru za pokladnami a dle situace doplňovány po celý den. Zákazník zaplatí při svém nákupu a pak si už jen bedýnku vezme. Mezi takto prodávaný sortiment budou patřit také květiny, samozřejmě opět ve stoprocentní kvalitě. 

To, že se omezování plýtvání jídlem vyplácí, dokládá opět Tomáš Myler. „Spočítali jsme, že když půjdeme tímto směrem, zachráníme za rok více než 3 800  tun ovoce a zeleniny. Stejnou zprávu bychom bedýnkami rádi předali našim zákazníkům, aby se nad hospodařením s potravinami také zamýšleli, a pomohli tak aktuální situaci posunout tím správným směrem,” uzavírá.

O společnosti Lidl

Společnost Lidl vstoupila na český trh v červnu 2003, kdy otevřela prvních 14 prodejen. V současnosti provozuje síť 283 prodejen, které jsou zásobovány 5 logistickými centry. Filozofie prodeje společnosti Lidl je založena na privátních značkách, které tvoří více než 80 % veškerého sortimentu. Kromě nejvyšší kvality za nejlepší cenu oceňují zákazníci prodejen Lidl také pravidelné, tematické týdny s nabídkou potravin a spotřebního zboží, které není součástí stálého sortimentu. Spotřební zboží Lidl nabízí také ve svém internetovém obchodě lidl-shop.cz. Společnost Lidl se snaží být ve všech oblastech podnikání maximálně odpovědná vůči svému okolí. V rámci společenské odpovědnosti se Lidl dlouhodobě zaměřuje na podporu dětí, pro něž realizuje různé projekty, například sbírku Srdce dětem či výstavbu Rákosníčkových hřišť. 

Více informací naleznete na: 

www.lidl.cz

www.twitter.com/lidlcz

www.facebook.com/lidlcesko

www.instagram.com/lidlcz

www.youtube.com/user/LIDLCeskaRepublik