Lidé nechtějí nakupovat nábytek naslepo. Zákazníkům pomáhají tisíce ověřených hodnocení na Bianu.

Vyzkoušet a vrátit, to je strategie, na kterou spoléhají zákazníci například při online nákupu módy nebo elektroniky. Při výběru nábytku ale častěji upřednostňují napřed zboží vidět na vlastní oči a vyzkoušet si ho. Překonat nedůvěru některých zákazníků k online nákupům nábytku chce Biano pomocí nového hodnocení Biano Star. Uživatelům nově s výběrem produktů i spolehlivého eshopu pomáhá už přes 12 000 hodnocení ověřených zákazníků a autentické fotky.

Jak si vybrat nábytek, když si ho nemůžu prohlédnout osobně? Jak si ověřit, že eshop, který ho prodává, je spolehlivý? To jsou problémy, které i kvůli pandemii začalo řešit více a více zákazníků. “Na základě zpětné vazby od uživatelů vidíme dlouhodobou poptávku po zkušenostech ostatních zákazníků se samotnými eshopy i produkty. U nábytku o to více hraje roli vizuální stránka,” říká Solutions Manager Paulína Palíková, jejíž tým je zodpovědný za projekt Biano Star.

Dotazník Biano Star zákazníkovi umožňuje vyjádřit se, jak byl spokojený s komunikací eshopu, s dopravou nebo poměrem ceny a kvality. “Chceme být nezávislá strana mezi zákazníkem a eshopem při nákupu nábytku,” uvádí CEO Biana Michal Zelinka. 

Zakoupené produkty může zákazník ohodnotit maximálně pěti hvězdičkami. Kromě toho má možnost přidat komentář a fotografii produktu v autentickém prostředí. “Právě recenze podpořené fotografiemi mají největší dopad na rozhodování uživatelů u nákupu, a to hlavně v home&deco segmentu,” uvádí Palíková. Meziměsíčně přitom roste počet recenzí doplněných fotkami o 40%. Fotorecenze si zatím nejvíc oblíbili uživatelé na Slovensku, kde je největší poměr fotografií k produktům.

Daty proti obavám eshopů. Většina produktů má pozitivní recenze

Díky uživatelským dotazníkům za 3 měsíce na Bianu přibylo přes 12 000 ověřených hodnocení eshopů a nábytku či doplňků do domácnosti. Každý měsíc přibude čtyřikrát více hodnocení. 

Eshopy se často obávají negativních recenzí, statistika ale ukazuje pravý opak. 78 % produktů má pozitivní hodnocení, většina získala téměř plný počet hvězdiček. “Těší nás, že zákazníci jsou v hodnoceních konstruktivní a pomáhají tak ostatním při rozhodování o nákupu,” dodává Zelinka.

Lidé spoléhají na názory ostatních, eshopům recenze zvyšují prodeje

Význam uživatelských recenzí potvrzuje i nedávná studie Google “Decoding decisions: Making sense of the messy middle” [1]. Z té vyplývá, že zákazníci mají při rozhodování v nejistých situacích tendenci napodobovat chování a volby ostatních. Recenze a doporučení jim slouží jako zkratka pro vlastní rozhodnutí. Přitom hodnocení mají na zákazníky i nevědomý efekt  – zmíněná studie zaznamenala, že lidé častěji klikají právě na položky doplněné o hodnocení, například ve formě hvězdiček.

I podle jiných e-commerce statistik [2] nákupní chování 9 z 10 zákazníků ovlivňují uživatelská hodnocení a recenze. Navíc 62 % online uživatelů uvádí, že se vyhýbají nákupům u obchodů, které hodnocení nemají. 85 % jich potom důvěřuje online recenzím na stejné úrovni jako osobnímu doporučení [3]. Díky tomu konverze u produktů s recenzemi můžou narůst až o 350 % [4]. 

Prvních 12 000 ověřených hodnocení posouvá produkty eshopů na vyšší příčky ve vyhledávači

Pozitivní efekt uživatelských recenzí se potvrzuje i v případě eshopů s nábytkem a dekoracemi. “U některých produktů se díky hodnocení Biano Star zvýšil konverzní poměr o 25 %,” uvádí Palíková.

Hodnocení jsou pro eshopy jednoduchým řešením, jak v katalogu vyhledávače přilákat pozornost na své produkty. Zpětnou vazbu na své služby přes Biano sbírá zatím přes 100 eshopů. Jejich produkty s hodnocením se automaticky posouvají v katalogu nahoru. Doplněk je navíc pro všechny registrované partnery zdarma, a to ve všech 7 zemích, kde nyní Biano působí. Zákazníkům pomůže v orientaci také odznak spolehlivosti umístěný v patičce eshopu, který uvádí jeho celkové hodnocení.

O Bianu

Biano je marketplace pro nábytek a dekorace. Patří do Product Discovery investiční skupiny Miton. Posláním projektů zařazených pod Product Discovery je šetřit uživatelům čas, peníze a stres pomocí agregace, hodnocení a porovnávání. V roce 2020 Product Discovery vygenerovalo přes 300 milionů eur v GMV a přineslo přes 50 milionů návštěv měsíčně.

Biano využívá přes 1500 eshopů, které skrz něj nabízí více než 6 milionů produktů. Funguje v 7 zemích (Česko, Slovensko, Holandsko, Rumunsko, Maďarsko, Portugalsko, Brazílie) a v roce 2022 plánuje expanzi do dalších zemí.

Zdroje

[1]  Google. Decoding decisions: Making sense of the messy middle https://www.thinkwithgoogle.com/_qs/documents/9998/Decoding_Decisions_The_Messy_Middle_of_Purchase_Behavior.pdf 

[2] Trustpilot. The critical role of reviews in Internet trust https://business.trustpilot.com/guides-reports/build-trusted-brand/the-critical-role-of-reviews-in-internet-trust#downloadreport 

[3] Brightlocal. Local Consumer Review Survey 2020 https://www.brightlocal.com/research/local-consumer-review-survey/
[4] Bazaarvoice. Shopper Experience Index https://www.bazaarvoice.com/wp-content/themes/bazaarvoice/_sei-2019/static/downloads/BV19-SEI-Main-NA-Final.pdf