Nový Mercedes-Benz třídy S dostal jako první automobil na světě Valeo LiDAR druhé generace, díky němuž dosáhl automatizované jízdy úrovně 3. Tento senzor byl vyvíjen v pražském R&D centru Valeo.

Valeo oznamuje, že nový Mercedes-Benz třídy S, schopný dosáhnout úrovně 3 automatizace jízdy, je první automobil na světě vybaven drouhou generací senzoru LiDAR Valeo SCALA®.

S pomocí senzoru Valeo SCALA® bude Mercedes-Benz třídy S schopen jet v podmíněně automatizovaném režimu za předem definovaných podmínek – například na dálnici a v hustém provozu (v současnosti možné až do limitu 60 km/h). V podmíněně automatizovaném režimu přebírá vozidlo plnou kontrolu nad řízením, což znamená, že řidič může dočasně odvést pozornost od vozovky před sebou. Během jízd po dálnici poskytuje podmíněně automatizovaný režim řidiči čas na odpočinek nebo soustředění na jiné úkoly než řízení*. Povolené činnosti budou zahrnovat volání, prohlížení webových stránek nebo čtení e-mailů, to vše prostřednictvím vestavěného informačního a zábavního systému vozidla.

Automatizace úrovně 3 lze dosáhnout pouze pomocí technologie LiDAR v kombinaci s řadou dalších senzorů. Valeo LiDAR je první sériově vyráběný laserový senzor na světě, jež splňuje náročné specifikace automobilového průmyslu, zejména pokud jde o spolehlivost. Nabízí jedinečné schopnosti vnímání v různých situacích a za všech povětrnostních podmínek, skenuje oblast před vozidlem 25krát za sekundu. Zařízení také kombinuje dlouhý detekční dosah přes 200 metrů s širokým zorným polem. Od uvedení na trh v roce 2017 bylo vyrobeno více než 150 000 kusů. Druhá generace LiDARu společnosti Valeo s vyšším výkonem právě přichází na trh v novém Mercedesu-Benz třídy S, který je prvním vozidlem na světě vybaveným tímto senzorem. 

Bude to také první vůz na světě vybavený novou generací čisticího systému Valeo. LiDARy vyžadují naprosto čisté zorné pole ve všech ročních obdobích a podmínkách vozovky. Zde přichází na scénu systém Valeo se dvěma inovacemi demonstrovanými na novém Mercedesu-Benz třídy S. První funkcí je odmrazování fungující nahříváním teleskopické trysky rozstřikující čisticí kapalinu. Druhou schopností je čištění přední části LiDARu rozprašováním clony kapaliny po celém jeho povrchu, a nikoliv pouze rozprašováním z jednoho bodu, jako je tomu v případě použití tradiční trysky. Čistící mechanismus, který je zabudovaný do konstrukce samotného senzoru, není vidět a nijak tak neovlivňuje vzhled vozidla.

Asistenční technologie Valeo přispívají k automatizovanému řízení, ale zároveň zvyšují bezpečnost mobility. Valeo je globálním lídrem v této oblasti, jeho technologie používá každé třetí nově vyrobené vozidlo. Portfolio výrobků zahrnuje ultrazvukové senzory, kamery, radary, první senzor typu LiDAR určený pro automobily a k tomu související chytrou technologii (algoritmy a software pro fúzi dat, 360° mapování okolí vozidla a bezpečnostní funkce).

Valeo SCALA® druhé generace nese opět významnou českou stopu. Na jeho vývoji se velkou měrou podílelo vývojové centrum v Praze. Pracovaly na něm zde desítky inženýrů. Vyvíjeli optiku, hardware nebo mechatroniku. Valeo LiDAR také důkladně testovali jak na polygonu na bývalém letišti v Milovicích, tak i v reálném provozu. 

______________

* Řidič musí být vždy připraven reagovat a převzít řízení v případě potřeby, když ho o to systém požádá, nebo je jasné, že již neplatí předepsané provozní podmínky pro autonomní funkce.