Soutěž Czech Press Photo vyhrál fotograf Petr Topič z mediální skupiny MAFRA. Ceny mají i tři jeho kolegové.

Výsledky 27. ročníku prestižní soutěže Czech Press Photo, které byly dnes slavnostně vyhlášeny, znamenaly pro mediální skupinu MAFRA mimořádný úspěch. Fotografií roku se stal snímek Petra Topiče ze série „Zkáza“, která zvítězila v kategorii Aktualita a zachycuje následky ničivého tornáda na jižní Moravě. První místo si fotograf připsal také v kategorii Lidé, o kterých se mluví. Porotu zaujala jeho série „Volební kampaň Andreje Babiše“, ve které bývalého premiéra loni zachytil s voliči při cestách po České republice. Ocenění za své snímky získali také další fotografové MAFRA – Michal Sváček v kategoriích Sport a Portrét, Michal Turek v kategorii Člověk a životní prostředí, Cena Samsung patří Martinovi Veselému.

„Přidávám se k policejní hlídce, ta prověřuje průmyslový areál. Zdá se, že zde nikdo nezůstal. Pořád vlastně nevím, kde jsem. Mapu nemůžu použít, není tu signál. Dál už musím po svých, cesta je zahrazena hasičskými auty. Cedule napoví, že to jsou Mikulčice,“ vzpomíná na vznik série Zkáza fotograf Petr Topič z mediální skupiny MAFRA a pokračuje: „Postupně šponuji citlivost foťáku do extrémních hodnot, abych alespoň něco zachytil. S rozbřeskem začíná lidem docházet, že o všechno přišli. Vychází slunce. Konečně se začínám trochu orientovat. Ozývají se motory prvních strojů. Ves se probouzí. Tahle šichta potrvá několik týdnů. Některé rány se již nezacelí.“

Další úspěch pro mediální skupinu MAFRA znamenají dvě ocenění pro Michala Sváčka a jedno pro Michala Turka. Michal Sváček obsadil třetí místa v kategoriích Sport (snímky tokijské olympiády) a Portrét (portrét herce Karla Dobrého). Michal Turek se umístil třetí v kategorii Člověk a životní prostředí, kam zaslal svou fotografii „Kroužkování Sokola stěhovavého v Chemparku“. 

Už v rámci nominací pak získal Cenu Samsung fotograf Martin Veselý za sérii „Open festivaly“.

V aktuálním ročníku Czech Press Photo se o vítězství ucházely snímky i série společně v osmi kategoriích. Pětičlenná porota posuzovala více než čtyři tisíce snímků od 250 fotografek a fotografů z Česka a Slovenska.  

Veřejnost si výstavu vítězných fotografií bude moci prohlédnout od 21. ledna do konce května 2022 v Národním muzeu.

O MEDIÁLNÍ SKUPINĚ MAFRA 

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem na českém trhu, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,318 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,3 milionu návštěvníků internetu. 

Celková čtenost titulů MAFRA je 5,029 milionu čtenářů, což představuje 56,7 % populace v ČR ve věku 12-79 let. Měsíční návštěvnost internetových projektů dosahuje 7,3 milionu reálných uživatelů.

Tiskové portfolio mediální skupiny MAFRA zahrnuje širokou škálu titulů napříč segmenty, od deníků s vkládanými magazíny přes celostátní zpravodajské týdeníky, společenské časopisy, tituly zdarma, po programové tituly, časopisy životního stylu pro ženy a další

Vlajkovou lodí je nejčtenější seriózní deník Mladá fronta DNES, druhým deníkem ve skupině jsou Lidové noviny. Kategorii bezplatných tištěných titulů zastupuje deník METRO a regionální týdeník 5plus2. 

Zástupcem v časopiseckém segmentu je zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA, který se s nejvyšším prodaným nákladem řadí mezi nejčtenější tituly ve své kategorii.  Mezi top tituly v nabídce časopisů dále patří Cosmopolitan, Esquire, Harper’s Bazaar, Chvilka pro tebe, Pestrý svět, Rytmus života, Tina, Týdeník Televize a Žena a život.

Zpravodajské portfolio doplňují největší zpravodajský web iDNES.cz, prémiový produkt iDNES Premium pro registrované členy, který nabízí exkluzivní obsah doplněný o kvalitní zábavu, dále videoportál iDNES.tv, zpravodajský server Lidovky.cz a eMimino.cz, největší komunitní web pro maminky. Rodina iDNES.cz zahrnuje také komunitní weby s různým zaměřením: největší internetové fotoalbum Rajče.net a realitní web reality.idnes.cz.  

Do skupiny dále patří skupina hudebních TV stanic Óčko a Rádio Impuls (součástí mediální divize Agrofert), virtuální operátor MOBIL.CZ, největší a nejstarší cashback portál VratnéPeníze.cz, mobilní aplikace Portmonka a IDOS.cz, vyhledávač jízdních řádů ve veřejné dopravě.  

Digitál je ve skupině MAFRA zastoupen společností ACOMWARE, konzultační společností pro digitální marketing. 

MAFRA také drží většinový podíl ve skupině TICKETPORTAL, největší ticketingové společnosti v Česku a na Slovensku. 

Skupina je rovněž mediazastupitelem největšího českého webu o osobních financích Peníze.cz. 

Na Slovensku je portfolio mediální skupiny MAFRA zastoupeno vydavatelstvím MAFRA Slovakia, které vydává například Hospodárske noviny, magazíny Evita a TÉMA a je provozovatelem webového portálu HNonline.sk a dalších titulů. 

Nedílnou součástí skupiny jsou také tiskárny MAFRAPRINT, které zajišťují nejen coldsetový tisk všech titulů MAFRA, ale i velkonákladový tisk pro obchodní partnery.

Skupina je členem koncernu Agrofert.