Game Ready ovladače přinášejí optimalizaci pro God of War i funkci DLDSR pro lepší obraz

Dnešní NVIDIA GeForce Game Ready ovladače obsahují optimalizace pro God of War, jednu z nejlepších akčních her. Hráči s GeForce RTX získají již v den uvedení podporu pro NVIDIA DLSS a NVIDIA Reflex.

NVIDIA Game Ready ovladače také často přinášejí nové funkce. Ten aktuální přidává podporu NVIDIA DLDSR, vylepšení funkce Dynamic Super Resolution (DSR) s umělou inteligencí, a několik nových filtrů Freestyle, které společně zvyšují kvalitu obrazu vašich oblíbených klasických her.

NVIDIA DLSS a Reflex v PC verzi God of War 

God of War nechybí ani nejnovější RTX technologie společnosti NVIDIA. Jde o populární DLSS pro zvýšení výkonu a Reflex pro lepší reakce hry na ovládání. 

NVIDIA DLSS dokáže navýšit výkon až o 45 %.  Využívá k tomu AI poháněnou pro platformu RTX exkluzivními dedikovanými jádry Tensor a díky tomu poskytuje kvalitu obrazu podobnou nativnímu rozlišení.

NVIDIA Reflex zase dokáže snížit latenci až o 22 %, díky čemuž bude hra lépe reagovat na ovládání a umožní tak přesnější časování úskoků a komb. Funkci mohou využít majitelé GeForce řady 900 a novějších.

DLDSR – využijte volné takty GPU ke zvýšení kvality obrazu

Některé hry nevytíží GPU naplno (například klasické tituly jako Prey, Starcraft 2 nebo Diablo III). Umožní při tom zapnout DLDSR a využít volné takty GPU k vylepšení obrazu. Funkce DLDSR je výhodná zejména pro monitorů s rozlišením 1080p nebo 1440p a výkonnými GPU, protože dokáže zlepšit vizuální efekty v jejich oblíbených hrách s méně znatelným dopadem na výkon.

DLDSR vylepšuje DSR tím, že využívá AI síť akcelerovanou Tensor jádry, Ta byla vyškolena k rozpoznávání čar a hran, aby dokázala rozlišit aliasing od detailů textur. Díky tomu dokáže DLDSR zlepšit kvalitu obrazu a zároveň vyžaduje vykreslení menšího počtu pixelů než supervzorkování bez DL.

Například DLDSR nastavené na faktor 2,25x poskytuje vizuálně podobné výsledky (tj. lepší zřetelnost a časovou stabilitu) jako DSR nastavené na faktor 4x, ale s mnohem vyšším počtem FPS.

Funkce DLDSR je k dispozici v ovládacím panelu NVIDIA a funguje ve většině her.

Příručka k testování je k dispozici na www.nvidia-press.com.

Nové FreeStyle filtry

Náš nejnovější ovladače nabízejí také tři nové pokročilé Freestyle filtry – SSRTGI, SSAO a Dynamic DOF – které jsou přístupné po stisknutí Alt+F3 během hry, pokud je v nabídce nastavení aplikace GeForce Experience povoleno překrytí ve hře.

  • SSRTGI (Screen Space Ray Traced Global Illumination), obecně známý jako “Ray Tracing ReShade Filter”, vylepšuje osvětlení a stíny a vytváří tak intenzivnější a realističtější prostorový efekt.
  • SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) zvýrazňuje vzhled stínů v blízkosti průsečíků 3D objektů, zejména ve slabě osvětlených/vnitřních prostředích.
  • Dynamická hloubka ostrosti (DOF) vytváří bokeh na základě blízkosti objektů ve scéně a dodává hře filmovější pocit.

Srovnání technologií škálování

Protože všechny dostupné scalery od výrobců GPU používají k dosažení svých cílů různé techniky, pouhé porovnání podobných marketingových označení (například “ultra kvalita” nebo “kvalita”) nebude odpovídat skutečnosti a může přinést dramaticky odlišné úrovně kvality obrazu. Režim “ultra kvality” jedné techniky může poskytovat podobnou kvalitu obrazu jako režim “kvality” jiné techniky.

Proto je pro porovnání různých technik škálování vždy doporučeno hledat napříč režimy kvality obrazu, k nalezení srovnatelné úrovně, a poté změřit výkon.  Tento přístup, označovaný jako “porovnání iso kvality”, lze usnadnit s nástrojem ICAT. Níže jsou uvedena obecná doporučení:

  • NVIDIA Image Scaling (NIS) – je prostorový upscaler v ovladačích kompatibilní s většinou her. Zvyšuje výkon vykreslováním v nižším rozlišení a upscalováním na rozlišení monitoru.  Je k dispozici také jako open source SDK pro všechny GPU. Obvykle je srovnáván s prostorovým upscalerem FSR od společnosti AMD.
  • DLDSR/DSR – je prostorový downscaler na úrovni ovladače kompatibilní s většinou her, který zvyšuje kvalitu obrazu vykreslováním ve vyšším rozlišení a snížením rozlišení na rozlišení monitoru. DLDSR/DSR se obvykle přirovnává k prostorovému downscaleru VSR společnosti AMD.
  • DLSS – využívá deep learning, jádra Tensor a temporální data ze hry ke zvýšení výkonu při zachování kvality obrazu srovnatelné s nativním rozlišením. Pro určení srovnání DLSS s nabídkami konkurence je vhodné využívat přístup “iso quality”.  DLSS je jediná technologie, která využívá umělou inteligenci a temporální zpětnou vazbu k přesnému vykreslování objektů v pohybu a eliminuje “popping” a další artefakty spojené s prostorovými upscalery.  DLSS je samostatná třída scaleru.

S pozdravem

Doporučené odkazy:

Článek o NVIDIA DLSS a Reflex v God of War:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/god-of-war-pc-dlss-reflex-out-now

God of War Game Ready ovladače – článek na GeForce.com:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/god-of-war-game-ready-driver

God of War 4K DLSS srovnání na YouTube::

GeForce Powered Low Latency trailer na God of War:

NVIDIA DLSS na GeForce.com:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/technologies/dlss/

NVIDIA DLSS – seznam her:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/nvidia-dlss-games/